|

درمان شوره سر

از شَر شوره سر خلاص شوید؛ هفت درمان خانگی شوره سر برای داشتن موهایی سالم و زیبا

Natural Hair Dandruff: 7 Natural Remedies For You

اگر به شوره ی سر مبتلا هستید شاید بد نباشد که قبل از هر چیز چند درمان و راهکار ساده ی خانگی را امتحان کنید تا از شر شوره های سرتان خلاص شوید

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شوره ی سر از آن دست معضلاتی است مه باید امیدوار باشیم هرگز به آن مبتلا نشوید اما متاسفانه افراد زیادی هستند که مجبورند تا با این مشکل مبارزه کنند. اما آیا می دانید که دقیقا شوره ی سر چیست؟ شوره بر روی پوست سر فرد تاثیر می گذارد و باعث می شود که پوست سر شما پوسته پوسته شود و آن پوسته های ریز در سرتا سر مویتان پخش می وشند و حتا بر روی شانه ها می ریزند. سطوح مختلفی از شوره ی سر وجود دارد که می توان سطوح پایین آن را به راحتی با برخی از درمان های خانگی درمان کرد.

Healthy Hair

تفاوت شوره سر با خشکی پوست کف سر چیست؟

شوره سر و خشکی پوست سر اغلب ممکن است با یکدیگر اشتباه گرفته شوند اما ابدا یکی نیستند. خشکی پوست سر دقیقاً مانند داشتن پوست خشک در هر نقطه از بدن است و احتمالا دلیل رخ دادن آن نیز عدم تولید سبوم کافی بر روی پوست سر شما می باشد. اگر نمی دانید سبوم چیست باید به شما بگوییم که سبوم یک روغن طبیعی است که پوست سرتان را چرب نگه می دارد. در عین حال شوره سر هیچ ربطی به چربی یا کمبود چربی پوست سر شما ندارد. البته نباید فراموش کنیم که برای داشتن موهایی سالم و زیبا مهم است که از پوست سر خود محافظت نماییم.

چه راهکارهای ساده درمان شوره سر وجود دارد؟

1.ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا خواص سلامتی بسیاری برای موها دارد اما دو مورد تاثیر گذار آن را می توانیم، اثر خنک کننده ی آن و دو، خواص ضد باکتری و ضد قارچی آن نامید که هر دو مورد می توانند به درمان شوره سر شما کمک کنند.

Aloe Vera Gel

2.سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از محصولات عالی برای کمک به بهود وضعیت شوره سر می باشد چرا که می تواند به تنظیم سطح PH پوست سر کمک کند. زمانی که سطح PH پوست سر شما تنظیم نمی باشد می تواند اثراتی مانند خشکی پوست سر و شوره سر را به همراه داشته باشد. از طرفی دیگر سرکه ی سیب برای مبارزه با باکتری ها یک ماده ی فوق العاده می باشد.

3.روغن درخت چای

اگر می خواهید که از روغن درخت چای برای مبارزه با شوره طبیعی مو استفاده کنید، رقیق کردن آن ایده خوبی است، چرا که استفاده مستقیم از آن روی پوست سر می تواند باعث تحریک پوست سر شود. هنگامی که روغن درخت چای رقیق می شود شود، به دلیل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی موجود در آن، روشی عالی برای درمان شوره سر است.

4.روغن نارگیل

مطمئنا همه ی شما تا به حال بارها راجع ب خواص روغن درمانی و مزایای استفاده از روغن نارگیل برای موهای خود شنیده اید. اما این روغن نه تنها برای تار موهای شما مفید است بلکه به دلیل توانایی آن در مبارزه با سلول های قارچی می تواند به رفع شوره سر مو نیز کمک نماید. می توانید به راحتی آن را به روی سرتان بریزید و کف سرتان را ماساژ دهید، می توانید هم که مقداری از آن را به شامپوی خود اضافه نمایید.

Coconut Oil

5.جوش شیرین

برای استفاده از جوش شیرین باید کمی احتیاط به خرج دهید چرا که به همان اندازه که می تواند برای رفع شوره ی سر مفید باشد، ممکن است برای باز شدن بیش از اندازه ی کوتیکول های مو و از بین بردن روغن طبیعی موی سر مضر باشد به همین دلیل مهم است که از آن با احتیاط استفاده نمایید.

6.استرس

بله، استرس. برای درمان همیشه نیازی نیست که یک دارو یا محلول خاص را استفاده کنید. استرس می تواند تاثیر بسیار جدی ای بر سلامت عمومی ما داشته باشد و متاسفانه می تواند عوارض خود را به طریق مختلفی نشان دهد. در حالی که تا به حال ثابت نشده است که استرس به خودی خود ممکن است باعث بروز شوره سر شود، مطمئنا می تواند باعث تشدید و بدتر شدن آن شود.

7.رژیم غذایی

دقیقا درست فکر کرده اید، رژیم غذایی می تواند تمام زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار دهد از جمله سلامت و زیبایی موهایمان را. برای سلامت کلی موها بهتر است مصرف میوه و سبزیجات خود را افزایش دهید و به دنبال رژیم غذایی سالم و کامل بروید.

fruits and vegetables

نهایتا به خاطر داشته باشید که اگر به صورت خفیف با مشکل شوره ی سر دست و پنجه نرم می کنید هر یک از موارد بالا می تواند به رفع مشکل شما کمک کند. اما اگر متوجه شدید که مشکل شما جدی است بهتر است به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها