|

رشد و تقویت مو با آلوئه ورا

خواص آب آلوئه ورا برای سلامت مو؛ از رشد بهتر تا آبرسانی قوی به همراه نحوه استفاده

Aloe Vera Juice For Hair And It’s Huge Benefits For You

اگر به دنبال راهی برای پرپشت شدن و زیباتر شدن موهایتان هستید باید از خواص بی نظیر آب آلوئه ورا استفاده کنید؛ این گیاه یک معجزه واقعی است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن موی سالم، زیبا و پرپشت برای همه ما خیلی مهم است به همین خاطر هم همیشه به دنبال راه حل هایی هستیم که یا موهای آسیب دیده خود را ترمیم کنیم و یا از سلامت و زیبایی موهایمان محافظت کنیم در این راه نیز از محصولاتِ طبیعی و غیر طبیعی زیادی کمک می گیریم؛ اما آیا شما تا به حال از آب آلوئورا برای تقویت موهایتان استفاده کرده اید؟ اگر نه باید به شما بگوییم که یک محصول تاثیر گذار باورنکردنی را از دست داده اید. آب آلوئه ورا فواید بسیار زیادی برای سلامت موهای شما دارد که اگر به دنبال تقویت و تغذیه بهتر موهایتان هستید تا بهتر و سالم تر رشد کنند باید حتما آن را امتحان کنید.

آلوئورا یک گیاه جادویی است که شاید به ظاهرش نیاید اما به محض آن که برگ های آن را جدا می کنید معجزه اتفاق خواهد آورد.

aloe-vera

مزایای استفاده از آب آلوئه ورا برای مو چیست؟

مرطوب کننده عالی  

اگر با موهای خشک دست و پنجه نرم می کنید، آلوئه ورا می تواند با تامین برخی از مواد مغذی ضروری برای موهای شما به رفع خشکی آن کمک کند؛ از طرفی دیگر آلوئه ورا حاوی غلظت بالایی از آب است بنابراین می تواند یک افزودنی عالی برای آبرسانی به موهای شما باشد و تار موهایتان را مرطوب نگه دارد.

تقویت کننده و ترمیم کننده

آلوئه ورا حاوی ویتامین های فوق العاده ای به نام E، A و C  می باشد و هر یک از این ویتامین ها می توانند به حفظ سلامت و استحکام تار موهای شما کمک کنند و از آسیب بیشتر آن ها جلوگیری نمایند. هرچند که از لحاظ علمی ثابت نشده است اما به نظر می رسد که آب آلوئه ورا می تواند خاصیت درمانی و ترمیم کنندگی نیز برای تار موهای آسیب دیده داشته باشد.

درمان کننده فوق العاده خارش پوست سر

بسیاری از افراد با مشکل خارش پوست سر دست به گریبان هستند اگر شما هم جزء یکی از آن ها هستید باید آب آلوئه ورا را امتحان کنید، مطالعات نشان داده اند که وقتی آلوئه ورا روی پوست سر مالیده می شود می تواند احساس خنکی ای را ایجاد کند که به رفع خارش کمک خواهد کرد.

رشد بهتر مو

ماساژ دادن پوست سر با آب آلوئه ورا به طرز قابل توجهی باعث افزایش گردش خون می شود و وقتی هم که گردش خون در کف سر خوب باشد رشد موها بهتر و سریع تر اتفاق خواهد افتاد. پس اگر به دنبال راهی هستید تا موهایی بلند تر و پر پشت تر داشته باشید آب آلوئه ورا را امتحان کنید.

Aloe Vera Juice

پاکسازی مو

حتما بارها شنیده اید که بهتر است هر چند وقت یک بار از شامپوهای سم زدا یا دتاکس استفاده کنید چرا که همیشه مقدار کمی از محصولات طبیعی و غیر طبیعی که برای موهای خود استفاده می کنید روی موهای شما باقی خواهد ماند پس برای آنکه از تمیز شدنِ صد درصدی موهایتان مطمئن شوید بهتر است ماهی یکبار یا هر دو هفته یک بار از شامپوهای دتاکس استفاده نمایید. اما خبر خوب و باورنکردنی اینجاست که لازم نیست حتما از شامپوهای دتاکس استفاده کنید؛ می توانید از آلوئه ورا برای تمیز کردن فولیکول ها، از بین بردن چربی اضافی و باقی مانده سایر محصولات روی موهایتان استفاده کنید. به علاوه از آنجایی که آب آلوئه ورا یک ماده طبیعی است و تاکنون هیچ عارضه جانبی ای از آن گزارش نشده است، می توانید با خیال راحت از آن استفاده نمایید.

چطور می توانیم از آب آلوئه ورا استفاده کنیم؟

راه های مختلفی وجود دارد که می توان از آب آلوئه ورا برای تقویت مو استفاده کرد از جمله:

  • چنانچه آلوئه ورا یک آبرسان قوی است می توانید مقداری از آن را با آب مخلوط نمایید و بسته به نیازتان به موهای خود اسپری کنید.
  • برای رفع مشکل شوره و خارش سر می توانید آب آلوئه ورا را روی پوست سرتان اسپری کنید و ماساژ دهید. این کار را می توانید در مواقع نیاز و یا هر چند روز یک بار انجام دهید.
  • کمی از آب آلوئه ورا را به نرم کننده خود اضافی کنید و قبل از شستن موهایتان به ساقه های موی خود بمالید.
  • از آنجایی که آب آلوئه ورا می تواند یک نرم کننده عالی باشد می توانید کمی از آن را به روی دست های خود بریزید و سعی کنید در حالی که آن را به موهایتان میمالید با انگشتانتان گره ها را نیز باز کنید. این کار آسیب های ناشی از شانه کشیدن را کم خواهد کرد.

حالا سوالی که ممکن است برای هر یک از شما پیش بیاید این است که چقدر می توان از آب آلوئه ورا برای موها استفاده کرد؟!

خب همان طور که گفتیم آلوئه ورا عوارض جانبی را به همراه ندارد اما اگر شما می خواهید که بیشترین نفع را از آن ببرید باید بدانید که موهای شما تا چه اندازه به آن احتیاج دارند. بهتر است در ابتدا بیشتر از 3 بار در هفته از آن استفاده نکنید تا ببینید که موهایتان چه واکنشی نشان خواهد داد و بعد می توانید با توجه به نیاز مویتان تصمیم بگیرید که میزان استفاده خود را باید افزایش دهید یا کاهش.

Healthy-Beautiful Hair

 به عنوان کلام آخر به شما می گوییم که آب آلوئه ورا می تواند مزایای سلامتی و زیبایی بسیاری را به همراه داشته باشد مانند مراقبت از پوست و یا کمک به کاهش وزن. یکی از تاثیر گذارترین مزایای آن تقویت مو می باشد که می توان به روش های مختلف برای درمان طبیعی مو از آن استفاده نمود.

مهم است که به خاطر داشته باشید آب آلوئه ورا با ژل آلوئه ورا فرق می کند، ژل آن مایع چسبناکی است که از درون برگ آلوئه ورا استخراج می شود و قوام بیشتری دارد اما آب آلوئه ورا از روی برگ های آن بدست می آید؛ هیچ کدام به دیگری برتری ندارند مسئله کاربرد آن هاست که باهم تفاوت دارند.

آیا شما تا به حال از آب آلوئه ورا استفاده کرده اید؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها