|

دندان های سفید و زیبا

با این ترفند های کم خرج دندوناتو مثل برف سفید کن؛ دیگه از لبخند زدن خجالت نکش

Secrets to Whiter Teeth

هیچ چیز به اندازه دندان های سفید نمی تواند لبخند شما را زیبا و جذاب کند اما چگونه می توان با هزینه ای کم دندان هایی سفید و درخشان داشت؟!

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- لک شدن یا زرد شدن دندان ها مسئله ای نسبتا رایج است که برای بسیاری از افراد رخ می دهد و زمانی که اتفاق می افتد لایه بیرونی دندان یا مینای دندان تغییر رنگ می دهد. محصولات سفید کننده دندان زیادی در بازار وجود دارند از جمله انواع خمیر دندان های سفید کننده یا نوار های سفید کننده همچنین دندان پزشکان نیز با یک درمان سریع بلیچینگ، دندان هایی سفید به شما هدیه می دهند. اما همه این موارد یا گران قیمت هستند و یا اینکه حاوی مواد شیمیایی می باشند که ممکن است برای سلامت دندان ها و لثه های شما مضر باشند.

اگر می خواهید دندان های خود را بدون مواد شیمیایی یا درمان های گران پزشکی سفید کنید ممکن است به دنبال راهکار های طبیعی تر و ساده تر باشید. به همین ترتیب در ادامه ما به شما چند مورد از کارهایی را که باید انجام دهید تا بتوانید دندان هایی سفید و طبیعی داشته باشید معرفی خواهیم کرد.

The-Dos-and-Donts-For-a-White-Smile

سیگار نکشید

سیگار کشیدن نه تنها برای سلامتی شما مضر است، بلکه یکی از بزرگترین عوامل تغییر رنگ دادن و از ریخت افتادن دندان های شما می باشد. تنباکو باعث ایجاد لکه های قهوه ای می شود که به شیارها و حفره های مینای دندان نفوذ می کند؛ در ابتدا لکه های تنباکو را می توان با مسواک زدنِ به تنهایی از بین برد اما هر چه مدت طولانی تری سیگار بکشید، لکه ها عمیق تر می شوند و دیگر به راحتی از بین نمی روند. سیگار همچنین باعث بوی بد دهان و التهاب لثه (بیماری لثه) می شود و خطر ابتلا به انواع سرطان را افزایش می دهد. پس هم برای حفظ سلامتی خود و هم برای داشتن دندان هایی زیبا بهتر است سیگار کشیدن را متوقف کنید.

مراقب غذاهایی که باعث زردی دندان می شوند باشید

به گفته دندان پزشکان هر نوع نوشیدنی و خوراکی که بتواند یک تیشرت نخی سفید را لکه دار کند می تواند دندان های شما را هم لکه دار کند. به عنوان مثال مصرف بالای قهوه و چای می تواند بر روی سفیدی و درخشش دندان های شما تاثیر منفی داشته باشد، این لکه به یکباره و به سرعت ایجاد نمی شوند اما هرچه سن شما بالا تر برود بیشتر دیده می شوند.

pouring-hot-tea-732x549-thumbnail

در مصرف نوشیدنی های ورزشی زیاده روی نکنید

طبق مطالعاتی که صورت گرفته همه نوشیدنی های شیرین برای دندان مضر می باشند اما برخی از نوشیدنی های انرژی زا و ورزشی می توانند تاثیر مخرب تری داشته باشند. در حقیقت تحقیقات نشان داده که مصرف بالای این نوشیدنی ها می تواند مینای دندان را از بین ببرد که نتیجه آن نازک شدن و تغییر رنگ دندان می باشد. برای جلوگیری از فرسایش دندان هایتان بهتر است:

  • از نوشیدن این دست نوشیدنی ها برای مدت طولانی امتناع کنید.
  • پس از هر بار نوشیدن دهان خود را با آب بشویید.

مراقبت های روزانه را فراموش نکنید

یک اصل ثابت و همیشگی وجود دارد که می گوید پیشگیری بهتر از درمان است. در ارتباط با سفیدی و سلامت دندان ها نیز دقیقا همین طور است. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به جلوگیری از لکه ها و زردی دندان ها به خصوص در خط لثه کمک می کنند.

غذاها و خوراکی های سفید کننده مصرف کنید

یکی از راحت ترین و بی دردسر ترین گزینه ها برای داشتن دندان های زیباتر، خوردن غذاهایی است که به طور طبیعی دندان های شما را سفید می کنند. در ادامه ما به شما چند نمونه از این خوراکی ها را معرفی می کنیم.

توت فرنگی

توت فرنگی حاوی اسید مالیک می باشد و گفته می شود که این اسید دارای خاصیت سفید کنندگی است به همین ترتیب می تواند به روشن شدن دندان های لکه دار کمک کند. از طرف دیگر اسید مالیک می تواند تولید بزاق را در افراد مبتلا به خشکی دهان افزایش دهد. بزاق با شستن مواد غذایی و مواد زائد در برابر پوسیدگی دندان که یکی از دلایل رایج تغییر رنگ است، به محافظت دندان ها کمک می کند.

Untitled

هندوانه

هندوانه نیز مانند توت فرنگی حاوی اسید مالیک می باشد با این تفاوت که از سطوح بالاتر اسید مالیک برخوردار است. برخی افراد همچنین معتقد هستند که بافت فیبری هندوانه دندان ها را اسکراب می کند که به از بین بردن لکه های دندان کمک می کند.

شیر

اسید لاکتیک موجود در شیر می تواند باعث سفید تر شدن مینای دندان شود، همچنین به نظر می رسد که شیر می تواند باعث تحریک تولید بزاق شود که به شستن باکتری های ایجاد کننده حفره کمک می کند.

از طرفی دیگر پروتئین موجود در شیر که کازئین نام دارد می تواند از بروز لکه دندانی جلوگیری کند. کازئین با جذب فسفات کلسیوم به ترمیم حفره ها و جلوگیری از تجمع پلاک کمک می کند. سایر غذاهای لبنی مانند پنیر و ماست نیز حاوی اسید لاکتیک و کازئین می باشند که می توانند تاثیرات مشابهی بر دندان ها داشته باشند.

برخی دیگر از میوه ها و سبزیجات نیز مانند کرفس، هویج، سیب و گلابی باعث ترشح زیاد بزاق دهان می شوند که به شستشوی باقی مانده های غذا روی دندان ها کمک می کند. جویدن آدامس بدون قند نیز می تواند باعث تحریک بزاق شود و به سفیدی دندان کمک کند.

Apple

داشتن دندان های سالم، سفید و زیبا بسیار مهم می باشد چرا که آنها لبخندی درخشان را به شما هدیه خواهند داد. اجتناب از برخی خوراکی ها و کارها مانند سیگار کشیدن، درست مانند خوردن برخی از میوه ها و نوشیدنی ها می تواند به سفیدی بیشتر دندان های شما کمک کند. نهایتا به خاطر داشته باشید که هیچ چیز به اندازه رعایت بهداشت دهان و دندان و ویزیت دندان پزشک در زمان مناسب مهم و تاثیر گذار نمی باشد.

برای داشتن زندگی ای بهتر، صفحه ی زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها