|

اصول شیک پوشی

اصول ست کردن مانتو شلوار و اکسسوری برای قد کوتاه ها؛ اول اندامتُ بشناس بعد برو خرید

موقع خرید لباس باید به قدتون توجه کنید اگه کوتاهید بهتره که رنگ مانتو شلوارتون به هم نزدیک باشه چون اینجوری کشیده تر به نظر می رسید.

لینک کوتاه کپی شد
2

چی بپوشیم؟؟؟ سوال خیلی مهمیه که معمولا وقتی میخوایم جایی بریم از خودمون می پرسیم اغلب هم جوابی براش نداریم. گاهی اوقات کل کمد لباسمونُ به هم می ریزیم و در نهایت با کوهی از لباس های جور واجور مواجه میشم اما نمیتونیم حتی یک دست لباس از بینشون انتخاب کنیم؛ حالا چرا اینجوریه؟؟؟

به گزارش «شایانیوز»، دلیلش اینِ که ما اصول و قواعد لباس خریدن و لباس پوشیدن بلد نیستیم. یعنی اینکه متناسب با فرم بدنمون لباس نمیخریم و به اینکه چه رنگ هایی بهمون میاد توجهی نداریم، موقع خرید لباس به این فکر نمی کنیم که آیا بقیه آیتم هایی رو که بشه باهاش ست کرد و داریم یا نه بلکه صرفا چیزی رو می خریم که ازش خوشمون اومده.

همون طور که گفتیم خیلی از ماها هیچ کدوم از این مراحل انجام نمیدیم بلکه از هر چی که خوشمون بیاد سریع میخریمش دقیقا به همین دلیل با اینکه خیلی لباس داریم اما نمیتونیم یه ست مناسب از بینشون پیدا کنیم. مثلا یه مانتوی بنفش خریدیم اما از بین آیتم های دیگه چیزی رو نداریم که باهاش ست کنیم. وقتی میخواین یه لباسی رو بخرید باید حداقل 2 تا از آیتم ها رو داشته باشید تا بشه گفت که یه خرید خوب داشتید.

کلید+خوشتیپی+شما+در+عید+1400

بنابراین برای داشتن یه استایل شیک لازم نیست مدام لباس نو بخرید بلکه باید اصول و قواعد لباس خرید رو رعایت کنید که مهم ترین اصل اینِ که اندامتون بشناسید و متناسب با اندامتون لباس بخرید. مثلا بعضی از لباس‌ها برای اندام‌های گلابی شکل و بعضی از اونها برای اندام‌های سیبی شکل مناسبه. علاوه بر این موقع خرید لباس باید به قدتون هم توجه کنید مثلا اگه قد کوتاهید بهتره که رنگ مانتو شلوارتون به هم نزدیک باشه چون اینجوری کشیده تر به نظر می رسید.

اگه قدتون کوتاهِ و میخواین خوش استایل باشید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید اینجا بهتون میگیم که چه لباس و اکسسوری هایی مناسب خانم های قد کوتاهه.

مونوکروم بپوشید

مونوکروم به‌ معنی تک‌ رنگِ که باعث میشه بلندتر و لاغرتر دیده شید. این سبک برای افراد ریزنقش و تپل گزینه خوبیه. کلا هر چی رنگ بالاتنه و پایین تنه متفاوت تر باشه قد کوتاه تر دیده میشید پس اگه قدتون کوتاهِ موقع خرید لباس به این نکته توجه کنید. مشکی، سفید و طوسی جزء رنگ های پرطرفدار در استایل مونوکروم است. 

IMG_20220306_122615

عکس از صفحه mezon.flamingo1 , hona.mezon

در استایل مونوکروم لازم نیست که سر تا پاتون یک رنگ باشه بلکه می تونید از طیف های مختلف یک رنگ استفاده کنید. یعنی کمی‌ روشن‌تر یا کمی تیره‌تر! ضمن این‌ که میتونید سراغ جنس‌های مختلف پارچه ولی از یک رنگ برید. 

مانتوی کتی کوتاه بپوشید

اگه قدتون کوتاه از مانتوی کتی کوتاه غافل نشید این مانتوها پاها رو بلند تر و کشیده تر نشون میدن بنابراین برای خانم های قد کوتاه گزینه خیلی خوبی هستند. این مانتوها در رنگ ها و مدل های مختلف در بازار موجود هستند و از اون جایی که ساده هستند هیچ وقت نباید نگران این باشید که از مد می افتند. (البته اگه جزء افرادی هستید که دوست دارید طبق مد لباس بپوشید.) 

download (4)

عکس از صفحه hona.mezon

این مانتوها انقدر تنوع دارن که هر سبکِ استایلی رو پوشش میدن. برای مثال، با انتخاب مانتویی رسمی و برش دار میتونید تیپی رسمی داشته باشید. اگر به سراغ اورسایزها برید و مانتوهای این سبکی را با شلوارهای جین مثلا جین‌های مام‌استایل هماهنگ کنید، استایلی کاملا غیررسمی و اسپورت خواهید داشت. (البته لباس های اورسایز مناسب خانم های قد کوتاه نیست.)

شال و شلوارتونُ نزدیک به رنگ مانتو انتخاب کنید

یکی از روش‌های ساده برای بلندتر به نظر رسیدن استفاده از یک رنگ در کل ست است. یعنی شلوار و شالی رو انتخاب کنید که نزدیک به رنگ مانتوتون باشه. میتونید کیف، کفش و کمربندُ هم نزدیک به رنگ مانتو انتخاب کنید.

download (13)

عکس از صفحه mezon.flamingo1

کفش پاشنه بلند بپوشید

اگه قدتون کوتاهِ کفش پاشنه بلند هم رنگ پوست یا بی رنگ بپوشید این مدل کفش ها پاها رو کشیده تر نشون میدن. برای اینکه ساعات بیشتری بتونید با این کفش ها راه برید کفش‌هایی رو انتخاب کنید که سطح اتکای بزرگ‌تری داشته باشند پس پاشنه‌های نوک تیزُ کنار بزارید و سراغ کفش‌های پاشنه مربعی و پهن برید.

download (1)

عکس از صفحه manto_aris , mehnoosh.mezon , shahrmoalem.collection

شلوار بوت کات بپوشید

 شلوار بوت کات به شلوارهای راسته ای گفته میشه که از قسمت زانو به پایین کمی گشاد میشن. در حقیقت شلوار بوت کات همون شلوار دمپا گشاد خودمونِ که انواع مختلفی داره. این شلوارها رو میتونید با کت هم بپوشید.

download (6)

عکس از صفحه hona.mezon

کیف کوچک بردارید

خانم های قد کوتاه بهترِ از کیف‌هایی با ابعاد متوسط و کوچیک استفاده کنند. هدف ایجاد تناسب بین اندازه دست، پا، فرم کمر و سایز کیف است. بدن نباید در میان یک کیف بزرگ گم شود. بنابراین، به دنبال کیف‌هایی با ابعاد متوسط و کوچک باشید.

download (5)

عکس ازصفحه ivaz_plus

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​

عکس شاخص از صفحات style_modane , rmp_desing , shikopickmanto

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها