|

خواص بی نظیر سیب

هم خوشمزه هم فوق‌العاده سالم؛ هفت مزیت سلامتی سیب، محبوب ترین میوه جهان!

.Impressive Health Benefits of Apples

شاید باور کردنش سخت باشد اما سیب محبوب ترین میوه در سطح جهان است. این میوه ی بهشتی علاوه بر طعم بی نظیرش فواید سلامتی بسیاری نیز دارد.

لینک کوتاه کپی شد

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سیب پرطرفدارترین میوه در سطح جهان است علاوه بر اینکه سیب انواع مختلفی دارد تطبیق پذیری بی نظیری در آشپزی نیز دارد.

به گزارش «شایانیوز» آشپزهای ماهر به راحتی سیب را به کلوچه، پای، مربا، اسموتی ها و انواع و دیگر خوراکی های خوشمزه اضافه میکند. علاوه بر این سیب یک میان وعده فوق العاده لذیذ هم به حساب می آید. همانطور که اشاره کردیم این میوه ی لذیذ تطبیق پذیری خوبی با آشپزی دارد اما جدای از آن تحقیقات صورت گرفته بر روی آن نشان داده است که این میوه از فواید سلامتی بسیاری نیز برخوردار است. در ادامه ما به شما چند نمونه از مزایای سلامتی این میوه را معرفی می کنیم که همگی توسط علم ثابت شده اند.

Health benefits of apple

هفت مزیت چشمگیر سیب برای سلامتی:

۱.بسیار مغذی

به محض اینکه عبارت مفید برای سلامتی را می‌شنویم مطمئناً اولین چیزی که در ذهن همه ما شکل می گیرد میزان مغزی بودن آن میوه است. یک سیب متوسط به مقدار ۲۰۰ گرم شامل تمامی مواد مغذی به عبارت زیر می باشد:

کالری: 104

کربوهیدرات: 28 گرم

فیبر: 5 گرم

ویتامین C: ده درصد از ارزش روزانه

ویتامین K: چهار درصد از ارزش روزانه

مس: شش درصد از ارزش روزانه

پتاسیم: پنج درصد از ارزش روزانه

سیب همچنین منبع غنی پلی فنول ها می باشد، که گروه مهمی از آنتی اکسیدان ها هستند. 

۲.کمک به کاهش وزن

سیب سرشار از فیبر و آب می باشد که آن را تبدیل به یک میوه سیر کننده می کنند. به همین ترتیب افزایش احساس سیری می تواند به عنوان یک استراتژی برای کاهش وزن عمل نماید. تحقیقات همچنین نشان می دهند که مصرف سیب ممکن است به طور قابل توجهی شاخص توده بدن (BMI) را کاهش دهد، که یک عامل خطر مرتبط با وزن برای بیماری های قلبی است. علاوه بر این جالب است بدانید که پلی فنول های سیب می توانند اثرات ضد چاقی نیز داشته باشند. 

Health benefits of apple

۳.کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم

مجموعه ای از مطالعات صورت گرفته نشان داده است که خوردن سیب و گلابی با کاهش 18 درصدی خطر دیابت نوع 2 مرتبط می باشد. در واقع، فقط یک وعده سیب در هفته ممکن است خطر را تا 3 درصد کاهش دهد. سیب و گلابی سرشار از پلی فنول های آنتی اکسیدانی کورستین و فلوریدزین می باشد که علت این امر را توجیه می‌کنند. 

۴.تقویت سلامت روده

سیب حاوی پکتین است، نوعی فیبر که به عنوان یک پری بیوتیک عمل می کند. این بدان معناست که میکروبیوتای روده شما را تغذیه میکند، که یک باکتری خوب در روده شما به حساب می‌آید. تحقیقات جدید نشان می دهد که سیب با تغییر مفید میکروبیوتای روده می تواند به محافظت در برابر بیماری های مزمن مانند چاقی، دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سرطان کمک کند.

Health benefits of apple

۵.پیشگیری از سرطان

آنتی اکسیدان های موجود در سیب می توانند اثرات مفیدی در برابر انواع خاصی از سرطان ها از جمله سرطان های ریه، سینه و دستگاه گوارش داشته باشند. به علاوه فیبر موجود در سیب نیز می تواند به خواص ضد سرطانی آن کمک نماید.

۶.مبارزه با آسم

سیب منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها می باشد و آنتی اکسیدان ها نیز می‌توانند به محافظت از ریه های شما در برابر آسیب اکسیداتیو کمک کنند. رادیکال های آزاد می توانند باعث آسیب اکسیداتیو شودند و این امر ممکن است منجر به پاسخ های التهابی و آلرژی زا در بدن شما شود. 

Health benefits of apple

پوست سیب سرشار از آنتی اکسیدان کوئرستین است که می تواند به تنظیم سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب کمک کند. 

۷.سلامت مغز

کورستین موجود در سیب می تواند از مغز شما در برابر آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت کند. علاوه بر این، کورستین ممکن است با تنظیم نشانگرهای استرس اکسیداتیو و التهابی از آسیب عصبی ناشی از استرس جلوگیری کند.

خلاصه:

سیب یک میوه فوق العاده مغذی است که فواید متعددی برای سلامتی دارد. آنها سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هستند. خوردن آنها با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن از جمله دیابت، بیماری قلبی و سرطان مرتبط است. سیب همچنین ممکن است باعث کاهش وزن و بهبود سلامت روده و مغز شود.

Health benefits of apple

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی