|

اصول شیک پوشی

خوشگل خانوووم سبزه ای و نمیدونی چه رنگ مانتویی بهت میاد؛ بیا تا بهت بگم

مانتو

اگر رنگ پوستتون سبزه هست و دوست دارید بدونید که چه رنگ مانتویی بیشتر بهتون میاد در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد
1

احتمالا شما هم مثل خیلیا وقتی قصد خرید لباسی رو دارید قبل از هر چیز به این فکر می کنید که آیا رنگ لباس جدیدی که قصد خریدشُ دارید بهتون مییاد؟ البته خیلیا هم هستند که اصلا به این موضوع فکر نمی کنن و از هر رنگی که خوششون بیاد میخرن اما بعدش با پوشیدن اون لباس حس خوبی ندارن. پس قبل از خرید لباس حتما به این موضوع فکر کنید چون خیلی مهم بدونید که از چه رنگی باید استفاده کنید. ممکنِ که شما یه لباس خیلی خوشگل و باکیفیت بخرید اما جون رنگ مناسبی رو انتخاب نکردید از پوشیدنش منصرف بشید.

به گزارش «شایانیوز»، برای اینکه بدونید از چه نوع اکسسوری هایی باید استفاده کنید، موهاتونُ چه رنگی کنید، لباس چه رنگی بپوشید، آرایشتون چه رنگی باشه، باید تناژ پوستتون بشناسید. بسیاری از افراد هستند که فکر می‌کنن تناژ پوست همان رنگ پوست در صورتی که این فکر اشتباهِ و تناژ با رنگ پوست فرق داره. تناژ به رنگ پایه و زمینه پوست گفته میشه. دانستن تناژ پوست بهتون کمک می‌کنه به راحتی جواب سوالات بالا رو پیدا کنید و در مهمانی ها بدرخشید.

چطور رنگ و تناژ پوستمون تشخیص بدیم؟

تناژ پوست همانطور که گفتیم رنگ زمینه پوستِ و ممکن رنگ ظاهر پوست شما یک چیز باشه و تناژ پوستتون چیز دیگه ای! هر پوستی تناژ مخصوص خود رو داره و تناژ هیچ ربطی به سفیدی یا سیاهی پوست فرد ندارد. برای دانستن راه‌های تشخیص تناژ پوست با ما همراه باشید. البته به خاطر داشته باشید قبل از انجام این روش‌ها، صورت خود را به خوبی بشویید تا رنگ پوستتون کامل مشخص باشه.

ac-image-Ac157512206378-960x500

انواع تناژ پوست

به طور کلی تناژ پوست یا همان زمینه پوست افراد به سه دسته زیر تقسیم میشه:

تناژ سرد

تناژ گرم

تناژ طبیعی یا خنثی

روش‌های تشخیص تناژ پوست

اگر شما بتونید تناژ و رنگ زمینه پوست خود را بشناسید خیلی راحت می‌تونید لباس، ‌آرایش و اکسسوری متناسب با پوستتونُ انتخاب کنید و در مراسمات و مهمانی‌ها بدرخشید. روش‌های مختلفی برای تشخیص تناژ پوست وجود داره که ما در ادامه به بعضیاشون اشاره می‌کنیم:

1- رنگ رگ داخل مچ دست

آسان ترین راه برای تشخیص تناژ پوست اینِ که مچ دستتونُ جلوی نور آفتاب بگیرید و به رگ‌های قسمت داخلی مچ نگاه کنید:

اگر رگ‌‌های روی مچ دستتون آبی و بنفش بودند، تناژ پوست شما سردِ.

اگر رگ‌‌های روی مچ دستتون سبز بودند، تناژ پوست شما گرمِ.

اگر رگ‌‌های مچ دستتون رنگی بین آبی، سبز و بنفش بود، تناژ پوست شما طبیعی یا خنثی است.

رنگ-رگ_های-دست-برای-تشخیص-تناژ-پوست

2- استفاده از یک کاغذ سفید

برای استفاده از این روش برای تشخیص رنگ پوست کافیست جلوی آینه بایستید و یک کاغذ سفید را کنار پوست صورتتون نگه دارید:

در صورتی که رنگ پوستتون کنار کاغذ، تقریبا زرد شد، پوستتون تناژ گرم دارد.

در صورتی که رنگ پوستتون کنار کاغذ، تقریبا سرخ و صورتی شد، تناژ پوستتون سردِ.

اگر رنگ پوستتون کنار کاغذ سفید، به خاکستری و طوسی نزدیک شد، احتمالا تناژ پوست شما بین خنثی و گرم قرار داره.

تشخیص-تناژ-پوست-با-کاغذ-سفید

3- استفاده از فویل طلایی و نقره‌ای

برای تشخیص رنگ پوست در این روش به یک فویل طلایی و یک فویل نقره‌ای احتیاج دارید. فویل‌ها را یکی یکی کنار صورتتون بگیرید:

اگر پوستتون کنار فویل طلایی بهتر به نظر آمد تناژ گرم دارید.

اگر پوستتون کنار فویل نقره‌ای بهتر بود، تناژ پوست شما سردِ.

در صورتی که پوستتون کنار هر دو فویل تغییر خاصی نداشت، تناژ پوست شما خنثی خواهد بود.

در صورتی که فویل نداشتید می‌تونید از جواهرات هم استفاده کنید. به این شکل که جواهرات نقره‌ای رنگ و طلایی را کنار قسمت داخلی مچ دستتان بگیرید، خودتون متوجه خواهید شد کدام بیشتر به پوستتون می‌آید.

7836eh5k0

خب مقدمه بحثمون خیلی طولانی شد اما لازم بود چون شما باید تناژ پوستتون بشناسید تا بتونید بهترین انتخاب ها رو داشته باشید. حالا بریم سر بحث اصلیمون که به سبزه ها چه رنگ هایی مییاد. پوست گندمی ها و سبزه ها معمولا تناژ پوستشون گرمِ، بنابراین باید سراغ رنگ‌های گرم برن تا با لباسی که می‌پوشن جذاب و شیک بشن. به صورت کلی رنگ های تیره و رنگ هایی که تُن گرم دارن برای پوست های سبزه مناسب ترِ. پوشیدن رنگ‌های سرد برای این افراد باعث میشه چهرشون کدر و بی‌حال بشه. اگر رنگ پوستتون سبزه هست و دوست دارید بدونید که چه رنگ مانتویی بیشتر بهتون میاد در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

زرد و نارنجی

رنگ های تند همانقدر که برای افراد با رنگ پوستی سفید مناسبِ برای افرادی که دارای پوستی سبزه هستند هم انتخابی ایده آل است. زرد و نارنجی جزء رنگ هایی است که استایل شما رو جذاب می کنه.  مانتوی نارنجی رو میتونید با رنگ های سفید، مشکی، زرد، آبی، طوسی، سرخابی، قهوه ای و سبز ست کنید.  اگر انتخابتون مانتوی زرد بود برای بقیه آیتم ها میتونید سراغ رنگ های کرم، سفید، قهوه ای و عسلی برید.

106422908_570176150315640_4187124251892066577_n

عکس از صفحه manto.majlesi ,  street_stylew

قرمز

قرمز یکی از بهترین رنگ ها برای پوست سبزه ها است. اگه اهل پوشیدن لباس قرمز هستید میتونید اونُ با رنگ های مشکی، سفید، زرد، کرم، خاکی، شتری، آبی، طلایی، نقره ای، سبز و طوسی به راحتی ست کنید. خوبی رنگ قرمز اینِ که میتونید اونُ با انواع رنگ‌های روشن و تیره ست کنید و بهترین استایل های اسپرت و رسمی را در تمام فصول برای خودتون بسازید.

272938361_1782803575259192_9131467292403146127_n

عکس از صفحه mezon.flamingo1 , soheila.zohdi 

سفید

سفید جزء رنگ های است که برای افرادی که پوست سبزه دارن انتخاب ایده آل و مناسبی می باشد. پس اگه جزء سبزه ها هستید تو انتخاب هاتون به این رنگ توجه ویژه داشته باشید. مانتوی سفید میتونید با آبی آسمانی، یاسی و صورتی، زرد، نارنجی، سرمه ای، بنفش تیره، سرکه ای و قرمز ست کنید. 

IMG_20220313_163533

عکس از صفحه mezon.flamingo1  

صورتی

صورتی هم برای سبزه ها انتخاب بسیار خوبی است. صورتی ترکیبی از دو رنگ قرمز و سفیدِ و جزء رنگ های گرم محسوب میشه. صورتی طیفی از رنگ های صورتی رز، گل بهی، صورتی چرک، صورتی پر رنگ و صورتی جیغ را در برمیگیرد. صورتی با رنگ هایی مثل سفید، مشکی، قرمز، طوسی، آبی و سبز هارمونی جذابی رو ایجاد میکنه.

IMG_20220131_133524+(1)

عکس از صفحه mezon.flamingo1 , hona.mezon , baran_safaeiiiii

آبی روشن

آبی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها در بین مردم جهانِ. این رنگ نماد آرامشِ که مردم از طیف‌های مختلفِ آن در لباس و پوشش خود زیاد استفاده می‌کنند. آبی تیره (سرمه ای)، آبی نفتی، آبی کاربنی، آبی روشن، آبی فیروزه ای، آبی آسمانی و آبی لاجوردی (نیلی) به عنوان طیف های مختلف رنگ آبی شناخته میشه رنگ آبی آسمانی یکی از ست‌های محبوب این طیف است که برای سبزه ها انتخاب بسیار خوبی است. آبی میتونه با سایه های خودش و با رنگ هایی مثل قرمز، زرد، بنفش، سبز، نارنجی، سرخابی و یاسی و همچنین رنگ های خنثی به خوبی ست بشه.

IMG_20220217_125205

عکس از صفحه flyfashion.ir

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​​

عکس شاخص از صفحه manto.majlesi , mantomoderouz , gilajiia

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها