|

نکات ساده اما مهم آرایشی

چطور آرایشی بی نقص داشته باشیم؟ با این ترفندهای آسون، حرفه ای آرایش کن

How To Get Better At Makeup: 7 Easy Tips To Improve Makeup Skills

عالی بودن آرایش همیشه مستلزم این نیست که شما از مهارت های پیچیده و دشوار آرایشگری استفاده کنید گاهی اوقات موثر ترین نکات، ساده ترین ها هستند

لینک کوتاه کپی شد
3

مطمئنا همه ما دوست داریم که بتوانیم در حد و اندازه یک آرایشگر خوب و حرفه ای از پس آرایش کردن صورت خودمون بر بیایم اما واقعیت این است که آن قدر ها هم کار راحتی نیست. از طرفی دیگر همه افراد وقت و یا هزینه کافی برای شرکت در دوره های آموزشی را ندارند. پس چطور می توانیم مهارت خود را در آرایش کردن افزایش دهیم؟

به گزارش «شایانیوز»، باید بگوییم که همیشه راهکار ها و ترفند های ساده ای هستند که به شما کمک می کنند تا بتوانید به کمک آرایش جذاب ترین ظاهر دلخواهتان را به دست آورید آن هم بدون حضور هیچ گونه آرایشگری.

آرایش بی نقص

در ادامه ما به شما هفت نکته ساده و بی دردسر را معرفی می کنیم که می توانید برای بهبود مهارت آرایش خود از آن ها استفاده کنید.

1.انواع براش ها را بشناس

اولین نکته ارایشی که باید به آن پایبند باشید این است که انواع براش ها و کاربرد های آن ها را بشناسید. مهم است که از هر براش در راستای آنچه طراحی شده استفاده کنید تا بتواند آرایشی بی عیب و نقص داشته باشید. هشت براش آرایشی که بسیار مهم و کاربردی هستند عبارتند از:

  • براش زیرسازی (فوندانسیون)
  • براش کانسیلر
  • براش کرم پودر
  • براش رژ گونه
  • براش ترکیبی کوچک
  • براش سایه
  • براش زاوه دقیق برای خط چشم
  • براش رژ لب

انواع براش برای ک آرایش زیبا

2. پرایمر و فونداسیون مکمل انتخاب کنید

پرایمر و فونداسیون شما باید مکمل همدیگر باشند و پایه یکسانی داشته باشند به این معنا که اگر پرایمر شما مبتنی بر روغن است باید فوندانسون خود را نیز بر مبنای روغن انتخاب کنید، چرا که آب و روغن یک دیگر را دفع می کنند و اگر از لوازم آرایشی مکمل استفاده نکنید، ترکیب کردن و ماندگاری آن ها با مشکل مواجه خواهد شد.

3.بدون زیر سازی سایه نزنید

استفاده از پرایمر و یا کانسیلر برای پشت چشم و قبل از سایه زدن یکی از تاثیر گذارترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. استفاده از پرایمر به عنوان زیر سازی سایه باعث می شود تا رنگ سایه شما زنده تر و تازه تر به نظر برسد به علاوه ماندگاری آن را نیز بالا می برد. البته در نظر داشته باشید که نیازی به حجم بالای پرایمر ندارید و فقی باید مقدار کمی از ان را به روی پلک خود اعمال کنید.

برای یک آرایش خوب بدون، زیر سازی سایه نزنید

4.اول چشم خود را آرایش کنید

هنگام آرایش چشم این امکان وجود دارد که سایه و یا حتی ریملتان بریزد و یا اینکه خط چشم شما دچار ایراد شود بنابراین بهتر است که در اولین قدم به آرایش چشم مشغول شوید و بعد بوسیله یک دستمال مرطوب مواد آرایشی را که ممکن است بر روی صورتتان ریخته باشد تمیز کنید، با این کار شما صورت یک دست تری خواهید داشت. در ابتدا ممکن است برایتان کمی عجیب به نظر برسد اما وقتی که به آن عادت کنید متوجه خواهید شد که چقد این کار تاثیر گذار می باشد.

5.کانسیلر را فراموش نکنید

استفاده از کانسیلر می تواند برای صاف و براق تر نشان دادن پوست صورت شما تاثیری باور نکردنی داشته باشد، پس اگر پوست یکدستی ندارید خوب است که حتما قبل از اعمال کرم پودر یا پنکیک بر روی صورتتان حتما از کانسیلر استفاده نمایید. برخی از افراد با استفاده از یک کانسیلر معمولی و یک سایه مات، کانسیلر های پوشش دهنده قوی می سازند، اما اگر مشکلات پوستی حاد ندارید استفاده از یک کانسیلر خوب معمولی هم می تواند جواب گوی شما باشد.

کانسیلر رو فراموش نکنید

6.خط لب را فراموش نکنید

کشیدن یک خط لب حرفه ای می تواند ماندگاری و زیبایی رژ لب شما را چند برابر کند آن هم در حالتی که اصلا به چشم نمی آید. در مرحله اول مقداری از کرم پودر و یا فونداسیون را به روی لب هایتان بزنید تا رنگشان با پوست صورتتان یک دست شود بعد با یک مداد سفید خط لب خودتان را بازسازی کنید، اگر هم دوست دارید که لب هایتان حجیم تر از چیزی که هست به نظر بیاید الان وقت آن است که دست به کار شوید و کمی بالاتر از خط لب واقعیتان خط بکشید این کار باعث می شود که لب های شما پر تر و حجیم تر دیده شود.

پس از آن نیز با یک مداد لب که با رنگ رژتان همخوانی دارد روی خط سفید را پر رنگ کنید و بعد هم به سراغ رژ لب بروید. برای ماندگاری بهتر خوب است که یک دستمال کاغذی را بر روی لب هایتان قرار دهید تا مقدار اضافی رژ لبی که روی لب هایتان هست را به خود جذب کند. برای درخشش و تازه تر دیده شدن بیشتر لب ها نیز می توانید مقدار کمی از کانسیلر براق و ترجیحا مایع را بر روی دستمال کاغذی بریزید و دستمال را بر روی لب هایتان قرار دهید آن هم بدون آنکه دستمال را به روی لب هایتان بکشید.

7. لبه داخلی پلک بالایی خود را خط چشم بکشید

اگر دوست دارید که چشمانتان درشت و مژه هایتان پر رنگ تر و ضخیم تر دیده شود یکی از ساده ترین ترفند ها این است که بعد از کشیدن خط چشم، لبه داخلی خط چشمتان را نیز پر کنید، احتمالا استفاده از خط چشم مدادی گزینه راحت تری است اما اگر دوست دارید می توانید از خط چشم مایع نیز استفاده کنید. نهایتا یک ریمل حجم دهنده کار را به پایان می رساند.

برای داشتن چشم های درشت بعد از خط چشم داخل چشمت رو هم بکش

به عنوان نکته آخر به خاطر داشته باشید که عالی بودن آرایش همیشه مستلزم این نیست که شما از مهارت های پیچیده و دشوار آرایشگری استفاده کنید، گاهی اوقات موثر ترین نکات ساده ترین ها هستند.

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها