|

خوراکی های حال خوب کن

وقتی انرژیت پایینه و حال نداری این هفت خوراکی رو بخور؛ هم سیر کننده هم انرژی زا

Healthy and Energizing Snacks

اگر نمی دونی که وقت بی حالی و بی حوصلگی چی بخوری تا انرژیت برگرده حتما این مقاله رو بخون تا با میان وعده های سیر کننده و انرژی زا آشنا بشی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- وقتی که در طول روز و در بین وعده های غذایی، انرژی شما کم می شود و گاها احساس گرسنگی می کنید، خیلی مهم است که به سراغ میان وعده ای بروید که انرژیِ از دست رفته ی شما را بازیابد و بتواند شما را تا وعده ی غذایی بعدی سیر نگه دارد. تنقلات مغذی زیادی وجود دارند که میتوانند میان وعده های عالی ای برای شما باشند.

در ادامه ما به شما چند نمونه از خوشمزه ترین و مغذی ترین تنقلات ممکن را به شما معرفی می کنیم که برخی را باید آماده کیند و برخی را می توانید از فروشگاه تهیه کنید.

هفت خوراکی مناسب برای بازیابی انرژی:

1.میوه خشک و آجیل

اگر به دنبال خوراکی ای خوشمزه، فوق العاده سالم و قابل حمل هستید، یکی از بهترین انتخاب های ممکن میوه خشک و انواع آجیل است. این تنقلات سرشار از پروتئین، فیبر و چربی های سالم هستند که هم انرژی از دست رفته شما را احیا می کنند و هم خواص سلامتی بسیاری هم دارند.

تنها نکته ای که باید به آن توجه داشته باید این است که میوه های خشکی را انتخاب کنید که حاوی شیرین کننده های غیر طبیعی و سولفور نیستند. مطمئن ترین و بهترین گزینه این است که در اوقات فراغتتان کمی میوه خشک کنید.

وقتی انرژیت پایینه و حال نداری این خوراکی ها رو بخور؛ هم سیر کننده هم انرژی زا

2.شکلات تلخ و بادام

شکلات تلخ یکی از سالم ترین و مغذی ترین خوراکی ها در سرتاسر جهان است و بهترین زمان مصرف آن نیز وقتی است که میل به مصرف خوراکی های شیرین دارید. اگر می خواهید که از یک ترکیب ایده آل برای میان وعده ی خود استفاده کیند باید حتما ترکیب شکلات تلخ و بادام را در نظر بگیرید چراکه سرشار از پروتئین، فیبر و چربی سالم است که می تواند به افزایش احساس سیری شما کمک کند.

3.کره بادام زمینی، موز و شکلات

موز یک میوه ی فوق العاده سالم است و مغذی است که سرشار از ویتامین B6، ویتامین C، پتاسیم و فیبر می باشد. ترکیب این میوه ی اعجاب آور و کره ی بادام زمینی و کمی شکلات، می تواند یک میان وعده ی ابر قدرت را برای شما تهیه کند، که بدون شک از آن کلی لذت خواهید برد.

وقتی انرژیت پایینه و حال نداری این خوراکی ها رو بخور؛ هم سیر کننده هم انرژی زا

4.توت و ماست یونانی

تمامی انواع توت سرشار از مواد مغذی مانند فیبر و ویتامین C در کنار ترکیبات ضد التهابی می  باشند که به حفظ سلامت بدن شما کمک می کنند. فقط کافی است که برای یک یکبار ترکیب توت، ماست یونانی و دانه های چیا را امتحان کنید. اگر دلتان می خواهد می تواند کمی شکلات خرد شده و کمی آجیل نیز به آن اضافه کیند تا شاهد طعم  بی نظیر و خواص بیاورنکردنی آن بشوید.

5.بشقاب مزه دلخواه

اگر هنگام انتخاب میان وعده دچار سردرگمی می شوید و نمی توانید تصمیم گیری کنید و در آخر هم هیچ چیزی میل نمی کنید بهتر است که برای خودتان یک بشقاب مزه درست کنید. به این ترتیب که مقداری از انواع خوراکی های دلخواهتان را که سالم هم هستند درون یک بشقاب بریزید، مانند، میوه، آجیل، میوه خشک، سبزیجات و غیره.

وقتی انرژیت پایینه و حال نداری این خوراکی ها رو بخور؛ هم سیر کننده هم انرژی زا

6.تخم مرغ و سیب زمینی

یکی از مقوی ترین و موثر ترین میان وعده های ممکن ترکیب تخم مرغ و سیب زمینی است به ویژه سیب زمینی شیرین. تخم مرغ فوق العاده سالم و مقوی است به همین خاطر هم یک انتخاب هوشمندانه برای میان وعده ایست که باید شما را سیر کند. برای آنکه این میان وعده ی شما کامل تر شود باید آن را با منبعی از کربوهیدرات ترکیب کنید. یکی از گزینه های خوبِ کربوهیدارت سیب زمینی است به خصوصو سیب زمینی شیرین چراکه ترکیبی عالی و کامل از پروتئین، کربوهیدرات و چربی را فراهم می کند.

7.لوبیا و نخود

زمانی که احساس گرسنگی می کنید و یا نیاز به یک منبع سریع انرژی دارید، لوبیا یک غذای فوق العاده است، چراکه سرشار از فیبر، و پروتئین های گیاهی است که برای طولانی مدت انرژی لازم بدن شما را تامین می کند. یک بشقاب متوسط خوراک لوبیا و یا مقداری هوموس در کنار چند پَر سبزیجات، یک میان وعده ی عالی و مقوی خواهد بود.

وقتی انرژیت پایینه و حال نداری این خوراکی ها رو بخور؛ هم سیر کننده هم انرژی زا

خلاصه:

در نظر داشته باشید هنگامی که احساس بی انرژی بودن می کنید و یا صرفا تمایل دارید که یک میان وعده ی خوب میل نمایید مهم است که غذا ها و خوراکی هایی را انتخاب کنید که سیر کننده هستند و سرشار از مواد مغذی می باشند. خوردن میان وعده های متعادل نه تنها سطح انرژی شما را بالا نگه می دارد، بلکه برای طول روز به شما احساس خوب و رضایت بخشی می دهند.

آیا شما تا به حال هیچ یک از این میان وعده ها را امتحان کرده اید؟ به نظر شما کاربران شایانیوز چه میان وعده های سالم دیگری را می توان مصرف کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها