|

مناسب ترین عینک آفتابی شما

الکی کلی پول به "عینک آفتابی" نده اول فرم صورتتو بشناس؛ بعددد برو بخر تا قشنگ بهت بیاد

How To Choose The Best Sunglasses For Your Face Shape

یکی از اکسسوری هایی که استایل شما رو حسابی لوکس و جذاب میکنه یه عینک آفتابیه خوبه؛ پس اول صورتت رو بشناس بعد یه عینک خوب برای خودت بخر.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از المان هایی که حسابی باعث باکلاس تر شدن استایل شما میشه استفاده از یک عینک آفتابی مناسبه، حالا چرا میگیم مناسب؟ برای اینکه وقتی صحبت از انتخاب عینک آفتابی باشه تعیین اندازه و شکل صورت شما و انتخاب عینکی که مناسب با فرم صورت شما باشه خیلی مهمه، در غیر این صورت ممکنه عینک آفتابی شما به صورتتون بزرگ یا کوچک باشه و نه تنها باعث بهتر شدن تیپتون نشه بلکه تاثیر منفی هم داشته باشه.

عینک مناسب صورت من چیه؟

معمولا با نگاه کردن دقیق به صورت خودتون توی آینه می تونید به راحتی شکل صورتتون رو بدست بیارید بعد هم با پرو کردن دو تا عینک آفتابی یا طبی، سایزی که مناسب شماست قشنگ دستتون میاد، با این حال اگر دوست دارید که کاملا حساب شده و آماده برید خرید، می تونید از قبل صورت خودتون رو اندازه بگیرید حالا چطوری؟!

  • اول از همه وقتی که جلوی آینه ایستادید، انتهای یک متر نواری رو درست زیر چشمتون قرار بدید تا قسمت بالای استخوان گونه خودتون رو پیدا کنید و دقیقا تا همون نقطه در سمت دیگه ی صورتتون ادامه بدید، به عبارتی فاصله ی بین دوتا استخون گونتون رو با کمک متر حساب کنید.
  • مرحله ی دوم اینکه زیر گوشتون ابتدای خط فکتون رو پیدا کنید وتا انتهای دیگه ی فکتون ادامه بدید؛ به صورتی که متر تا زیر چونتون اومده باشه.
  • مرحله ی سوم هم اندازه گیری طول صورته که از بالای پیشونی دقیقا در مرکز شروع می کنید و تا پایین چونه اندازه گیری می کنید.

به گزارش شایانیوز، حالا می تونید خیلی راحت به اندازه ها نگاه کنید و ببینید که صورت شما چه شکلی و چه اندازه ای داره.

1.صورت گرد:

افرادی که صورت گرد دارند بهتره که از عینک های آفتابی ای استفاده کنند که زاویه دار و و حتا نوک تیز هستند به خاطر این که صورت این افراد غالبا منحنیه و زاویه نداره به همین خاطر هم عینک های فُرم دار و زاویه دار براشون مناسبه تا به صورتشون رو کشیده تر و باریک تر کنه و بُعد بده. پس با این اوصاف فریم های مستطیل شکل، مربع شکل و همه ی انواع دیگه ی فریم های زاویه دار برای این افراد انتخاب فوق العاده مناسبیه.

عینک مناسب صورت من چیه؟

2.صورت مربع:

صورت های مربع شکل معمولا طول و عرض یکسانی دارند و غالبا هم به خاطر پیشانی پهن و خط فک واضح به راحتی قابل شناسایی هستند. و اما بهترین عینک ها برای این افراد، عینک هاییه که فریم های  گرد یا بیضی شکل دارند؛ چون که دقیقا برعکس افرادی که صورت گرد دارند، این دسته از انسان ها باید عینکی رو انتخاب کنند که تیزی و زاویه ی صورتشون رو کمی متعادل کنه.

عینک مناسب صورت من چیه؟

3.صورت بیضی:

افرادی که صورت های بیضی شکل دارند حسابی دستشون برای انتخاب عینک آفتابی مورد علاقشون بازه، به عبارت دیگه این فُرم صورت می تونه با هر شکل عینکی فوق العاده باشه، تنها نکته ی مهم اینه که از عینک های خیلی بزرگ که تقارن صورتشون رو بهم میزنه دوری کنند.

عینک مناسب صورت من چیه؟

4.صورت مستطیلی:

صورت های مستطیلی علاوه بر اینکه قالبا بسیار کشیده و باریک هستند، زاویه های کمی هم دارند به این ترتیب هر نوع عینک آفتابی بزرگ با فریم های طرح دار و پهن همچنین زوایه دار به زیبایی هرچه تموم تر روی این صورت ها میشینه. در حقیقت مهمترین اصلی که هر خانم یا آقا، با صورت مستطیل شکل باید رعایت کنه اینه که در صورت کشیده بودن صورتش از عینک های فریم کوچیک دوری کنه.

عینک مناسب صورت من چیه؟

5.صورت لوزی:

صورت های لوزی یا الماسی شکل، پیشانی و خط فکِ باریکی دارند در حالی که استخوان های گونشون بیرون زده و به عنوان پهن ترین قسمت صورتشون شناخته میشه. بهترین گزینه ی انتخابی برای این جور افراد عینک هاییه که فرم های بیضی و بدون لبه دارند و در عوض ابدا نباید از عینک هایی استفاده کنند که دارای فریم های پهن و کلفت هستند.

عینک مناسب صورت من چیه؟

6.صورت قلبی:

صورت های قلبی شکل رو گاها مثلثی شکل هم میگند، این افراد غالبا چانه های باریک و پیشانی های پهن دارند. عینک هایی که فریم های چشم گربه ای، یا لبه های گرد و منحنی دارند گزینه های خوبی هستند چونکه می تونند اعتدال رو توی صورت هایی با این شکل برقرار کنند.

عینک مناسب صورت من چیه؟

به هر حال در نظر داشته باشید که اگر دوست دارید یک عینک آفتابی فوق العاده زیبا که حسابی هم به صورتتون بشینه انتخاب کنید باید دقیقا مثل انتخاب یک لباس براش وقت بذارید و چند مدل مختلف رو امتحان کنید تا بتونید بهترین گزینه ی ممکن رو انتخاب کنید.

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها