|

دستور پخت پیتزا

طرز تهیه یه پیتزای خوشمزه سریع و بدون فر؛ کی گفته نمیشه تو خونه پیتزا درست کرد؟!

how to bake a pizza at home

اگه دوست داری که یه پیتزای خوشمزه و لذیذ تو خونه ی خودت بخوری اونم با دست پخت خودت، حتما این دستور پخت رو امتحان کن، مطمئنا عاشقش میشی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پیتزا یکی از خوشمزه ترین، جذاب ترین و البته محبوب ترین غذاهای روی زمینه که هر نوع و هر مدلش هم که باشه کلی خوشمزه است و خوردنش لذت بخشه. خیلی از خانم ها هستند که دوست دارند خودشون توی خونه پیتزا درست کنند اما به دلیل اینکه فر ندارند مجبورند تا برای صَرف یه وعده پیتزای دلچسب برند رستوران، به همین خاطر ما می خوایم تا به شما طرز تهیه یه پیتزای خیلی خوشمزه رو یاد بدیم که می تونید تو خونه بدون فر و خیلی هم راحت آماده اش کنید و در کنار خانوادتون از خوردنش لذت ببرید.

دستور پخت پیتزا

مواد لازم برای پیتزا یک نفره:

  • نان تست: 4 عدد
  • پنیر ورقه ای چدار یا گودا: 6 عدد
  • کالباس:  ۲ تا 3 ورق
  •  سوسیس: ۱ عدد
  •  قارچ: ۲ عدد
  •  فلفل دلمه: یک چهارم
  • پنیر پیتزا: ۱ کاسه کوچک
  • سس سالسا یا کچاپ تند: به مقدار دلخواه
  • کره: یک قالب
  • آویشن و فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

آماده سازی:

به نقل از شایانیوز، تو مرحله ی اول میریم سراغ نون تست ها و روشون رو کاملا با کره چرب می کنیم و اون ها رو به صورت برعکس داخل تابه قرار میدیم  بعد هم روی تمام اون سمتی از نون ها که چرب نشدند رو با پنیر گودا کاور می کنیم. مرحله ی بعد میریم سراغ سس ها و به مقداری که دوست داریم روی پنیر ها سس میریزیم و بعد هم کالباس ها رو که خورد کردیم به روشون اضافه می کنیم. از طرفی دیگه همزمان با این کار سوسیس هامون رو با یکم روغن توی یه ماهیتابه ی جدا کمی تفت میدیم و وقتی که سرخ شدند اون ها رو هم به بقیه ی موادمون اضافه می کنیم.

طرز تهیه پیتزا

همون طور که می بینید اصلا کار سختی نیست، فقط باید مرحله به مرحله مواد اولیه رو اضافه کنیم. بعد از سوسیس ها نوبت میرسه به پنیر پیتزا که بریزیمشون روی سوسیس ها، بعد از اون هم فلفل دلمه و قارچ هایی رو که از قبل خرد کردیم به همراه آویشن و فلفل سیاه به بقیه ی مواد اضافه می کنیم و تو مرحله ی آخر مجددا کمی دیگه پنیر پیتزا به موادمون اضافه می کنیم.

دوستان توجه داشته باشید که برای اینکه کارتون راحت تر بشه همون ابتدای کار وقتی که نون تست ها رو با کره چرب کردید بهتره که بچینیدشون داخل یک تابه ی بزرگ تا بعدا دوباره کاری نشه.

نهایتا وقتی که پنیر پیتزا رو برای دومین بار اضافه کردید، در تابه رو بذارید و اجازه بدید که حدود نیم ساعت با شعله ی کم قشنگ نون هاتون برشته بشند و پنیر ها هم آب بشند.

پیتزای خونگی

شاید باور نکنید اما پیتزای شما آماده است؛ به همین راحتی و بی دردسری اونم تو این مدت زمان کم؛ حالا می تونید برید سراغ خوشمزه ترین قسمت آشپزی یعنی سرو کردن هنرتون. امیدواریم که از این غذای لذیذ و دلچسب لذت ببرید.

نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

دستور پخت از صفحه: ashpazi_shirin_cake

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی