|

منابع غنی زینک

اجازه نده به خاطر کمبود زینک اذیت بشی؛ هفت خوراکی غنی از زینک

The 7 Best Foods That Are High in Zinc

بدن انسان توانایی ذخیره سازی زینک را ندارد بنابراین مهم است که شما به مقدار کافی از این ماده ی معدنی مهم را توسط رژیم غذاییتان دریافت کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- روی یک ماده معدنی می باشد که برای سلامتی انسان بسیار حائز اهمیت می باشد، زیرا علاوه بر اینکه بیشاز 300 آنزیم در بدن ما برای آغاز عملکرد خون به زینک احتیاج دارند، این ماده ی معدنی در بسیاری از فرآیند های مهم بدن نیز نقش دارد، از جمله رشد و ترمیم بافت های بدن، حفظ سیستم ایمنی و متابولیزه کردن مواد مغذی. آنچه که مهم است به آن توجه داشته باشید این است که بدن انسان توانایی ذخیره ی زینک ( روی ) را ندارد بنابراین مهم است که شما به مقدار کافی از این ماده ی معدنی را از رژیم غذایی خود دریافت نمایید.

خوشبختانه با رعایت یک رژیم غذایی سالم شما می توانید به مقدار کافی از این ماده ی معدنی را برای بدن خود تامین نمایید. اما اگر نمی دانید که بهتر است چه مواد غذایی و خوارکی ای را به رژیم غذاییتان اضافه کنید به خواند ادامه دهید تا در ادامه ما به شما هفت مورد از بهترین مواد خوراکی را که سرشار از زینک هستند معرفی کنیم.

هفت مورد از بهترین مواد غذایی حاوی زینک:

1.گوشت

گوشت قرمز به طور کلی منبع بسیار خوبی از زینک است اما مقادیر بالاتر این ماده ی معدنی در گوشت گاو و بره یافت می شودو در حقیقت جالب است بدانید که یک وعده ی 100 گرمی از گوشت چرخ کرده ی خام گاو، حاوی 4.8 میلی گرم زینک است که 44 درصد از ارزش روزانه زینک می باشد.

منابع غنی زینک

2.حبوبات

حبوبات مانند نخود، عدس و لوبیا حاوی مقادیر قابل توجه زینک هستند. حبوبات منبع بسیار خوبی از روی برای افراد گیاهخوار و وگان است اما به طور کلی باید در نظر داشته باشید که آن ها حاوی فیتات نیز می باشند که جذب روی از گیاهان را سخت تر از منابع حیوانی آن می کند.

3.آجیل

خوردن انواع آجیل به ویژه انواع بادام ها علاوه بر اینکه بسیاری از مواد مغذی مانند چربی ها و فیبر های سالم را برای شما تامین می کنند، حاوی مقادیر قابل توجهی از زینک نیز می باشند. به علاوه آجیل ها با کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی، سرطان و دیابت نیز مرتبط می باشند.

منابع غنی زینک

4.لبنیات

به گزارش شایانیوز، غذاهای لبنی مانند پنیر و شیر، مجموعه ای از مواد مغذی از جمله زینک را برای شما فراهم می کنند. لازم به ذکر است که شیر و پنیر دو منبع قابل توجه هستند، زیرا حاوی مقادیر زیادی زینک زیستی می باشند، به این معنی که بیشتر زینک موجود در این غذاها توسط بدن شما جذب می شود. از طرفی دیگر این غذاها با تعدادی دیگر از مواد مغذی که برای سلامت استخوان های شما مهم هستند، از جمله پروتئین، کلسیم و ویتامین D نیز همراه می باشند.

5.تخم مرغ

یک تخم مرغ حدودا 5 درصد ارزش روزانه زینک را برای شما فراهم می کند، با این اوصاف تخم مرغ حاوی مقادیر متوسط زینک می باشد و با توجه به اینکه این ماده ی غذایی بسیار مقوی است و سرشار از خواص و مزایای سلامتی می باشد خوب است که آن را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید. جالب است بدانید که تخم مرغ کامل منبع مهمی از کولین می باشد، ماده مغذی که اکثر مردم به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنند.

منابع غنی زینک

6.سبزیجات

به طور کلی نمی توان میوه ها و سبزیجات را در دسته ی خوراکی های غنی از زینک قرار داد اما با این حال برخی از آن ها حاوی مقادیر معقولی از این ماده ی معدنی هستند که می توانند نیاز شما را تامین کنند به ویژه اگر شما گوشت مصرف نمی کنید. انواع سیب زمینی می توانند منبع خوبی از زینک را برای شما فراهم نمایند. سایر سبزیجات نیز مانند لوبیا سبز و کلم پیچ حاوی مقداری زینک می باشند.

7.شکلات تلخ

شاید برایتان عجیب باشد که شکلات تلخ هم حاوی مقادیر معقولی از زینک می باشد اما باید توجه داشته باشید که این خوراکی خوشمزه و لذیذ یک وعده ی بسیار پر کالری نیز به حساب می آید پس با این اوصاف نمی توانید به آن به عنوان یک منبع عالی از زینک تکیه کنید و باید حد اعتدال مصرف خود را جداً دنبال کنید.

منابع غنی زینک

خلاصه:

زینک یک ماده ی معدنی بسیار مهم و ضروری برای بدن حفظ سلامتی ما انسان ها می باشد و بهترین راه برای اطمینان از اینکه بدن ما به مقدار کافی از این ماده ی معدنی را دریافت می کند، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متنوع است که شامل منابع قابل توجه زینک باشد.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها