|

فواید نوشیدن آب زیاد

چرا باید روزی هشت لیوان آب بنوشیم؟ هفت دلیل علمی برای نوشیدن آبِ زیاد

7 Science-Based Health Benefits of Drinking Enough Water

شاید با خودتان فک کنید چرا باید وقتی تشنه نیستیم آب بنوشیم و یا هدف از نوشیدن هشت لیوان آب چیست؟ در ادامه ی این مقاله ما به شما می گوییم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- حدودا 60 درصد از بدن انسان را آب تشکیل می دهد و مطمئنا شما بارها و بارها شنیده اید که می گویند هر انسانی باید روزانه هشت لیوان آب بنوشید، به خصوص قبل از آنکه احساس تشنگی کند. شکی نیست که هیدراته ماندن امر مهمی است اما باید بدانید که دلایل دیگری هم برای نوشیدن آب وجود دارد که توسط علم پشتیبانی می شوند. در ادامه ما برخی از اصلی ترین دلایلی را که علم برای نوشیدن آب به مقدار کافی ارائه کرده است با شما به اشتراک می گذاریم.

هفت مزیت سلامتیِ نوشیدن فراوانِ آب:

1.بالا بردن عملکرد فیزیکی

اگر می خواهید که عملکرد فیزیکی بالایی داشته باشید هیدراته ماندن امر بسیار مهم است ، به ویژه هنگام ورزش شدید و یا مواجه با گرمای زیاد. از دست دادن بیش از دو درصد از آب بدن می تواند منجر به تغییر در کنترل دمای بدن، کاهش انگیزه و افزایش خستگی شود. همچنین جالب است بدانید که مواجه با کم آبی در هنگام ورزش می تواند باعث شود ورزش از نظر جسمی و ذهنی بسیار دشوارتر شود. مطالعات صورت گرفته نشان داده اند که هیدراتاسیون بهینه می تواند از بروز این اتفاقات جلوگیری نماید.

فواید نوشیدن آب زیاد

2.موثر بر سطح انرژی و عملکرد مغز

شاید برایتان عجیب باشد اما مغز شما به شدت تحت تاثیر وضعیت هیدراتاسیون شما قرار دارد. مطالعات و تحقیقات صورت گرفته نشان داده اند که حتا کم آبی خفیف نیز می تواند بسیاری از جنبه های عملکرد مغزی شما را تحت تاثیر قرار دهد. مواجه با کم آبی می تواند سطح انرژی و خلق و خوی شما را مختل کند و منجر به کاهش عمده عملکرد حافظه و مغز شود.

3.پیشگیری و درمان سردرد

کم آبیِ بدن می تواند باعث بروز سردرد و حتا میگرن در بسیاری از افراد شود در حقیقت تحقیقات نشان داده است سردرد یکی از شایع ترین علائم کم آبی بدن است. علاوه بر این برخی از مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن آب می‌تواند به تسکین سردرد در افرادی که سردردهای مکرر دارند نیز کمک کند.

4.رفع یبوست

به گزارش شایانیوز، متاسفانه یبوست یکی از رایج ترین مشکل ها در سرتاسر دنیا می باشد و افزایش مصرف مایعات اغلب به عنوان بخشی از پروتکل درمانی توصیه می شود، و شواهدی برای تایید این موضوع وجود دارد که عدم مصرف کافی آب یک عامل خطر برای یبوست در افراد به حساب می آید، به همین ترتیب افزایش هیدراتاسیون می تواند به کاهش یبوست کمک کند.

فواید نوشیدن آب زیاد

5.کمک به درمان سنگ کلیه

یکی از دردناکترین بیماری های ممکن که متاسفانه بسیار هم رایج است سنگ کلیه می باشد. مصرف مایعات بیشتر باعث افزایش حجم ادرار عبوری از کلیه ها می شود و این امر باعث رقیق شدن غلظت مواد معدنی می گردد، بنابراین احتمال کریستالی شدن و تشکیل توده کمتر است و نهایتا به این ترتیب آب می تواند از تشکیل اولیه ی سنگ کلیه جلوگیری نماید.

6.کاهش وزن

یکی از ترفندهای ساده ی کمک به کاهش وزن نوشیدن آب زیاد است زیرا می تواند باعث افزایش سیری و افزایش سرعت متابولیسم بدن شود که درنتیجه ی آن تعداد کالری که در روز می سوزانید افزایش خواهد یافت. از طرفی دیگر برخی شواهد حاکی از آنند که نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا می تواند با افزایش احساس سیری و درنتیجه کالری دریافتی کمتر، به روند کاهش وزن کمک کند.

7.سلامت و زیبایی پوست

چنانچه که کم آبی می تواند پوست را در برابر اختلالات پوستی و چین و چروک های زودرس آسیب پذیر تر کند، اگر به سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت می دهید ممکن است که هیدراته ماندن بدنتان نیز اهمیت دهید.

فواید نوشیدن آب زیاد

خلاصه:

در نظر داشته باشید که حتا کم آبی خفیف می تواند شما را از لحاظ روحی و جسمی تحت تاثیر قرار دهد پس مهم است که شما هر روز به مقدار کافی آب بنوشید. به طور معمول پیشنهاد می شود که روزی هشت لیوان آب بنوشید. اگر شمردن لیوان ها برایتان سخت است یا تا پیش از تشنگی فراموش می کنید که آب بنوشید می توانید یک بطری و یا پارچ را پر از آب کنید و در معرض دیدتان قرار دهید تا هر بار که چشمتان به آن می افتد یک لیوان بنوشید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها