|

با پوست چرب چطور آرایش کنیم؟

ترفندهای مهم واسه کنار اومدن با پوست چرب؛ با این نکته ها دیگه از آرایشت کلافه نشو

How Do You Deal With Oily Skin? Food, Products, and Make-up

یکی از معضلات پوست چرب آرایش کردنه، اگر شما ندونید که باید چی کار کنید همیشه از پوستتون و آرایشتون ناراضیید پس این نکته ها رو حتما رعایت کن

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر پوست چربی دارید مطمئنا با مشکلات زیادی هم در زمینه ی آرایشی و یا مراقبتی رو به رو هستید خب این خیلی طبیعی است و ممکن است آرزو کنید که پوستی شفاف و درخشان داشته باشید اما برایتان امکان پذیر نباشد. قبل از هرچیز باید در نظر داشته باشید که پوست شما اگر ذاتا چرب است نمی توانید آن را با انواع دیگر پوست ها مقایسه کنید شما باید پوستتان را همان طور که هست دوست داشته باشید و سعی کیند تا نحوه ی برخورد با آن را یاد بگیرید؛ مهم است که بدانید چه نکات آرایشی ای برای شما که پوست چرب دارید از اهمیت بیشتری برخوردار است و چه خوراکی هایی را بهتر است که از آن ها اجتناب کنید و چه مواد خوراکی دیگری را بیشتر از گذشته در رژیم غذایی خود جای دهید.

اگر نمی دانید که چه چیزی باعث ایجاد پوست چرب می شود باید به شما بگوییم که علت این چربی اضافی پوست در حقیقت فعالیت بیش از حد غدد چربی است؛ این غدد سبوم تولید می کنند و با این روش بدن شما پوست خود را مرطوب و هیدراته نگه می دارد حالا اکر بدن شما بیش تر از حد نیاز به تولید سبوم بپردازد، نتیجه ی آن پوست چرب خواهد بود.

جدای از فعالیت غدد چربی عوامل دیگری نیز وجود دارند که می توانند منجر به بروز چربی بیش از اندازه پوست شوند مانند سبک زندگی، محرک های محیطی و ژنتیک؛ درنتیجه شما باید تمامی این موارد را در نظر داشته باشید و بیش تر ار حد لزوم به خودتان سخت نگیرید.

پوست چرب

اصول مهم در آرایش کردن چیست؟

به گزارش شایانیوز، شمایی که پوست چرب دارید به خودی خود دچار براقی و درخشش پوست خواهید شد بنابراین به عنوان اولین گام بهتر است از آرایش های مات استفاده کنید تا درخشش صورت شما بیش از اندازه نشود. به این ترتیب خوب است که چند مرحله ی ساده ی آرایشی را حتما دنبال کنید، به این ترتیب که:

1.پوستتان را تمیز و آماده کنید

 قبل از هر اقدامی خوب است که صورتتان را بشویید و برای این کار نیز باید به سراغ شوینده ای بروید که مناسب پوست شما است و حایو اسید سالیسیلیک می باشد. بعد از آن می توانید از تونر برای بستن منافذ باز پوستتان استفاده نمایید و نهایتا صورت خود را به وسیله ی کرم و ویا لوسیون مرطوب کنید.

2.پرایمر را فراموش نکنید

همان طور که قبل تر اشاره کردیم، یکی از عمده دلایل چربی پوست صورت شما تولید بیش از اندازه ی سبوم است، برای اینکه بتوانید سبوم را کنترل کنید لازم است که حتما از پرایمر استفاده نمایید. پرایمر نه تنها تولید چربی را کنترل می کند و باعث می شود که پوست شما صاف شود، بلکه به عنوان یک چسب برای حفظ آرایش در مدت طولانی نیز عمل می کند.

3.کرم پودر مات انتخاب کنید

یکی از ترفند هایی که مطمئنا به کارتان می آید این است که کرم پودری را انتخاب کنید که باعث می شود پوست صورت شما مات شود، به این ترتیب از هرگونه چربی اضافی روی پوست جلوگیری می نماید.

4.به کانسیلر خود اعتماد کنید

خیلی راحت می توانید به کمک کانسیلر هرگونه لک و قرمزی را که روی پوست صورتتان قرار دارد بپوشایند.

استفاده از کانسیلر برای پوست های چرب

5.آرایش خود را تثبیت کنید

با کمک یک پودر می توانید آرایش خودتان را تثبیت کنید در حقیقت استفاده از پودر باعث می شود که چربی پوست شما برای مدت طولانی تری حفظ شود.

چه مواد خوراکی ای برای پوست چرب مفید است؟

قبل تر هم اشاره کردیم که غذاهایی که می خورید و نوشیدنی هایی که می نوشید همگی می توانند بر پوست شما تاثیر بگذارند، به هیم نترتیب بهتر است مواد غذایی را که می توانند تاثیرات مثبتی را بر روی پوست شما اعمال کنند بیشتر در رژیم غذایی خود جای دهید. برخی از انواع این مواد غذایی عبارتند از:

از طرفی دیگر برخی از مواد غذایی ای که بهتر است از رژیم خود حذف کنید عبارتند از:

  • محصولات لبنی
  • کافئین
  • شکر اضافه شده
  • تنقلات شور

خوراکی های مناسب برای افرادی که پوست چرب دارند

استفاده از ماسک های سم زدا ضروری است؟

یکی از راهکارهایی که می تواند حسابی به شما کمک کند استفاده از ماسک های دتاکس و سم زداست. پوست های چرب دقیقا مانند یک آهن ربا برای آلودگی ها عمل می کنند و شما برای از بین بردن تک تک این آلودگی ها نیاز دارید که پوستتان را عمیقا بشویید و تمیز نمایید و سپس از ماسکی استفاده کنید که روغن های اضافی را جذب کند و منافذ بسته را باز کند. با همه ی این اوصاف مهم است که هر از چند گاهی از این روش پیروی کنید تا آلودگی ها و چربی های اضافی بر روی صورتتان کهنه نشوند. اما چطور می توان این کار را انجام داد:

1.علاوه بر اینکه صورتتان را می شویید مهم است که از آرایش پاک کن نیز استفاده نمایید، نکته ای که وجود دارد این است که آرایش پاک کن شما باید آنقدر ملایم باشد که روی پوست شما بشیند و باعث آزار آن نشود.

2.صورت خود را بخور دهید تا منافذ بسته به راحتی باز شوند، می توانید چند قطره روغن درخت چای و یا اکالیپتوس را نیز به آب اضافه کنید تا تاثیر بهتری داشته باشد.

3.به سراغ ماسک هایی بروید که تمام آلودگی ها و چربی های اضافی را پاک می کنند مانند ماسک خاک رس.

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها