|

هفت سینمایی ماندگار با بازی جانی دپ

جانی دپ و هنرنمایی های شاهکار او؛ هفت فیلم سینمایی از دپ که فراموش نخواهند شد

Seven enduring movies starring Johnny Depp

به بهانه ی جنجال های دادگاهی هنرمند محبوب و مردمی جانی دپ نگاهی می اندازیم به هفت فیلم سینمایی بی نظیر و ماندگار با بازی تحسین برانگیز او.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- جانی دپ یکی از محبوب ترین و سرشناس ترین چهره های دنیای سینما است که کارهای فوق العاده ای هم توی کارنامه ی خودش داره که به خاطرشون حسابی خوش درخشیده. جالبه بدونید که در سال 2012 هم به خاطر دستمزد نجومی ای که برای کارهاش دریافت می کرد اسمش توی رکوردهای گینس ثبت شده؛ اما از حق نگذریم جانی دپ واقعا سزاوار چنین تعریف ها و تمجید هایی هم هست.

متاسفانه اما این روزها جانی دپِ محبوب به جای اینکه بتونه وقت خودش رو صرف کارهای هنری بکنه بیشتر توی دادگاه هاست. همون طور که می دونید اتفاقا این روز ها بحث دادگاه جنجالی جانی دپ و امبر هارد حسابی نقل مجالس شده و علی رغم دادگاهی که به تازگی هم برگذار شد هنوز این کش مکش ها ادامه دارد و دادگاه رای خاصی رو صادر نکرده.

به نقل از شایانیوز، به هر حال به خاطر تمام لحظه های خاطره انگیزی که جانی دپ برای ما ساخته است تصمیم گرفته ایم تا هفت مورد از بهترین و دوست داشتنی ترین فیلم های او را به شما معرفی کنیم که اگر تا کنون آن ها را تماشا نکرده اید باید در اولین فرصت زمانی را برای تماشای آن ها در نظر بگیرید.

1.ادوارد دست‌قیچی – 1990

قطعا یکی از هنرمند ترین کارگردان های سینمای هالیوود تیم برتون است که کارهای بی نظیری رو هم به روی پرده های سینما به نمایش درآورده، یکی از این کارهای بی نظیر سینمایی ادوارد دست‌قیچیِ که با بازی جانی دپ به یکی از بهترین و ماندگار ترین سینمایی های تاریخ تبدیل شده که شما از اون تو هر زمان و هر موقعیتی لذت می برید. ادوارد دست‌قیچی یک عاشقانه ی فانتزی است که حسابی به دل می شینه. باور کنید که تماشا نکردن این فیلم یک اشتباهه.

هفت سینمایی ماندگار با بازی جانی دپ

2.دون ژوان دی‌ماکرو – 1995

یکی دیگه از کارهای بی نظیر جانی دپ که علی رغم گذشت زمان طولانی از اکران اون همچنان به عنوان سینمایی ای بی نظیر قلمداد میشه دون ژوان است. شاید حتا در تصورتون هم نگنجد که جانی دپ تا چه حد تونسته در نقش یک بیمار روانی خوب و درجه یک عمل کند. دون ژوان در ژانر کمدی درام ساخته و پرداخته شده اما بخش هایی از اون کاملا برگرفته از داستان افسانه ای دون ژوان اثر شاعر معروف لرد بایرون است.

تماشای این فیلم قطعا شما رو تحت تاثیر قرار میده پس برای دیدنش تعلل رو کنار بگذارید.

هفت سینمایی ماندگار با بازی جانی دپ

3.دزدان دریایی کارائیب – از 2003 تا 2017

گمان نمی کنم کسی باشد تا به حال دزدان دریایی کارائیب را ندیده باشد اصلا نام جانی دپ گره خورده است با نام دزدان دریایی کارائیب و کاپتان جک اسپارو یا همان جک گنجیشکه. اولین قسمت از سری دزدان دریایی کارائیب در سال 2003 با عنوان نفرین مروارید سیاه ساخته میشه که به طرز باورنکردنی ای هم مورد استقابل مردم و منتقدین قرار می گیره به علاوه فروش فوق العاده ای رو هم به ثبت میرسونه؛ اما داستان جک گنجیشکه همین جا به پایان نمیرسه و تا سال 2017 و با عنوان مردگان حکایت نمی کنند ادامه پیدا می کنه که البته با نام انتقام سالازار هم شناخته میشه. فقط فکرش رو بکنید که نقش مقابل جانی دپ رو خاویر باردم دوست داشتنی بازی می کنه پس این فیلم تا چه اندازه بی نظیر و فوق العاده است.

دزدان دریایی کارائیب به طور کلی پنج قسمت داره که حقیقتا یکی از یکی دیگه بی نظیر تر و دوست داشتنی تره. اگر این مجموعه رو تماشا کردید که قطعا از تماشای دوباره اش به وجد میاید اگر هم تماشاش نکردید، یکی از بهترین فیلم های ممکن رو از دست دادید پس دست بجنبونید.

هفت سینمایی ماندگار با بازی جانی دپ

4.در جست و جوی ناکجا آباد – 2004

یکی از ماندگار ترین بازی های جانی دپ در جست و جوی نا کجا آباد است، فیلمی که به کارگردانی مارک فورستر در سال 2004 ساخته شد و بسیار هم مورد توجه قرار گرفت. این فیلم براساس سرگذشت حقیقی سِر جیمز بری نوشته شده است که برای همیشه با داستان پیتر پن در یادها خواهد ماند. در جست و جوی نا کجا آباد واقعا یک اثر هنری است که می تونه هرکسی رو تحت تاثیر خود قرار بده. از هنرمندان دیگه ای که در این فیلم بازی کردند میشه به کیت وینستون و فردی هایمور اشاره کرد.

هفت سینمایی ماندگار با بازی جانی دپ

5.چارلی و کارخانه شکلات سازی – 2005

باز هم همکاری جانی دپ و تیم برتون منجر به خلق یک اثر شگفتی ساز دیگه شد به اسم چارلی و کارخانه ی شکلات سازی که اگرچه یک فیلم علمی تخیلی است اما پایان بندی آن به چنان تاثیر گذار است که فکرش را هم نمی کنید. رنگ و لعاب بیش از اندازه ی فیلم به قدری اون را هیجان انگیز و دوست داشتنی کرده است که هر کسی را میخ کوب صفحه نمایش تلویزیون می کند.

هفت سینمایی ماندگار با بازی جانی دپ

6.توریست – 2010

اگر دنبال تماشای یک فیلم خوب و با کیفیت که پر از ماجراجویی و اتفاقات غیر منتظره است هستید باید حتما به تماشای توریست بشینید. یکی از جذابیت های این فیلم کنار هم قرار گرفتن آنجلینا جولی و جانی دپِ که خیلی صحنه ی آشنایی نیست اما تو این فیلم می بینیم که ترکیب درجه یکیه. بازی جانی دپ در این فیلم به قدری عالی و حرفه ایست که توصیف کردنش واقعا فایده ای نداره و فقط باید تماشاش کنید. مسلما فیلم نامه ی خوب و کارگردانی خوب فلوریان هنکل فون دونرسمارک در درجه یک بودن این فیلم تاثیر شگرفی داشته.

هفت سینمایی ماندگار با بازی جانی دپ

7.پروفسور – 2018

پروفسور یک درام کمدی است که علی رغم کمدی بودنش در بعضی از سکانس ها حال شما رو دگرگون می کند. داستان این فیلم در رابطه با یک پروفسور و استاد دانشگاه است که وقتی از بیماری لاعلاجش مطلع میشه تصمیم میگیره تا سبک زندگی اش رو تغییر بده و بی خیالی طی کنه و همین امر هم باعث ایجاد برخی صحنه ها و سکانس های کمدی میشه؛ در هر حال پروفسور از آن دست فیلم هایی است که ارزش دیدن داره به خصوص اگر از طرفدار های جانی دپ باشید چون قراره که یک بازی بسیار متفاوت رو از این بازیگر شاهد باشید.

هفت سینمایی ماندگار با بازی جانی دپ

به نظر شما کاربران شایانیوز چه فیلم های دیگه ای باید توی این لیست قرار بگیرند؟ شما کدام یک از فیلم های جانی دپ رو بیشتر می پسندید؟ نظرات و پیشنها های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها