|

طرز تهیه یه حلوای نذری خوشمزه و خوش رنگ؛ اینجوری حلوات کش دار نمیشه ها!

برای درست کردن حلوا به آرد، روغن، کره، زعفران، گلاب، هل و شکر احتیاج دارید. پس موادتون آماده کنید و همین حالا دست به کار شید.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- حلوا، شله زرد، فرنی، شیر برنج، زولبیا و بامیه از خوشمزه های سفره افطار هستند. در این بین حلوا و شله زرد کارکردی دوگانه دارند و همیشه پای ثابت نذری های ماه رمضان هستند. این روزها که در آستانه سالروز شهادت حضرت علی هستیم خیلیا دلشون میخواد نذری بپزن، حالا چی بهتر از حلوا. اگه شما هم جزء این افراد هستید اما فوت و فن های درست کردن یه حلوای خوشمزه رو نمیدونید در ادامه با ما همراه باشید.

برای درست کردن حلوا به آرد، روغن، کره، زعفران، گلاب، هل و شکر احتیاج دارید. پس موادتون آماده کنید و همین حالا دست به کار شید مطمئنم که با این دستور میتونید خوشمزه ترین حلوای عمرتون بپزید.

مواد اولیه لازم برای تهیه حلوا

آرد ۵ پیمانه

کره 1 پیمانه

روغن جامد 1 پیمانه

روغن مایع 1/2 پیمانه

شکر ۳ پیمانه

آب ۳ پیمانه

گلاب ۱ پیمانه

هل ۱ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده غلیظ ۴ قاشق غذاخوری

3936w0u53

طرز تهیه حلوا

1- آردُ ۳ بار الک کنید بعد روی حرارت ملایم تفت بدید تا قهوه ای بشه و بوی خامیش گرفته شه. تو این مدت بالای سرش باشید و مدام هم بزنید. این مرحله بسته به حجم آرد بین ۱/۵ تا ۲ ساعت طول می‌کشد. سپس مجدد آردُ از الک ریز رد کنید. آرد سبوس دار مثل آرد نون سنگک بهترین آرد برای تهیه حلوا است. از اون جایی که گلوتنش پایینِ باعث لطیف تر شدن حلوا میشه و از کش دار شدنش جلوگیری میکنه.

2- حالا روغن‌ها و کره رو با هم مخلوط کنید و کم کم به آرد اضافه کنید و مدام هم بزنید روغنُ باید به اندازه‌ای اضافه کنید که وقتی هم می‌زنید سفت نباشه و راحت هم بخوره بعد از اینکه روغنُ اضافه کردید باید حدود نیم ساعت تفت بدید تا بوی روغن گرفته بشه.

3- همزمان که آرد و روغنُ تفت میدید شربت هم درست کنید برای تهیه شربت آب + شکر با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار بدید. حواستون باشه شربت حلوا نباید قوام بیاد همین که شکر در آب حل بشه کافیه. اگه شربت قوام بیاد حلواتون خشک میشه. بعد از حل شدن دانه‌های شکر گلابُ اضافه کنید و ۳ دقیقه بعد از روی حرارت بردارید.

fda9180e66bf7fbad241a64346e66c3fxZpovvDfkyjMaTFH0

همیشه برای تهیه حلوا شربتُ بیشتر از حد معمول درست کنید، چون کیفیت آرد‌ها با هم فرق میکنه و ممکنِ شما از آردی استفاده کرده باشید که به شربت بیشتری نیاز داشته باشه که اگر کم درست کرده باشید دوباره باید شربت درست کنید و کارتون سخت میشه اگه شربت اضافه اومد میتونید نگهِش دارید.

4- بعد از اینکه شربت آماده شد هلُ به مخلوط آرد و روغن اضافه کنید و از روی حرارت بردارید حالا نوبت اضافه کردن شهد گرم به مخلوط آرد و روغنِ، شربتُ کم کم به موادتون اضافه کنید و مدام هم بزنید هر بار که شربت اضافه می کنید بخشی از زعفران دم کرده رو هم اضافه کنید. اگه میخواین با نحوه دم کردن اصولی زعفران آشنا شید به مقاله چطور یک زعفران دم کشیده خوش رنگ داشته باشیم مراجعه کنید.

اگه شربتُ یه دفعه اضافه کنید حلواتون تکه تکه میشه. شربتُ تا جایی اضافه کنید که حلوا خودشُ بگیره و سفت نباشه بلکه کاملاً نرم و لطیف باشه. چند دقیقه ای مدام هم بزنید بعد چند دقیقه ای هم تابه رو تکون بدید طوری که حلوا از ظرف جدا بشه.

Halva-Video-Tutorial4

حلوای میکادو

یک عدد نایلونُ از وسط برش بزنید سپس نون میکادو رو روی آن قرار دهید اگر نون ضخیم بود برای اینکه موقع رول کردن نشکنه خیلی کم با آبپاش مرطوبش کنید. برای اینکه بتوانید نون میکادو رو راحت رول کنید باید حلوا کاملاً داغ، کمی شل و چرب‌تر از حد معمول باشه مقداری از حلوا رو روی نون بریزید و با کاردک پهنش کنید سپس با کمک نایلون رولش کنید حدود 20 دقیقه در دمای محیط قرار دهید بعد به مدت ۲ ساعت در یخچال بزارید تا کاملاً سفت بشه بعد با چاقو تیز برش بزنید.

ART9889

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها