|

دستور پخت کباب اسلیمی

طرز تهیه کباب اسلیمی؛ یه غذای فوقِ دلبر با بادمجان و گوشت چرخ کرده

recepie of Eslimi Kabab

تا حالا کباب اسلیمی با بادمجون رو امتحان کردید؟ اگر دنبال یه غذای خوش مزه و خاص اما راحت و بی دردسر هستید حتما باید امتحانش کنید که محشره.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- برای همه ی کسانی که بادمجون دوست دارند، این گیاه یکی از خوشمزه ترین و دوست داشتنی ترین گیاه های خوراکی است که هر غذایی هم باهاش درست می کنی فوق العاده خوش مزه و لذیذ میشه. حالا سوال ما از شما اینه که بادمجون دوست دارید یا نه؟ و سوال مهم تر اینکه تا حالا کباب اسلیمی خوردید؟ اگر نه باید بدونید که یه غذای بسیار خوش طعم و دلبر که بیس اصلیش بادمجونه رو از دست دادید. حالا حتما به خوندن ادامه بدید و از این دستور پخت برای یه وعده نهار فوق العاده استفاده کنید که بدون شک عاشقش میشید و ازش لذت می برید.

مواد لازم برای کباب اسلیمی:

بادمجون: 2 عدد

گوشت چرخ کرده: 100 گرم

پیاز: 1 عدد

رب: 1 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و قرمز، زردچوبه و پودر سیر: به مقدار دلخواه

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، تو مرحله ی اول میریم سراغ بادمجون ها و اون ها رو پوست می کنیم و بعد هم به برش های خیلی نازک تبدیلشون می کنیم؛ بعد از این کمی نمک بهشون اضافه می کنیم و سپس توی روغن سرخشون می کنیم تا نرم بشند. از طرف دیگه پیازمون رو به شکل نگینی خرد می کنیم، به همراه گوشت چرخ کرده و ادویه های موجود حسابی ورزشون میدیم.

تو مرحله ی بعد زمانی که گوشتمون به قدر کافی ورز اومد اون ها رو می ریزیم روی بادمجون ها و شروع می کنیم به رول کردن بادمجون ها. همزمان با این کار رب رو با کمک آب کمی رقیق می کنیم و وقتی که رول کردن بادمجون ها تموم شد، رب رو میریزیم توی ظرف رول ها.

تو مرحله ی سوم ظرف رول های بادمجون رو به مدت 25 دقیقه می گزاریم داخل فر با دمای 170 درجه و اجازه میدیم که رول ها کاملا مغز پخت بشند و روشون هم کمی سرخ بشه تا زیباتر بشند.

به همین راحتی و سادگی می تونید به کمک بادمجون و گوشت چرخ کرده یه وعده غذای فوقِ دلبر درست کنید. برای اینکه کارتون راحت تر بشه هم می تونید از ویدئویی که ashpazdoon عزیز زحمتش رو کشیده برای دستور پخت استفاده کنید.

هرچند که مطمئنا از این غذا خوشتون خواهد اومد اما تجربیات خودتون رو حتما با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها