|

خواص روغن آرگان برای پوست

هفت مزیت استفاده از روغن آرگان؛ راز داشتن پوستی صاف و سالم

Argan Oil for Skin Health

راز داشتن پوستی صاف درخشان و براق مراقبت های مداوم است یکی از بهترین مواردی که می توانید به روتین مراقبتی پوست خود اضافه کنید روغن آرگان است

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- روغن آرگان یکی از محبوب ترین و معروف ترین انواع روغن ها در این دوران به حساب می آید که می توان آن را به صورت موضعی نیز استفاده کرد و از انواع خواص بی نظیر آن برای سلامتی بهره برد. در حقیقت سال هاست که از روغن آرگان هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی برای بهبود سلامت پوست، مو و ناخن مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن حاوی برخی از انواع ویتامین هایی است که ترکیبی قدرتمند برای تقویت سلامت پوست انسان را تشکیل می دهند.

هفت خاصیت روغن آرگان برای پوست:

1.محافظت از آسیب های ناشی از نور خورشید

طی مطالعه ای که در سال 2013 صورت گرفت نشان داده شد که فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن آرگان به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد ناشی از نور خورشید کمک می کند، و به این از سوختگی و هیپرپیگمانتاسیون جلوگیری می نماید. برای بهره مندی از این خاصیت بی نظیر روغن آرگان می توانید آن را به صورت موضعی بر پوست خود بمالید و یا آن را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مصرف کنید.

خواص روغن آرگان برای پوست

2.مرطوب نگه داشتن پوست

شاید بتوانیم بگوییم که روغن آرگان بیشتر به عنوان مرطوب کننده مورد استفاده قرار می گیرد، به همین دلیل هم هست که اغلب در لوسیون ها، صابون ها و نرم کننده های مو یافت می شود. می توان آن را به صورت موضعی یا خوراکی همراه با مکمل های روزانه برای اثر مرطوب کنندگی مصرف کرد. این خاصیت روغن آرگان تا حد زیادی به لطف وجود ویتامین E فراوان آن می باشد که یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که می تواند به بهبود احتباس آب در پوست کمک کند.

3. بهبود و درمان برخی از بیماری های پوستی

به گزارش شایانیوز، روغن آرگان حاوی تعداد زیادی خواص درمانی از جمله خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که هر دو به کاهش علائم تعدادی از بیماری های التهابی مختلف پوست مانند پسوریازیس و روزاسه کمک می کنند.

4. درمان آکنه

آکنه هورمونی اغلب نتیجه سبوم اضافی است که توسط هورمون ها ایجاد می شود. روغن آرگان دارای اثرات ضد سبوم است که می تواند به طور موثر مقدار سبوم روی پوست را تنظیم کند. به این ترتیب روغن آرگان می تواند به درمان انواع مختلف آکنه کمک کند و پوستی صاف و درخشان به شما هدیه دهد.

خواص روغن آرگان برای پوست

5. درمان عفونت های پوستی

یکی از کاربردهای سنتی روغن آرگان استفاده از آن برای درمان عفونت های پوستی است. روغن آرگان دارای خواص ضد باکتریایی و قارچ کشی می باشد که به آن توانایی کمک به درمان و پیشگیری از عفونت های باکتریایی و قارچی پوست را می دهد. فقط کافی است حداقل دو بار در روز به صورت موضعی آن را بر روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید.

6. کاهش چربی پوست

برخی از ماها به طور طبیعی پوست چرب تری نسبت به دیگران داریم. به لطف قابلیت‌های کاهش سبوم روغن آرگان، می‌تواند به کاهش سبوم کل و کاهش چربی پوست کمک کند. به این ترتیب ماساژ دادن صورت با روغن آرگان می تواند تاثیر به سزایی بر پوست صورت شما داشته باشد.

به علاوه برخی از مطالعات انجام شده نشان می دهند که استفاده دو بار در روز از کرم حاوی روغن آرگان باعث کاهش فعالیت قابل توجه سبوم و چربی آن می شود.

7. جلوگیری از ترک های پوستی

ترک‌های پوستی به ویژه در دوران بارداری بسیار شایع هستند، اما هر کسی می‌تواند آن را تجربه کند به خصوص پس از یک تغییر وزن چشمگیر. طی مطالعه ای که در سال 2016 صورت گرفت نشان داده شد که استفاده از کرم روغن آرگان می تواند باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست شود و به این ترتیب به پیشگیری و درمان زود هنگام ترک های پوستی کمک خواهد کرد.

خواص روغن آرگان برای پوست

خلاصه:

روغن آرگان به لطف انواع خواص درمانی و ویتامین های موجود در آن، فواید پوستی قدرتمندی دارد و هم به صورت موضعی و هم خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد. از حیث بروز عوارض جانبی نیز باید به شما بگوییم که این روغن عموما برای اکثر مردم بی خطر است اما با این حال اگر شما هنگام استفاده هر گونه تحریک پوستی، ناراحتی گوارشی و یا هرگونه نمود نامتعارفی را شاهد بودید بهتر است مصرف خود را چه موضعی و چه خوراکی متوقف نمایید و به پزشک مراجعه کنید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها