|

راهکارهای علمی برای کاهش وزن

هفت راه کار موثر در کاهش وزن؛ برای شما که می خوای لاغر شی اما نمی تونی رژیم بگیری

Want to Lose Weight Fast? These Science-Backed Tips Can Help You Lose Weight Sustainably

اگر شما به دنبال کاهش وزن هستید اما به دلایل مختلف نمی توانید به رژیم های غذایی پایبند باشید حتما از این چند ترفند ثابت شده استفاده کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزها بسیاری از آدم ها به دنبال کاهش وزن می باشند هرچند که کاهش وزن پاسخی برای همه مشکلات سلامتی نیست اما برای حفظ تناسب اندام هم که شده باید به آن توجه نشان داد. یک نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیاری از برنامه های غذایی ای که برای کمک به کاهش وزن طراحی شده اند باعث می شوند که شما احساس گرسنگی کنید، یا برخی از آن ها با حذف کامل یک گروه غذایی اصلی باعث می شوند که شما با مشکلات بعدی مواجه شوید به علاوه ی این که این دست از رژیم های غذایی پایدار نمی باشند و پایبندی به آن ها سخت است.

با این حال خوشبختانه هستند انواع رژیم های غذایی ای که با پیروی از آن ها نه تنها می توانید به کاهش وزن دست پیدا کنید بلکه باعث می شوند شما سبک زندگی سالمی را هم دنبال کنید، مانند رژیم غذایی کم کربوهیدرات؛ اما به هر حال اگر به دنبال پیروی از یک رژیم سفت و سخت نیستید برخی از اصول کلی وجود دارند که با رعایت آن ها می توانید به کاهش وزن خود کمک نمایید.

راهکارهای ساده برای کاهش وزن

به گزارش شایانیوز، در ادامه ما با شما چند نکته ی ساده را به اشتراک می گذاریم که همگی توسط علم ثابت شده اند و می توانند به راحتی در روند کاهش وزن شما نقش موثری را ایفا کنند.

هفت نکته ی ساده اما کاربردی برای کاهش وزن:

1.صبحانه پر پروتئین بخورید

خوردن یک صبحانه با پروتئین بالا می تواند به کاهش هوسِ خوردن و کالری دریافتی در طول روز شما کمک کند.

2.نوشیدنی های شیرین را محدود کنید اما هیدراته بمانید

کالری های خالی از قند برای بدن شما مفید نیستند و می توانند از کاهش وزن جلوگیری کنند به همین دلیل مهم است که از نوشیدن نوشیدنی های شیرین و آبمیوه ها به خصوص آبمیوه های غیر طبیعی اجتناب کنیدو اما به همان اندازه هیدراته ماندن مهم است شما باید در طول روز آب کافی بنوشید اگر نمی توانید که حتما هشت لیوان آب را در روز بنوشید بهتر است که از نوشیدنی های آبرسان برای جایگزینی برخی از وعده های خود استفاده نمایید.

راهکارهای ساده برای کاهش وزن

3.فیبر بیشتر بخورید

مطالعات متعدد نشان می دهند که خوردن فیبر می تواند باعث کاهش وزن شود. شما می توانید به راحتی فیبر مورد نظر خود را در غلات کامل، میوه ها، سبزیجات، آجیل، دانه ها و سایر غذاهای پر فیبر پیدا کنید و آن ها را به رژیم غذاییتان اضافه نمایید.

4.قهوه و چای بنوشید

مصرف کافئین ممکن است به افزایش متابولیسم شما کمک کند. با این حال، نیازی به افراط در مصرف قهوه و چای نیست و همچنین مهم است که حواستان به میزان شکر افزوده شده به این نوشیدنی ها باشد. به علاوه به خاطر داشته باشید که باید در میزان مصرفی نوشیدنی های کافئین دار خود نیز جوانب احتیاط را به عمل آورید چراکه مصرف بالای کافئین چه از طریق چای و چه از طریق قهوه می تواند به خودی خود باعث ایجاد تاثیران منفی برای سلامت شما باشد.

راهکارهای ساده برای کاهش وزن

5. رژیم غذایی خود را بر اساس غذاهای کامل قرار دهید.

غذاهای کامل نسبت به غذاهای فرآوری شده معمولاً غنی از مواد مغذی هستند، سیر کننده تر می باشند و کمتر باعث ایجاد پرخوری می شوند، بنابراین اضافه کردن آن ها به رژیم غذاییتان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

6.آهسته غذا بخورید

سریع غذا خوردن می تواند به مرور زمان منجر به افزایش وزن شما شود، در حالی که آهسته غذا خوردن باعث می شود تا احساس سیری بیشتری کنید و هورمون های کاهش وزن خود را افزایش دهید. یکی از بهترین راهکار های ممکن این است که آگاهانه غذاخوردن را امتحان کنید.

راهکارهای ساده برای کاهش وزن

7.خواب با کیفیت داشته باشید

دلایل زیادی وجود دارد که چرا شما باید خواب کافی و البته با کیفیت داشته باشید اما در کنار همه ی این ها باید توجه داشته باشید که کم خوابی یکی از بزرگترین عوامل خطر برای افزایش وزن است.

برای زندگی ای بهتر، صفحه ی زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها