|

اصول شیک پوشی

از مانتوهای تیره و خنثی خسته شدی؛ خُب رنگی رنگی بپوش اما قبلش حتما چرخه رنگُ یاد بگیر

مانتوی رنگی

برای داشتن استایلی شیک حالا با هر رنگی تعداد رنگ ها خیلی مهمِ شما قراره تبدیل به خانمی شیک پوش بشید قرار نیست از خودتون مداد رنگی بسازید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خانم های ایرانی بیشتر تمایل به پوشیدن لباس های مشکی، سفید، کرم، سرمه ای، طوسی و رنگ هایی از این قبیل دارن و خیلی کمتر دنبال پوشیدن رنگ های شاد مثل قرمز، صورتی، نارنجی، زرد، بنفش، سبز، آبی و ... هستند. اگه قبول ندارید همین الان برید درِ کمد لباستون باز کنید و ببینید چنتا لباس رنگ شاد دارید ممکنِ اصلا نداشته باشید یا نهایتا یکی دو دست که ته کمدتون دارن خاک میخورن اما تا دلتون بخواد لباس مشکی دارید.

پوشیدن رنگ های خنثی از جهت اینکه با همه رنگ ها ست میشن راحت ترِ. به عنوان مثال ساختن یه استایل شیک با مانتوی مشکی خیلی راحت تر از مانتوی زردِ چون بیشتر رنگ ها با مشکی هارمونی جذابی رو میسازن اما شما هر رنگی رو نمیتونید با مانتوی زرد بپوشید در واقع انتخاب هاتون محدود تر میشه. با این اوصاف خیلی مواقع پوشیدن این رنگ ها تکراری و خسته کننده میشه و دلتون یه استایل رنگی رنگیه شاد میخواد.

حالا فکر کنید ماهایی که همیشه رنگ های تیره یا خنثی پوشیدیم چقدر برامون سخته که یهو بخوایم یه تیپ شاد و رنگی بزنیم. مثلا فرض کنید بخواین یه مانتوی سرخابی یا یه شلوار قرمز بپوشید به احتمال خیلی زیات نمی دونید که بقیه آیتم ها رو چجوری باید انتخاب کنید اما از ترکیب کردن رنگ ها نترسید اگه یاد بگیرید که رنگ ها رو در جای درست به کار ببرید مطمئنا یه استایل خیلی خوشگل خواهید داشت. اگه نمی دونید که رنگ های شادُ چجوری باید با هم ترکیب کنید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مانتو رنگی

از رنگ های جیغ نترسید

رنگ های شاد ممکنِ در نگاه اول، خیلی تو چشم باشن ولی همین رنگ ها اگه در جای درست قرار بگیرن، میتونن شما رو خیلی شیک، جذاب و مد روز نشون بِدَن. در وهله اول باید با این حس خودتون که به دلیل پا به سن گذاشتن نباید یه سری از رنگ ها رو بپوشید مقابله کنید. خیلی از خانم های مسن میگین که پوشیدن رنگ قرمز مناسب سن ما نیست. این طرز فکر از اساس غلطِ هیچ رنگی محدود به سن یا جنسیت خاصی نیست. مهم اینِ که شما یاد بگیرید که چجوری رنگ ها رو تو استایلتون به کار ببرید که هم باهاش احساس راحتی کنید و هم خیلی شیک به نظر برسید.

از چرخه رنگ ها استفاده کنید

 به گزارش شایانیوز، چرخه‌ رنگ میتونه بهتون بگه که کدوم رنگ ها در کنار هم ترکیب بهتری رو میسازن. خب حالا وقتشه که بریم یکم راجع به رنگ ها با هم صحبت کنیم. برای شناخت رنگ ها لازمِ که رنگ های اصلی، ثانویه، مکمل، رنگ های سرد و گرم بشناسیم. رنگ‌های اصلی شامل قرمز، زرد و آبی میشه. ترکیب رنگ‌های اصلی با هم رنگ‌های ثانویه رو میسازه. رنگ‌های ترکیبی (مرتبه سوم) هم از ترکیب رنگ‌ اصلی با رنگ‌های ثانویه به وجود می یان.

چرخه رنگ

در این چرخه بعضی رنگ‌ها گرم و برخی دیگر سرد هستند. رنگ‌های گرم به رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد متمایلند. رنگ‌های سرد نیز به آبی، سبز و بنفش گرایش دارن. ترکیب کردن رنگ‌های گرم با یکدیگر و رنگ‌های سرد با هم، روش خوبی برای ایجاد هماهنگی رنگی برای افراد مبتدی است. مشکی، سفید و خاکستری رنگ‌های خنثی هستند که تقریبا با بیشتر رنگ ها میتونن ترکیب بشن.

تا حد امکان رنگ های مکمل با هم نپوشید

این رنگ‌ها در چرخه‌ رنگ در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند (مثلا بنفش و زرد). نگذارید نام مکمل این رنگ‌ها شما را فریب بدهد. این رنگ‌ها مکمل یکدیگرند، ولی برای ترکیب لباس مناسب نیستند.

رنگ های مکمل

البته اگه در ست کردن فردی جسور و با اعتماد به‌ نفس هستید، مجبور نیستید از پوشیدن رنگ‌های مکمل با یکدیگر خودداری کنید. یک راه مناسب برای پوشیدن رنگ‌های مکمل با یکدیگر اینِ که یک رنگ مکمل را با رنگ ملایم‌تر متضادش بپوشید. به عنوان مثال ست کردن پیراهن زنانه‌ آبی سلطنتی با شال و کفش طلایی کم‌ رنگ می‌تونه ترکیب خوبی باشه.

با رنگ های مشابه یه استایل شیک بسازید

رنگ‌های مشابه در چرخه‌ رنگ دقیقا در کنار یکدیگر قرار دارند (مانند سبز و زرد یا قرمز و نارنجی). چون این رنگ‌ها به هم نزدیکند، چشم‌نوازترند. یک مثال خوب از ست کردن رنگ‌های مشابه، پیراهن زنانه‌ قرمز مایل به نارنجی با گردنبند طلایی و کفش صورتی است.

رنگ های مشابه

حالا که مفصل راجع به چرخه رنگ با هم صحبت کردیم بریم چنتا استایل خوشگل رنگی رنگی بسازیم:

برای داشتن یه استایل شیک حالا با هر رنگی که باشه تعداد رنگ ها خیلی خیلی مهمِ شما قراره با انتخاب صحیح، تبدیل به یه خانم شیک پوش بشید قرار نیست از خودتون یه مداد رنگی بسازید. بنابراین موقع انتخاب لباس به این نکته توجه کنید که توی استایلتون بیشتر از 3 تا رنگ نباشه. یک رنگُ به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید دو رنگ دیگه رو به صورت محدود استفاده کنید تا رنگ اصلی به چشم بیاد.

با سرخابی جذاب ترین شو

سرخابی رنگیه که در طیف های مختلف از قرمز مایل به ارغوانی گرفته تا بنفش مایل به قرمز گستردگی داره. اگر بخوایم این رنگُ در چرخه رنگی بررسی کنیم باید در جایی میان قرمز و آبی به دنبالش بگردیم. سرخابی رنگی خاصه که گرچه گرم به نظر می رسه اما به طرز اسرارآمیزی میتونه سردی رو هم در خودش داشته باشد.

مانتو سرخابی

عکس از صفحه  mezon.flamingo1 , style_shiiiiik

رنگ های آبی تیره، صورتی روشن، خاکستری و طوسی بهترین ترکیب های رنگی رو با این رنگ می سازن. علاوه بر این برای ایجاد ترکیبی خیره کننده می تونید از این رنگ در کنار نارنجی، فیروزه ای، زرد یا طلایی هم استفاده کنید. ترکیب سفید و سرخابی هم یکی از بهترین ترکیب ها است.

قرمز؛ رنگی که هیچ وقت از مد نمی افته

قرمز یکی از محبوب ترین رنگ ها است که نماد زندگیه و میشه گفت که یکی از اولین انتخاب ها برای بسیاری از بانوان می باشد. خوبی این رنگ اینِ که هیچ وقت از مد نمی افته پس هیچ گاه از خرید لباس یا اکسسوری قرمز پشیمون نخواهید شد. رنگ قرمز معمولا با رنگ های مشکی، سفید، زرد، کرم یا خاکی، شتری، آبی، طلایی، خردلی، نقره ای، سبز و طوسی به راحتی ست میشه.

مانتو قرمز

عکس از صفحه style_shiiiiik , mezon.flamingo1

زرد؛ استایلی خلاقانه و شاد

زرد یه رنگ شاد و خوشگل که در سال 2021 به عنوان رنگ سال انتخاب شد. این رنگ نماد خوش‌بینی، امید، استقامت، شور و شادی، طروات، خلاقیت و روشنی است. زرد طیف های مختلفی داره از زرد خردلی و تیره گرفته تا طیف های لیمویی، طلایی و زرد روشن. خیلی مهمِ که بدونید کدوم طیف مناسبتونِ اگه رنگ پوستتون روشنِ بهتره از رنگ خردلی و زرد تیره استفاده کنید اگه رنگ پوستتون سبزه هست تناژهای لیمویی و زرد روشن براتون مناسب ترِ اگر هم پوستی تیره دارد خوش شانس هستید چون همه طیف های زرد برای شما مناسبِ. این رنگ جذاب میتونید با سبز، آبی، بنفش، یاسی، سفید، طوسی و مشکی ست کنید.

مانتوی زرد

عکس از صفحه nasim.hed

نارنجی؛ رنگ جیغی که به تنهایی استایلتون میسازه

نارنجی به تنهایی رنگیه که میتونه استایل شمارو بسازه اما توجه داشته باشید که ممکنه خیلی جیغ و تند به نظر برسه به همین خاطر در کنار این رنگ گرم و قوی باید رنگ هایی خنثی استفاده کنید تا تعادل برقرار شود. بیشتر رنگ هایی که در کنار نارنجی زیبایی خاصی پیدا می کنند حتی اگر جیغ شوند رنگ هایی مثل مشکی، سفید، سرخابی، آبی مثل جین ها، کرم، خاکستری، آبی کاربنی، سبز می باشند.

irstyle_mag_1649415946_9

صورتی؛ رنگی که به هر پوستی می یاد

صورتی رنگ خوشگلیه که میتونه به چهره شما جذابیت زیادی بده و شما رو به یه خانم دلربا تبدیل کنه. اما خب کمی بدشانسِ حالا چرا بدشانس؟؟ به خاطر اینکه ما رو یاد لباسای نوزادا و دختر بچه ها میندازه دقیقا به همین خاطر خیلیا فکر میکنن که این رنگ مناسب سن و سالشون نیست در واقع صورتی به عنوان رنگی کودکانه شناخته میشه.

بهتره این باورهای غلطُ دور بریزید و از این رنگ زیبا، پر انرژی و جذاب در استایلتون استفاده کنید. این دسته بندی هایی که در مورد رنگ ها ایجاد شده ساخته و پرداخته ذهن ما هست بنابراین هیچ رنگی محدود به جنسیت یا سن و سال خاصی نیست همه چی به سلیقه شما بستگی داره پس تو هر سن و سالی که هستید این کلیشه ها رو دور بریزید هر رنگی که دوست داریدُ بپوشید.

273470515_667067364924695_3830296210604985117_n

عکس از صفحه sk_designhouse , faegheh_collection

صورتی از ترکیب قرمز و سفید درست میشه و طیف رنگی متنوعی داره که شامل صورتی کمرنگ و صورتی پررنگ، گلبهی و… میشه. این رنگ حس نشاط، سرزندگیه و آرامش تداعی میکنه. هر چی رنگ صورتی به روشنی بره احساس آرامش و ملایمت بیشتری داره و هر چی به تیرگی بره، رنگی پر جنب و جوش و شاد میشه. این رنک خوشگل میتونید با آبی، سفید، طوسی و سبز ست کنید و یه استایل جذاب برای خودتون بسازید.

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​​​​

عکس شاخص از صفحه dezhvaar

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها