|

دستور پخت اسموکیِ ترکی

طرز تهیه ی پلو مرغ اسموکی به سبک ترکی؛ یکبار امتحان کردنش کافیه تا عاشقش بشی

recipe of Turkish Smooky

سوال مهم اینه که شما جزو اون آدم هایی هستید که عاشق امتحان کردن غذاهای بین المللی و برون مرزی اند و برای امتحان کردن طعم جدید آماده اید ؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سوال مهم اینه که شما جزو اون دسته از آدم ها هستید که عاشق امتحان کردن غذاهای بین المللی و برون مرزی هستند یا نه؟ اگر اهل امتحان کردن غذاهای جدید هستید و از فرهنگ و آشپزی دیگر کشورها استقبال می کنید باید حتما پلو مرغِ اسموکیِ ترکی رو امتحان کنید که مزه اش به قدری فوق العاده است که امکان نداره به این زودی ازش سیر بشید.

جالبه بدونید که برخلاف ما ایرانی ها که تقریبا همیشه توی برنجمون کلی زعفران و رب می زنیم، ترکیه ای ها طرفدار برنج های ساده با مواد مختلف مثل نخود یا رشته و موادی از این دستند و اکثر پلوهاشون هم به همین سادگی آماده میشه. حالا یکی از همین پلوهای درجه یک ترکی نخود پلو ست که بی نهایت خوشمزه است و البته ساده است اما خوشمزه شدن این غذا به دو موضوع بستگی داره، اول اینکه خوب دودیش کنید و دوم اینکه روغن یا کره ی فراوان برای پختتون استفاده کنید.

مواد لازم برای پلو مرغ اسموکی مخصوص 2 نفر:

ران مرغ بدون استخوان: 400 گرم ( شما می تونید از سینه هم استفاده کنید ولی دستور پخت اصلی این غذا با ران مرغ )

برنج: 2 پیمانه

کنسرو نخود یا نخود پخته شده خیلی نرم: 1 پیمانه

سیر: 2 الی 3 حبه

نمک و فلفل سیاه: به میزان دلخواه

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در مرحله ی اول مرغ رو با سیر و روغن داخل فر میزاریم تا کاملاً برشته بشه، البته اگر بتونید مرغ رو روی آتش کباب کنید خیلی خوشمزه تر میشه. وقتی که مرغ ها آماده شدند اون ها رو ریش ریش می کنیم.

از طرف دیگه برنج رو به شکل کته آماده می کنیم و بعد از اینکه آب برنج تموم شد بهش مرغ و نخود رو اضافه می کنیم و هم میزنیم و وقتی که موادمون به خوبی با هم مخلوط شدند یک فویل رو طبق ویدئو تا می کنیم و وسط قابلمه قرار میدیم و دو عدد ذغال روشن میزاریم داخل فویل و سپس خیلی آروم یک یا دو قاشق غذا خوری روغن مایع میریزیم روی ذغال ها تا خوب دود کنه؛ حواستون باشه که باید بالافاصله در قابلمه رو ببندید تا دود ذغال ها بیرون نره. حالا باید کمی صبر کنیم تا برنج قشنگ دم بکشه.

تو مرحله ی آخر وقتی که برنجمون قشنگ دم کشید فویل و ذغال ها رو از بین برنج ها خارج می کنیم، و حالا پلو ترکی شما آماده است و می تونید بهترین قسمت آشپزی یعنی سِرو کردن هنرتون رو شروع کنید. نوش جان.

نظرات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

ویدئو از صفحه tasty_maral

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی