|

اصول شیک پوشی

بانو جونم با این رنگا همیشه شیک باش؛ هفت رنگ جذاب واسه مانتو شلوار که حسااابی خوشگلت میکنه

برای داشتن یه ست رنگی هماهنگ باید شناخت کلی از رنگ‌ها داشته باشید در غیر این صورت هر چقدر هم محتویات کمدتون زیبا باشه ارزشی نداره.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- مطمئنا براتون پیش اومده که وقتی خواستید جایی برید چنبار لباسای مختلف با هم پوشیدید و در نهایت از ترکیبی رنگی ایجاد شده راضی نبودید. آخر سر هم خسته شدید و رفتید سراغ رنگ هایی مثل مشکی و سرمه ای که ست کردنشون راحت ترِ. بعد هم به خودتون گفتید که چرا من نمیتونم یه استایل رنگی شیک و خوشگل بزنم؟ احتمالا هیچ جوابی برای این سوال نداشتید.

اجازه بدید ما تو جواب این سوال بهتون کمک کنیم. برای داشتن یه ست رنگی هماهنگ در ابتدا باید یه شناخت کلی از رنگ‌ها داشته باشید. در صورتی که این شناختُ نداشته باشید هر چقدر هم محتویات کمدتون زیبا و گران‌ قیمت باشه، ارزشی نداره. پس خیلی مهمِ که بدونید اولا چه رنگ هایی بهتون میاد ثانیا کدوم رنگ ها در کنار هم میتونن یه هارمونی جذاب بسازن.

از چرخه رنگ ها استفاده کنید

چرخه‌ رنگ میتونه بهتون بگه که کدوم رنگ ها در کنار هم ترکیب بهتری رو میسازن. خب حالا وقتشه که بریم یکم راجع به رنگ ها با هم صحبت کنیم. برای شناخت رنگ ها لازمِ که رنگ های اصلی، ثانویه، مکمل، رنگ های سرد و گرم بشناسیم. رنگ‌های اصلی شامل قرمز، زرد و آبی میشه. ترکیب رنگ‌های اصلی با هم رنگ‌های ثانویه رو میسازه. رنگ‌های ترکیبی (مرتبه سوم) هم از ترکیب رنگ‌ اصلی با رنگ‌های ثانویه به وجود می یان.

color-wheel-vector-1718676-compressor

در این چرخه بعضی رنگ‌ها گرم و برخی دیگر سرد هستند. رنگ‌های گرم به رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد متمایلند. رنگ‌های سرد نیز به آبی، سبز و بنفش گرایش دارن. ترکیب کردن رنگ‌های گرم با یکدیگر و رنگ‌های سرد با هم، روش خوبی برای ایجاد هماهنگی رنگی برای افراد مبتدی است. مشکی، سفید و خاکستری رنگ‌های خنثی هستند که تقریبا با بیشتر رنگ ها میتونن ترکیب بشن.

تا حد امکان رنگ های مکمل با هم نپوشید

به گزارش شایانیوز، این رنگ‌ها در چرخه‌ رنگ در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند (مثلا بنفش و زرد). نزارید نام مکمل این رنگ‌ها شما را فریب بده. این رنگ‌ها مکمل یکدیگرند، ولی برای ترکیب لباس مناسب نیستند.

Color-Wheel-Complementary

البته اگه در ست کردن فردی جسور و با اعتماد به‌ نفس هستید، مجبور نیستید از پوشیدن رنگ‌های مکمل با یکدیگر خودداری کنید. یک راه مناسب برای پوشیدن رنگ‌های مکمل با یکدیگر اینِ که یک رنگ مکملُ با رنگ ملایم‌تر متضادش بپوشید. به عنوان مثال ست کردن پیراهن زنانه‌ آبی سلطنتی با شال و کفش طلایی کم‌ رنگ می‌تونه ترکیب خوبی باشه.

با رنگ های مشابه یه استایل شیک بسازید

رنگ‌های مشابه در چرخه‌ رنگ دقیقا در کنار یکدیگر قرار دارند (مانند سبز و زرد یا قرمز و نارنجی). چون این رنگ‌ها به هم نزدیکند، چشم‌نوازترن. یک مثال خوب از ست کردن رنگ‌های مشابه، پیراهن زنانه‌ قرمز مایل به نارنجی با گردنبند طلایی و کفش صورتی است.

analogous

حالا که مفصل راجع به چرخه رنگ با هم صحبت کردیم بریم چنتا استایل خوشگل رنگی رنگی بسازیم:

برای داشتن یه استایل شیک حالا با هر رنگی که باشه تعداد رنگ ها خیلی خیلی مهمِ شما قراره با انتخاب صحیح، تبدیل به یه خانم شیک پوش بشید قرار نیست از خودتون یه مداد رنگی بسازید. بنابراین موقع انتخاب لباس به این نکته توجه کنید که توی استایلتون بیشتر از 3 تا رنگ نباشه. یک رنگُ به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید دو رنگ دیگه رو به صورت محدود استفاده کنید تا رنگ اصلی به چشم بیاد.

طوسی، زرد و سفید

طوسی رنگیه که میتونه به راحتی ظاهر شما رو از دیگران متمایز کنه. در مقابل زرد هم از جمله رنگ هایی است که به شدت نظر ها رو به خودش جلب میکنه. این رنگ معنی ماجراجویی و خلاق بودن رو داره که در کنار طوسی یه هارمونی فوق العاده براتون میسازه. اگه بخواین رنگ سومی رو به این ترکیب اضافه کنید پیشنهاد ما سفیدِ چون یه رنگ خنثی است که در کنار هر رنگی جذاب میشه.

ترکیب طوسی، زرد و سفید

عکس از صفحه sabraa_gallery

صورتی و آبی

صورتی یه رنگ جذاب و خوشگل که بیشتر تو فصل گرما پوشیده میشه. این رنگ از ترکیب قرمز و سفید درست میشه و طیف رنگی متنوعی داره که شامل صورتی کمرنگ،صورتی پررنگ، گلبهی و… میشه. این رنگ حس نشاط، سرزندگی و آرامش تداعی میکنه. هر چی رنگ صورتی به روشنی بره احساس آرامش و ملایمت بیشتری داره و هر چی به تیرگی بره، رنگی پر جنب و جوش و شاد میشه.

آبی یکی از بهترین ها برای ست کردن با صورتیه. تمام طیف آبی و صورتی میتونن در کنار هم قرار بگیرن و ترکیب های جذابی رو بسازن. هر چی این رنگ ها ملایم تر و روشن تر باشن احساس لطیف تری رو ایجاد می کنه. ولی اگه جایی نیاز هست که شما خاص تر به نظر بیاین و پر انرژی باشید، بهتره از رنگ های صورتی پر رنگ و آبی پر رنگ استفاده کنید.

IMG_20220313_143920

عکس از صفحه majale.manto.mahak

نارنجی، سفید و آبی

نارنجی به تنهایی رنگیه که میتونه استایل شمارو بسازه اما توجه داشته باشید که ممکنه خیلی جیغ و تند به نظر برسه به همین خاطر در کنار این رنگ گرم و قوی باید رنگ هایی خنثی استفاده کنید تا تعادل برقرار شود. مشکی، سفید، سرخابی، آبی مثل جین ها، کرم، خاکستری، آبی کاربنی، سبز از جمله رنگ هایی که در کنار نارنجی زیبایی خاصی پیدا می کنند.

ترکیب سفید، آبی، نارنجی

کرم و آبی

کرم جزء رنگ های خنثی و سردِ که از ترکیب زرد، آبی، سفید و قرمز ساخته میشه و طیف وسیعی از رنگ‌ها از کرمی روشن تا نخودی و شتری را شامل میشه. برای ست کردن این رنگ ابتدا باید بدونید که پوست شما در گروه رنگ های سرد قرار می‌گیره یا گرم. برای این کار به رگ دستتون دقت کنید اگر رنگش مایل به سبز بود پوست شما گرم و اگر مایل به آبی بود پوست شما در گروه رنگ‌های سرد قرار می‌گیره.  رنگ کرم برای پوست‌های گروه گرم مناسب ترِ.

رنگ کرم با آبی به خصوص از نوع روشنش میتونه یه ست خیلی دلبر و ظریف بشه که هم خنکه هم خوشگل. استفاده از رنگ آبی چه برای شلوار چه شال و روسری و مانتو و کیف و کفش میتونه گزینه ای مناسب همراه با کرم باشه.

مانتو کرم و آبی

عکس از صفحه nasim.hed

سبز و آبی

از اون جایی که سبز رنگ طبیعتِ توی فصل بهار و تابستون حسابی پرطرفدار میشه و یهو همه میرن توی کمدشون دنبال یه چیز سبز میگردن. اگه یه مانتوی سبز دارید و دنبال یه رنگ جذاب برای ست کردن باهاش میگردید از آبی غافل نشید. رنگ آبی یکی از بهترین رنگ ها برای ست شدن با سبزِ. همه طیف های آبی از آبی اقیانوس گرفته تا آبی آسمانی و کهربایی در کنار سبز ترکیب جذابی ایجاد میکنه. سرمه ای هم از اون دست رنگ هایی است که با سبز تیره بسیار همخوانی داره و یک استایل شیک و جذاب براتون میسازه.

106366393_756315091869391_711561936475328844_n

کرم و قهوه ای

کرم یکی از رنگ های پرطرفدار در دنیای مدِ که ست کردنش زیاد سخت نیست اما چون روشنِ نیاز به کمی دقت داره پس اگه میخواین تو استایلتون از کرم استفاده کنید بقیه آیتم ها رو طوری باید انتخاب کنید که در نهایت بی روح نشید. یکی از جذاب‌ترین رنگ‌ها برای کرم، قهوه‌ای است. قهوه‌ای به کرم گرما می‌بخشه؛ مخصوصا اگر کرمی باشه که از خود قهوه‌ای به دست آمده است. برای تکمیل این ست میتونید از آبی روشن یا پترن پلنگی و پوست ماری هم استفاده کنید. یکی دیگه از رنگ هایی که میتونید برای تکمیل این ست استفاده کنید سایه های کرم و قهوه ای است یعنی بقیه آیتم ها رو روشن تر یا تیره تر از آیتم اصلی انتخاب کنید.

کرم و قهوه ای

قرمز و سفید

قرمز و سفید یه ترکیب جذابِ که احتمالا کمتر دیده باشید و شاید پیش خودتون بگید که این دو تا رنگ خیلی با هم جور در نمیان. اما سفید به خوبی با قرمز هارمونی داره البته نه هر قرمزی؛ سفید در کنار قرمز روشن شما رو به یه خانم خوشتیپ تبدیل میکنه. حُسن انتخاب رنگ سفید اینِ که گیرایی قرمزُ کم میکنه پس اگه میخوای خیلی تو چشم نباشید میتونید از این ترکیب استفاده کنید. اگه خواستید رنگ سومی رو به این ست اضافه کنید از رنگ های کرم، طوسی، نقره ای، قرمز و مشکی انتخاب کنید. 

272938361_1782803575259192_9131467292403146127_n

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها