|

اصول شیک پوشی

این رنگا رو با هم بپوش؛ هفت ست رنگی جذاااااب واسه مانتو شلوار که عاشقشون میشی

مانتو

برای داشتن یه استایل شیک باید رنگ ها رو بشناسید یعنی باید بدونید که کدوم رنگ ها در کنار هم هارمونی جذابی رو میسازن.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- خیلیا هستند که یه کمد پر از لباس های شیک و خوشگل دارن اما در نهایت نمیتونن یه استایل جذاب برای خودشون بسازن. بزرگ ترین مشکل این افراد اینِ که رنگ ها رو نمیشناسن یعنی نمیدونن چه رنگ هایی در کنار هم هارمونی جذابی رو ایجاد میکنن همچنین نمیدونن که چه رنگ هایی رو نباید با هم بپوشن.

پس برای داشتن یه استایل شیک باید رنگ ها رو بشناسید. برای این منظور چرخه‌ رنگ میتونه بهتون کمک کنه. برای شناخت رنگ ها لازمِ که رنگ های اصلی، ثانویه، مکمل، رنگ های سرد و گرم بشناسیم. رنگ‌های اصلی شامل قرمز، زرد و آبی میشه. ترکیب رنگ‌های اصلی با هم رنگ‌های ثانویه رو میسازه. رنگ‌های ترکیبی (مرتبه سوم) هم از ترکیب رنگ‌ اصلی با رنگ‌های ثانویه به وجود می یان.

0f545cc2cc1b4f93bd319f84330c3c22

در این چرخه بعضی رنگ‌ها گرم و برخی دیگر سرد هستند. رنگ‌های گرم به رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد متمایلند. رنگ‌های سرد نیز به آبی، سبز و بنفش گرایش دارن. ترکیب کردن رنگ‌های گرم با یکدیگر و رنگ‌های سرد با هم، روش خوبی برای ایجاد هماهنگی رنگی برای افراد مبتدی است. مشکی، سفید و خاکستری رنگ‌های خنثی هستند که تقریبا با بیشتر رنگ ها میتونن ترکیب بشن.

emjquqggnrki

تا حد امکان رنگ های مکمل با هم نپوشید

به گزارش شایانیوز، این رنگ‌ها در چرخه‌ رنگ در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند (مثلا بنفش و زرد). نزارید نام مکمل این رنگ‌ها شما را فریب بده. این رنگ‌ها مکمل یکدیگرند، ولی برای ترکیب لباس مناسب نیستند.

Color-Wheel-Complementary

البته اگه در ست کردن فردی جسور و با اعتماد به‌ نفس هستید، مجبور نیستید از پوشیدن رنگ‌های مکمل با یکدیگر خودداری کنید. یک راه مناسب برای پوشیدن رنگ‌های مکمل با یکدیگر اینِ که یک رنگ مکملُ با رنگ ملایم‌تر متضادش بپوشید. به عنوان مثال ست کردن پیراهن زنانه‌ آبی سلطنتی با شال و کفش طلایی کم‌ رنگ می‌تونه ترکیب خوبی باشه.

با رنگ های مشابه یه استایل شیک بسازید

رنگ‌های مشابه در چرخه‌ رنگ دقیقا در کنار یکدیگر قرار دارند (مانند سبز و زرد یا قرمز و نارنجی). چون این رنگ‌ها به هم نزدیکند، چشم‌نوازترن. یک مثال خوب از ست کردن رنگ‌های مشابه، پیراهن زنانه‌ قرمز مایل به نارنجی با گردنبند طلایی و کفش صورتی است.

analogous

حالا که مفصل راجع به چرخه رنگ با هم صحبت کردیم بریم با هم چنتا استایل خوشگل رنگی رنگی بسازیم:

برای داشتن یه استایل شیک حالا با هر رنگی که باشه تعداد رنگ ها خیلی خیلی مهمِ شما قراره با انتخاب صحیح، تبدیل به یه خانم شیک پوش بشید قرار نیست از خودتون یه مداد رنگی بسازید. بنابراین موقع انتخاب لباس به این نکته توجه کنید که توی استایلتون بیشتر از 3 تا رنگ نباشه. یک رنگُ به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید دو رنگ دیگه رو به صورت محدود استفاده کنید تا رنگ اصلی به چشم بیاد.

کرم، نارنجی، قهوه ای

نارنجی یکی از شادترین رنگ ها است که باعث میشه شما جذاب تر از همیشه دیده شید. این رنگ از  ترکیب زرد و قرمز تشکیل شده و رنگی مناسب برای پاییز و تابستان است. درخشش این رنگ بسیار زیادِ به همین علت بهترِ در کنارش رنگ هایی قرار بگیره که تندیشُ بگیره تا تعادل برقرار شه. ترکیب نارنجی و کرم یه استایل جذاب براتون میسازه اما باید اصول ست کردن بلد باشید. همون طور که میدونید نارنجی جزء رنگ های گرمِ، کرم هم رنگی خنثی است بنابراین برای داشتن یه استایل بی نظیر لازمِ رنگ سومی رو به عنوان رنگ مکمل به این ترکیب اضافه کنید. پیشنهاد ما رنگ قهوه ای است، تصور کنید شلوار کرم با مانتوی نارنجی و کیف و کفش قهوه ای چقدر میتونه شما رو جذاب کنه.

index

یاسی، سفید، طوسی

بنفش رنگ محبوبی‌ است که حس شیک و خاص بودن را القا می‌کند. این رنگ طیف گسترده ای از رنگ ها از بادمجانی تا یاسی روشنُ شامل میشه. بنفش را میتوان به عنوان یک گزینه جذاب برای ساخت ست های بهاره در نظر گرفت. شاید با شنیدن این رنگ ابتدا کمی گیج بشید اما اصلا نگران نباشید ست کردن لباس بنفش با توجه به طیف رنگی گسترده ای که داره خیلی سخت نیست و به راحتی میتونه همه سلیقه ها رو راضی نگه داره. از بین طیف های مختلف بنفش یاسی رنگ ملایمی است که ست کردنش با طوسی و سفید میتونه یه استایل جذاب بهاری بهتون بده.

index

سرخابی، کرم، سفید

اگر از طرفداران رنگ‌ سرخابی هستید قطعاً بهار بهترین فصل برای پوشیدن این رنگ فوق‌العاده جذاب است تا میون رنگارنگی طبیعت حسابی بدرخشید و به چشم بیاید. اما سوال مهم اینجاست که آیا میدونید رنگ سرخابی رو چطور باید ست کنید و چطور میتونید توی پوششتون از این رنگ استفاده کنید، تا بین این همه زیبایی مثل یک گل بدرخشید؟!

سرخابی هم مثل نارنجی رنگ تند و تیزی است پس برای اینکه تعادل توی استایلتون برقرار شه میتونید اون با رنگ های خنثی مثل سفید و کرم ترکیب کنید. این دو تا رنگ در کنار هم تندی سرخابی رو به خوبی میگیرن و در نهایت یه ترکیب رنگ زیبا براتون میسازن.

index

آبی، سفید، طوسی

آبی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها در بین مردم جهانِ. این رنگ نماد آرامش است و مردم از طیف‌های مختلفِ آن در لباس و پوشش خود زیاد استفاده می‌کنند. آبی تیره (سرمه ای)، آبی نفتی، آبی کاربنی، آبی روشن، آبی فیروزه ای، آبی آسمانی و آبی لاجوردی (نیلی) به عنوان طیف های مختلف رنگ آبی شناخته میشن آبی آسمانی یکی از ست‌های محبوب این طیف است.

 وقتی مردد هستید و نمی‌دونید آبی رو با چه رنگی ست کنید، راحت‌ترین راه حل رنگ سفیدِ. سفید و آبی به خصوص آبی آسمانی در کنار هم ترکیب جذابی رو میسازن. رنگ سفید این قابلیتُ داره که آبی رو بارزتر نشون بده و جلوه بیشتری بهش میده. مانتوی آبی آسمانی رو میتونید با شلوار سفید و کیف و کفش صورتی روشن یا طوسی ست کنید میتونید شال و کفشُ به رنگ صورتی یا طوسی انتخاب کنید و کیفُ از طیف های دیگه آبی انتخاب کنید.

index

صورتی، یاسی، سفید

فصل بهاره و نوبت پوشیدن رنگ صورتی؛ اصلا تردید نکنید این رنگ جذابُ بپوشید و مثل گل های بهاری زیبا و با طراوت شوید. صورتی رنگ خوشگلیه که میتونه به چهره شما جذابیت زیادی بده و شما رو به یه خانم دلربا تبدیل کنه. اما خب کمی بدشانسِ حالا چرا بدشانس؟؟ به خاطر اینکه ما رو یاد لباسای نوزادا و دختر بچه ها میندازه دقیقا به همین خاطر خیلیا فکر میکنن که این رنگ مناسب سن و سالشون نیست در واقع صورتی به عنوان رنگی کودکانه شناخته میشه.

بهتره این باورهای غلطُ دور بریزید و از این رنگ زیبا، پر انرژی و جذاب تو استایلتون استفاده کنید. اگه نسبت به پوشیدن این رنگ تردید دارید میتونید این رنگ جذاب برای اکسسوری ها (کیف، کفش، شال یا روسری) به کار ببرید.

index

لیمویی، سفید، مشکی

رنگ زرد یه رنگ شاد و خوشگل که در سال 2021 به عنوان رنگ سال انتخاب شد. این رنگ نماد خوش‌بینی، امید، استقامت، شور و شادی، طروات، خلاقیت و روشنی است. زرد طیف های مختلفی داره از زرد خردلی و تیره گرفته تا طیف های لیمویی، طلایی و زرد روشن. خیلی مهمِ که بدونید کدوم طیف مناسبتونِ اگه رنگ پوستتون روشنِ بهتره از رنگ خردلی و زرد تیره استفاده کنید اگه رنگ پوستتون سبزه هست تناژهای لیمویی و زرد روشن براتون مناسب ترِ اگر هم پوستی تیره دارد خوش شانس هستید چون همه طیف های زرد برای شما مناسبِ. لیمویی یکی از طیف های زرد که میتونید اونُ به راحتی با آبی کاربنی، خاکستری، صورتی، سفید، مشکی و… ست کنید و مطمئن باشید که حسابی خوشتیپ و جذاب شدید.

index

کرم، آجری، قهوه ای

کرم و قهوه ای رو که مطمئنا می شناسید اما شاید باشن کسایی که رنگ آجریُ نشناسن. آجری به گونه‌ای از نارنجی گفته میشه که نامشُ از رنگ آجر‌های ساخته شده از خاک رس گرفته. این رنگ یکی از جذاب ترین و بهترین رنگ ها برای بانوان می باشد. خانم هایی که پوست سفید یا گندمی دارن به راحتی میتونن از این رنگ استفاده کنند. اگه یه مانتوی کرم دارید خیلی مهم که بقیه رنگ ها رو طوری انتخاب کنید تا در نهایت استایلتون بی روح نشه. آجری و قهوه ای بهتون کمک میکنن که با مانتوی کرم یه استایل جذاب بسازید.

index

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.​

عکس از صفحه saharmoradi.5 , sam_desiign

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها