|

رهایی از استرس و اضطراب

برای رهایی از استرس ترفند های ساده اما مطمئن رو امتحان کن؛ راهکارهایی برای کسب آرامش

Smart Techniques That Can Help You Relieve Stress Quickly

ما به شما چند نمونه از تمرین ها وتکنیک های ساده را معرفی می کنیم که در صورت تکرار، می توانند به راهی موثر برای رهایی از استرس تبدیل شوند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- متاسفانه استرس و اضطراب دردی است که بسیاری از ما روزانه آن را به مراتب تجربه می کنیم و مطمئنا همان طور که خودتان می دانید این معضل عظیم در صورت افزایش یافتن و گسترده شدن می تواند تاثیرات منفی ای بر سلامت جسم و حتا روح ما بگذارد. متاسفانه نمی توانیم بگوییم که راهکاری جادویی و معجزه وار وجود دارد که به کمک آن می توان از شَر استرس و دلشوره خلاص شد اما برخی از توصیه ها و ترفند ها وجود دارند که می توانند موثر واقع شوند و به ما کمک کنند تا بتوانیم با کاهش سطح اضطراب و استرس خود، تنش های ناشی از آن ها را نیز هم کنترل کنیم.

در ادامه ما به شما چند نمونه از تمرین ها وتکنیک های ساده ای را معرفی می کنیم که در صورت تکرار انجام آن ها، می توانند به راهی موثر برای رهایی از استرس تبدیل شوند.

تمرین های رهایی از استرسی:

1.تمرکز بر نقاط فشار به روش ژاپن باستان

براساس این تکنیک هر یک از پنج انگشت دست ما بیانگر احساسات و عوامل مختلفی هستند به این ترتیب که:

  • انگشت اشاره: بیانگر ترس شما می باشد و به کمک آن می توان با ترس خود مبارزه نمود
  • انگشت میانه: بوسیله ی این انگشت می توان با خشم و تلخی مبارزه کرد
  • انگشت انگشتری: برای رهایی از کسلی و افسردگی باید به سراغ این انگشت بروید
  • انگشت کوچک: این انگشت به خوشبینی شما در زندگی کمک می کند و به وسیله ی آن می توانید بر عزت نفستان مسلط شوید.
  • انگشت شصت: نهایتا انگشت شصت دقیقا همان انگشتی است که برای رهایی از استرس و اضطراب باید به سراغش بروید تا بتوانید خودتان را رها کنید

و اما کاری که باید انجام دهید این است که در اولین قدم هر انگشت را در مشتِ  محکم دست مخالفتان قرار دهید و برای 1 الی 2 دقیقه نگه دارید و بعد به سراغ انگشت بعدی بروید. بهتر است که با انگشت شصتتان شروع کنید. زمانی که انگشتتان در مشت دست مخالفتان قرار داد بعد از دو دقیقه نبضتان را احساس می کنید و آن دقیقا زمانی است که متوجه می شوید این تکنیک واقعا کار کرده و جواب خواهد داد.

پیشنها ما به شما این است که این تمرین را به صورت روزانه انجام دهید و سپس متوجه خواهید شد که تا چه اندازه بر روی احساسات شما تاثیر خواهد گذاشت و شما چقدر بهتر می توانید با استرس و اضطراب های روزمره زندگیتان کنار بیایید.

تمرین هایی برای رهایی از استرس

2.لمس نقطه فشار کف دست

اعمال فشار بر روی نقاط حساس بدن که اصطلاحا به آن ها نقاط فشار نیز می گویند همیشه پاسخ گو است؛ شما می توانید تمرین ذکر شده در بالا را به همراه لمس نقطه فشار کف دستتان انجام دهید، به این صورت که با انگشت شست مخالف به مدت حداقل 1 دقیقه فشار کمی به مرکز کف دست خود وارد کنید. همچنین می توانید این نقطه را با حرکات خلاف جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید جالب است بدانید که ممکن است پس از این تمرین شما شاهد افت سریع ضربان قلب خودتان باشید.

تمرین هایی برای رهایی از استرس

3.تنفس شکمی

تنفس صحیح و اصولی می تواند به طرز معجزه واری بر کنترل احساس استرس، اضطراب، ترس و حتا خشم شما تاثیر بگذارد، اولین کاری که باید برای انجام صحیح تنفس شکمی انجام دهید این است که یک محیط راحت پیدا کنید، این که نشسته باشید یا خوابیده به خودتان بر می گردد. در مرحله ی بعد باید یک دست را روی سینه خود بگذارید و دست دیگر را روی شکمتان سپس یک نفس عمیق می کشید، البته از طریق شکم نه قفسه سینه، اگر این کار را درست انجام دهید هنگام بازدم در حالیکه قفسه سینهِ تان تقریبا ثابت باقی مانده است شکمتان بالا می آید.

در مرحله ی بعد مجددا هوا را از شکمتان خالی می کنید و به این ترتیب دست شما که به وسیله ی باد کردن شکمتان بالا آمده بود باید به جای اول خود بازگردد.

می توانید این تمرین را 3 الی 10 بار تکرار کنید. توجه داشته باشید که در صورت درست انجام دادن این تمرین شما باید شاهد بهبود ضربان قلب خودتان باشید.

تمرین هایی برای رهایی از استرس

4.تمرینات کششی انجام دهید

به طور کلی تمامی تمرینات کششی می توانند باعث شل شدن عضلات و رهایی شما از فشار و تنش شوند. به این ترتیب خوب است که هر روز چند دقیقه ای را به انجام تمرینات کششی اختصاص دهید. خوشبختانه تمرینات کششی زیادی وجود دارند که شما می توانید آن ها را در خانه انجام دهید و از مزایای آن ها بهره مند شوید.

تمرین هایی برای رهایی از استرس

به نظر شما کاربران شایانیوز برای رهایی از استراس و اضطراب چه راهکارهای دیگری وجود دارد؟ نظرات و تجربیات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها