|

موهایی سالم و پر پشت

با رعایت هفت نکته ساده موهایی پر پشت و بلند داشته باش؛ سلامت و زیبایی شما مهم است

7Tricks for Healthier, Fuller-Looking Hair

ما به شما هفت نکته ای را یادآور می شویم که اگر به دنبال داشتن موهایی بلند و پر پشت و سالم هستید باید آن ها را به سبک زندگی خود اضافه کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همان طور که مطمئنا می دانید برای داشتن موهایی سالم، پر پشت و محکم ژنتیک نقش کلیدی ای را ایفا می کند که هیچ جوره نیم توان آن را انکار کرد؛ اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ژنتیک تنها عامل مهم و موثر برای داشتن موهایی زیبا و حجیم نمی باشد، رژیم غذایی، آب و هوا، آلودگی، به طور کلی سبک زندگی و نحوه ی رفتار شما با موهایتان همگی برای بهره مندی از زیبایی هرچه تمام تر موها لازم هستند. شاید حتا تصورش را هم نتوانید بکنید که رژیم غذایی شما تا چه اندازه در وضعیت موهایتان تاثیر گذار است.

در ادامه ما به شما هفت نکته ای را یادآور می شویم که اگر به دنبال داشتن موهایی بلند و پر پشت هستید باید آن ها را به سبک زندگی خود اضافه کنید.

1. زینک مصرف کنید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کمبود زینک یا روی می تواند باعث ریزش مو شود به این ترتیب مهم است که شما به مقدار کافی از این ماده ی معدنی را توسط رژیم غذاییتان دریافت کنید. اگر نمی دانید که چه مواد غذایی ای را باید به رژیم خود اضافه کنید که سرشار ازی زینک هستند اینجا کلیک کنید.

چطور موهایی سالم و پرپشت داشته باشیم؟

2.امگا 3 را فراموش نکنید

افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا 3 می تواند باعث تحریک فولیکول های مو و غدد چربی شود. درست است که این مسئله نمی تواند مستقیما بر روی رشد موهای شما تاثیر بگذارد اما می تواند منجر به سلامت پوست سر شما شود و مهم است توجه داشته باشید که برای برخورداری از موهایی سالم و زیبا داشتن پوست سر سالم امری حیاتی است. دانه کتان،؛ ماست، غلات و ماهی برخی از منابع بسیار خوب اسیدهای چرب امگا 3 می باشند.

3.پروتئین مصرف کنید

یک رژیم غذایی کامل عامل مهمی در سلامت مو و پوست سر به حساب می آید و پروتیئن نیز یکی از آن درشت مغذی هایی است که برای کامل شدن یک رژیم غذایی ضروری می باشد. مو عمدتا از پروتئین تشکیل شده است بنابراین مهم است که شما روزانه حداقل 45 گرم پروتئین مصرف نمایید. رژیم های غذایی که از پروتیئن کافی برخوردار نیستند می توانند منجر به ریزش مو و داشتن موهایی ضعیف و شکننده شوند.

4.موهایتان را بشناسید و به نیاز آن توجه کنید

استفاده از شامپو و محصولات این چنینیِ نامناسب می تواند آسیب قابل توجهی را به موهای شما وارد کند، بنابراین مهم است که موهای خودتان را بشناسید و بتوانید بسته به نیاز آن شامپو و دیگر محصولات آرایشی و بهداشتیِ تان را انتخاب کنید. بهتر است سعی کنید به طور کلی از شامپوهایی با مواد سخت مانند آمونیوم لوریل سولفات یا سدیم لوریل سولفات استفاده نکنید. از طرفی دیگر تعداد دفعات مورد نیاز برای شستشوی موها نیز به جنس موهای شما و سطح فعالیتتان بستگی دارد.

چطور موهایی سالم و پرپشت داشته باشیم؟

5.موهای خود را صحیح بشویید

اگر به دنبال موهایی سالم و زیبا هستید باید به نحوه ی شستشوی موهای خود نیز اهمیت دهید، به این ترتیب که:

  • موهای خود را بیش از یک بار در روز نشویید
  • فقط به اندازه ی کافی از محصولات را برای موهای خود استفاده کیند
  • از آب بسیار گرم و یا بسیار سرد نیز امتناع کیند
  • چنانچه موهای خیس بسیار شکننده هستند با آن ها با ملاطفت رفتار کنید
  • موهای خیستان را با حوله مالش ندهید

6.آنچه که باید رعایت کنید

گاهی اوقات ما بسته به عادن  راحتی همیشه کارهایی را انجام می دهیم که می توانند بر سلامت موهای ما تاثیر بگذارند به این ترتیب خیلی مهم است که در نگهداری از موهای خود نیز کوشا باشیم. برخی از مهمترین نکاتی که باید به آن ها پایبند باشیم عبارتند از:

  • هنگام خشک کردن با سشوار با کمترین درجه حرارت شروع کنید و به تدریج حرارت را در صورت نیاز افزایش دهید
  • ترجیحا اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شوند
  • همیشه موهایتان را از یک محل خاص نبندید
  • برای تقویت رشد مو و افزایش گردش خون پوست سر خود را ماساز دهید
  • مو های خود را هر 10 یا 12 هفته نوک گیری کنید

7.آنچه باید از آن ها دوری کرد

دقیقا به همان اندازه ای که انجام دادن برخی از کارها می تواند به سلامت و رشد بهتر مو ها کمک کند انجام ندان برخی دیگر از کارها نیز می تواند همین تاثیر را داشته باشند برای مثال مهم است که از موارد زیر اجتناب کنید:

  • استرس بیش از حد
  • رژیم های کم کالری و سخت
  • کاهش هورمون تیروئید
  • برس زدن بیش از حد
  • استفاده از شامپو های فرموله شده با مواد سخت
  • استفاده بیش از حدِ لوازم حالت دهنده ی مو

چطور موهایی سالم و پرپشت داشته باشیم؟

آیا شما کاربران شایانیوز به هیچ یک از موارد بالا پایبند هستید؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذراید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها