|

نوک گیری اصلی مهم برای سلامت موها

چرا باید موهیاتان را نوک گیری کنید؟ از رشد بهتر تا زیبایی بیشتر

Benefits Of Trimming Hair That You Seriously Need To Know

مطمئنا بارها و بارها شنیده اید که می گویند باید برای حفظ سلامتی موهایتان آن ها را هر چند وقت یک بار کوتاه کنید اما واقعا علت آن چیست؟!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مطمئنا بارها و بارها شنیده اید که می گویند باید برای حفظ سلامتی موهایتان آن ها را هر چند وقت یک بار کوتاه کنید، مسئله این جاست که با هر بار کوتاه کردن و نوک گیری موها شما از شر برخی از آسیب هایی که موهای شما به مرور و طی فعالیت های روزانه دچارشان شده اند خلاص شوید.

و اما در رابطه با اینکه هر چند وقت یک بار شما باید موهایتان را نوک گیری کنید، پاسخ این پرسش کاملا بستگی به موهای شما دارد یعنی شما باید موهایتان را بشناسید و بسته به نیاز آن برای کوتاه کردنش اقدام نمایید اما به طور کلی پیشنهاد می شود که هر چهار ماه یکبار کمی موهایتان را نوک گیری نمایید.

اما حالا شاید برایتان سوال باشد که دقیقا نوک گیری کردن چگونه می تواند بر سلامت و زیبایی موهای شما تاثیر گذار باشد؟ اگر هنور پاسخ پرسش خود را پیدا نکرده اید به خواندن ادامه دهید که در ادامه ما به شما هفت مزیت نوک گیری موها را معرفی می کنیم.

چرا باید موهایمان را نوک گیری کنیم؟

1.رشد بهتر مو

به گزارش شایانیوز، اگر به دنبال این هستید که موهایتان را بلند کنید باید حتما به نوک گیری موها پایبند باشید، درست است که ظاهرا غیر منطقی به نظر می رسد اما هنگامی که موهای خود را کوتاه می کنید آن قسمت از موهایتان که به خاطر آسیب دیدن، سلامت کلی موهای شما را در معرض خطر مقرار می دهند از بین می برید و به این ترتیب به موهایتان این توانایی را می دهید تا مجددا اما این بار سالم رشد کنند.

2.رفع از موخوره

هیچ کس نیست که از دیدن موخوره در قسمت انتهایی ساقه ی موهایش ناراحت نشود و آن ها را دوست داشته باشد. واقعیت این است که هیچ راهی برای درمان موخوره وجود ندارد و شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا بوسیله ی رژیم غذایی مناسب و برخورداری از یک روتین مراقبتی صحیح از بروز موخوره جلوگیری نمایید اما زمانی که آن ها را بر روی موهایتان مشاهده کردید بهترین راه این است که هر چه سریع تر به کوتاه کردن آن ها بپردازید. باور کنید که هیچ راهی برای درمان موخوره وجود ندارد و تنها راه برای جلوگیری از آسیب بیشتر این است که موهایتان را کوتاه کنید.

3.جلوگیری از گره خوردگی

وقتی که موهای شما بیش از اندازه بلند می شوند و انتهای ساقه ی آن ها در معرض آسیب دیدگی قرار دارد، احتمال گره خوردن نیز هم در آن قسمت های انتهایی بیشتر می شود و احتمالا مجبور می شوید که زمان بیشتری را برای باز کردن گره های انتهایی موهایتان صرف کنید، به همین دلیل است که بهتر است موهایتان را کوتاه کنید تا ساقه های سالم تری داشته باشند.

چرا باید موهایمان را نوک گیری کنیم؟

4.کاهش وز شدگی

موهای آسیب دیده علاوه بر اینکه بسیار شکننده هستند دچار وز شدگی و معمولا خشکی نیز هم می شوند. توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین دلایلی که منجر به ساقه های آسیبب دیده می شود این است که به قدر کافی تغذیه نمی شوند به همین ترتیب موها دچار خشکی و وز شدگی می شوند؛ شما با کوتاه کردن آن ها به روند رشد و تغذیه شان کمک می نمایید.

5.رفع آسیب های ناشی از حرارت

آسیب هایی که ناشی از استفاده طولانی مدتِ لوازم حالت دهنده ی مو بر پایه ی حرارت هستند تاثیری درست مشابه موخوره دارند به این معنا که تنها راه مقابله با آن ها پیشگیری است و زمانی که موهای شما دچار آسیب بشوند دیگر راهی برای درمان وجود ندارد مگر کوتاه کردن آن ها. به خاطر داشته باشید که اگر چه برخی از محصولات آرایشی و مراقبتی ادعا می کنند که می توانند آسیب های ناشی از حرارت بالا را درمان کنند اما این فقط یک ادعا است و در بهترین حالت آن ها فقط می توانند از بروز این آسیب ها جوگیری نمایند.

6.کاهش ریزش مو

در کمال تاسف باید به شما بگوییم که نوک گیری مو ها نمی تواند هیچ تاثیری بر کاهش ریزش موهای شما داشته باشد مگر این که آن ها را حسابی کوتاه کنید که در آن صورت هم تاثیر مستقیمی نخواهد داشت اما از آنجایی که تغذیه ی موهای کوتاه راحت تر است و شما دفعات کمتری را برای استفاده از لوازم حالت دهنده مصرف می کنید، به این ترتیب موهای سالم تری خواهید داشت و در نتیجه آن ها کمتر دچار ریزش خواهد شد.

چرا باید موهایمان را نوک گیری کنیم؟

7.افزایش سلامت مو

هیچ چیزی به اندازه ی موهای سالم نمی تواند زیبا و جذاب باشد، داشتن موهایی بلند در حالتی که انتهای آن ها آسیب دیده است و وز شده هستند مطمئنا برای هیچ کس جذابیتی نخواهد داشت. موهای آسیب دیده به معنای واقعی کلمه بیش از اندازه در معرض خطر و شکستگی قرار دارند و کوتاه کردن آن ها می تواند سلامت و البته زیبایی آن ها را حفظ کند.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها