|

بیماری های روانی در دنیای سینما

هفت فیلم سینمایی با مضمون بیماری های شدید روانی؛ برای ورود به دنیایی دیگر آماده شوید

7incredible movies present psycho dieses

بیماری های روانی از آن دست معضلاتی هستند که همه ما را متحیر می کنند و ما همیشه باید امیدوار باشیم که هرگز یکی از آن ها را از نزدیک نبینیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بیماری های شدید روانی از آن دست معضلات و مشکلاتی هستند که همه ی ما را متحیر می کنند و ما همیشه باید امیدوار باشیم که هرگز یکی از آن ها را از نزدیک نبینیم. یکی از مهم ترین مسائل در رابطه با بیماری های روانی این است که ما نمی توانیم به این راحتی ها درک درستی از آن ها داشته باشیم چه بسا که شاید حتا هرگز هم نتوانیم که افراد مبتلا به این قسم از بیماری ها را حقیقتا درک کنیم و با آن ها تماما همزاد پنداری کنیم؛ با این وجود یکی از راه های ساده ای که خیلی وقت ها دنیای یک چنین افرادی را تا حدودی به ما نشان می دهد تماشای فیلم های سینمایی است که بر اساس همین بیماری های شدید روانی ساخته و پرداخته شده اند.

زمانی که صحبت از فیلم هایی با موضوع بیماری های شدید روانی مطرح می شود احتمالا اولین سینمایی که در ذهن شما شکل می گیرد سایکو یا همان روانی، شاهکار کارگردان معروف آلفرد هیچکاک می باشد، فیلمی که با گذشت سال همچنان جزو یکی از بهترین ها به حساب می آید و می تواند شما را با هنر خودش تحت تاثیر قرار دهد و منقلب کند.

فیلم های سینمایی با مضمون بیماری های شدید روانی

اما دنیای فیلم های سینمایی گسترده تر از آن است که بخواهیم به یک یا دو فیلم قناعت کنیم؛ طی سال های متمادی فیلم های درجه یکی با این مضمون ساخته شده اند که حقیقتا تماشای آن ها نه تنها خالی از لطف نیست بلکه ارزشمند نیز می باشد.

به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم تا در ادامه به شما هفت مورد از بهترین سینمایی های ساخته شده در این زمینه را معرفی کنیم که بدون شک از تماشای آن ها بحت زده شده و البته لذت خواهید برد.

1.دیوانه از قفس پرید – 1975

به گزارش شایانیوز، یکی از بهترین فیلم های سینمایی که تا کنون در تاریخ سینمای هالیوود ساخته شده است سینمایی دیوانه از قفس پرید می باشد که به طرز غیر قابل وصفی شما را به درون خود می کشد. داستان از آنجایی شروع می شود که مک مورفی برای درمان بیماری روانی احتمالی اش به یک آسایشگاه روانی فرستاده می شود، اما این تازه آغاز ماجرایی است که قرار است شما با آن رو به رو شوید.

امتیاز IMDb : 10/8.7

امتیاز Rotten Tomato : 100/93

فیلم های سینمایی با مضمون بیماری های شدید روانی

2.درخشش – 1980

مگر می شود جایی صحبت از سینمایی هایِ با مضمون روان شناختی باشد و به درخشش اشاره نکرد؟! شاید پس از هنر نمایی بی نظیر جک نیکلسون در سینمایی دیوانه از قفس پرید به راحتی بتوانید حدس بزنید که در دخشش قرار است با چه صحنه های ناب و بی نظیری رو به رو شوید. باید بگوییم که درخشش یکی از جذاب ترین ساخته ها در این زمینه می باشد که به زیبایی هرچه تمام تر نشان می دهد چطور یک شخصیت خوب و معتمد می توان به وسیله ی این بیماری از پا دربیاید و فرو بپاشد.

امتیاز IMDb : 10/8.4

امتیاز Rotten Tomato : 100/85

فیلم های سینمایی با مضمون بیماری های شدید روانی

3.ذهن زیبا – 2001

ذهن زیبا سبک و سیاقی متفاوت از دو ساخته ی قبلی دارد چرا که در ژانر درام و زندگینامه ساخته شده است و همین موضوع نیز هم باور پذیری داستان را برای ما بیشتر می کند. این فیلم به زندگی ریاضیدانی امریکایی به نام جان نش می پردازد که علی رغم دستیابی به جایزه ی نوبل با بیماریِ روان گسیختگی دست و پنجه نرم می کند.

امتیاز IMDb : 10/8.3

امتیاز Rotten Tomato : 100/92

فیلم های سینمایی با مضمون بیماری های شدید روانی

4.درخشش ابدی یک ذهن پاک – 2004

به طور کلی بدون شک اگر به دنبال تماشای یک فیلم خوب و درجه یک هستید به شما پیشنهاد می کنیم که به تماشای درخشش ابدی یک ذهن پاک بنشینید؛ هنرنمایی بی نظیر جیم کری و کیت وینستون یکی از مهم ترین عواملی است که این فیلم را به یکی از بهترین ها تبدیل می کند.

این سینمایی فیلم نامه محکم و پیچیده ای دارد و همچنین با توجه به زمینه هایی که داستان در اختیار نویسنده قرار داده است به طور پی در پی سطوح کشمکش خود را تغییر می دهد و روایت فیلم دائما از ذهن شخصیت اصلی به جهان بیرون جا به جا می شود. به شما پیشنهاد می کنیم که حتما به تماشای این فیلم بنشینید.

امتیاز IMDb : 10/83

امتیاز Rotten Tomato : 100/92

فیلم های سینمایی با مضمون بیماری های شدید روانی

5.دفترچه امیدبخش- 2012

در بین اکثر فیلم هایی که به خاطر درگیریشون با بیماری های روانی می تونند ذهن شما رو بهم بریزند و حسی از غم و اندوه رو بهتون القا کنند، دفترچه امیدبخش یک فیلم درام، کمدی و عاشقانه است که حس و حالی متفاوت رو برای شما به همراه داره. داستان از اونجایی شروع میشه که پاتریزیو لعد از مرخص شدن از آسایشگاه روانی تصمیم میگریه تا زندگی خودش رو تغییر بده و همه چیز رو از اول شروع کنه.

امتیاز IMDb : 10/7.7

امتیاز Rotten Tomato : 100/92

فیلم های سینمایی با مضمون بیماری های شدید روانی

6.کریستین – 2016

کریستین درست مانند سینمایی ذهن زیبا به خاطر ژانر درام زندگینامه ای که دارد حس و حالی متفاوت را به شما القا می کند. این فیلم که توانست بسیار مورد توجه منتقدین و بینندگان قرار گیرد داستان خبرنگاری در سال 1970 است که پیوسته به مبارزه با افسردگی مشغول می باشد.

امتیاز IMDb : 10/6.9

امتیاز Rotten Tomato : 100/88

فیلم های سینمایی با مضمون بیماری های شدید روانی

7.تا استخوان – 2017

تا استخوان اما از آن فیلم هایی است که شما را به دل زندگی یک بیمار روانی می برد چنان که نمی توانید با آن احساس نزدیکی نکنید. تا استخوان روایتگر زندگی یک دختر جوان است که به افسردگی حاد و بعد هم اختلال بی اشتهایی عصبی دچار می شود، بیماری ای که روز به روز او را ضعیف تر و لاجون تر می کند تا جایی که مجبور می شود در یک مرکز درمانی بستری شود.

امتیاز IMDb : 10/6.8

امتیاز Rotten Tomato : 100/70

فیلم های سینمایی با مضمون بیماری های شدید روانی

به نظر شما کاربران شایانیوز چه فیلم های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی