|

خونتو انرژیک و خاص دکور کن

با مبل زرد این رنگ سحرآمیز خونتو بچین؛ همه چی راجع به فرش سِتش

مبل زرد

اگه میخواین حال و هوای خونتون تغییر بدید و به سمت متفاوت شدن قدم بردارید از زرد و تاثیر شگفت انگیزش توی دکوراسیون خونتون غافل نشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مبلمان زرد یا خردلی از اون آیتم هایی است که کمتر کسی انتظار دیدنشُ توی خونه های ایرانی داره حالا اینکه چرا ایرانیا نسبت به یه سری از رنگ ها مثل همین زردِ بیچاره گارد دارن یه کم عجیبِ اما عجیب تر اونِ که اتفاقا این رنگ خیلی به دکوراسیون خونه های ایرانی می یاد بیان تا بهتون بگم که چجوری زرد میتونه خونه هاتون متفاوت و البته جذاب کنه.

همون طور که میدونید بیشتر اتاق نشیمن های خونه های ایرانی سفیدِ بنابراین نیاز به رنگی جذاب و انرژیک در دکوراسیون به شدت احساس میشه. مسلما رنگ زرد برای ترکیب با سفید انتخاب هوشمندانه ایست چرا که سردی فضا رو از بین میبره و شادابی و هیجان خاصی به فضای منزلتون میده پس اگه میخواین حال و هوای خونتون تغییر بدید و به سمت متفاوت شدن قدم بردارید از زرد و تاثیر شگفت انگیزش توی دکوراسیون غافل نشید.

اگه مطالب قبلی ما رو دنبال کرده باشید میدونید که قراره راجع به مبل و فرش صحبت کنیم توی این مطلب میخوایم بهتون بگیم که اگه این رنگ مبلتون زردِ بهتره فرشُ چه رنگی انتخاب کنید تا در نهایت خونه ای شیک داشته باشید. قبل از اینکه راجع به این موضوع صحبت کنیم بهتره یکم راجع به رنگ زرد و اینکه مبلمان زرد برای چه فضاهایی مناسبِ صحبت کنیم.

مبل زرد

زرد بیشتر بشناس

 زرد رنگی قوی و پر انرژیه که در گروه رنگ های گرم قرار میگیره. این رنگ در روانشناسی نمادی از سرگرمی، خیرخواهی، خلاقیت، خرد و منطق، اصالت، اعتماد به نفس، شادی، خوش بینی و شور و اشتیاق می باشد که اگه به جا و درست استفاده بشه میتونه فضای متفاوت و البته جذابی رو براتون به وجود بیاره. زرد تیره، زرد روشن، زرد طلایی، زرد لیمویی و زرد کرم از طیف های شناخته شده این رنگ هستند.

مبل زرد

چرا مبل زرد؟

اگه یادتون باشه موقع بررسی مبل بنفش هم همین جمله رو به کار بردیم و در جواب گفتیم چون معجزه میکنه. مبل زرد هم دقیقا چنین خاصیتی داره به طوری که میتونه تمام توجه ها رو در لحظه ورود به منزل به خودش جلب کنه. علاوه بر این مبل زرد به دلیل گرم و روشن بودنش برای خونه های کوچیک انتخاب خوبی است و به همراه یک نورپردازی عالی چه از طریق پنجره های نورگیر و چه به همراه نورهای مصنوعی باعث میشه خونه دلباز تر به نظر برسه پس هیچ وقت از این رنگ سحرآمیز غافل نشید. زرد میتونه با سفید، مشکی، سبز، خاکستری، طوسی، بژ، کرم، قهوه ای، بنفش، آبی نفتی و سرمه ای ترکیبات جذابی رو به وجود بیاره بنابراین اصلا نگران نباشد و این رنگُ با اطمینان کامل برای مبلمانتون انتخاب کنید.

مبل زرد

از مبل زرد چجوری استفاده کنیم؟

اگه مبلمان زرد انتخاب شماس لازم نیست کل ست زرد باشه فرض کنید مبلمانتون شامل یه کاناپه و دو مبل تک نفره باشه برای ایجاد هماهنگی می تونید کاناپه رو با رنگ زرد و دو مبل یک نفره رو به رنگ طوسی انتخاب کنید. یه انتخاب دیگه اینِ که برای مبل زردتون کوسن هایی از خانواده آبی خصوصا سرمه ای و آبی نفتی، طوسی، بنفش و سبز انتخاب کنید.

_post_15831_original_fd9d60ef-4433-41d3-bf96-34c344940c75

برای چیدمان خونتون از 3 تا رنگ استفاده کنید

یه مشکل خیلی بزرگ تو خونه های ایرانی اینِ که از رنگ های زیادی استفاده میشه این مسئله باعث ایجاد نوعی شلختگی تو خونه میشه. بهترین حالت اینِ که برای چیدمان خونتون از 3 تا رنگ استفاده کنید یه رنگُ به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید دو تا رنگ دیگه رو جوری به کار ببرید که به صورت پاشیدن باشه یعنی خیلی زیاد نباشه در واقع دو تا رنگ دیگه نباید موجب بشن که رنگ اصلی نتونه خودشُ نشون بده.

مبل زرد

اگه مبلمانت زردِ فرش این رنگی انتخاب کن

معمولا از رنگ زرد برای دکوراسیون مدرن استفاده میشه بنابراین فرش های سنتی انتخاب مناسبی برای این سبک نیست پس لطفا بی خیال این فرش ها بشید چون اینجوری از دو سبک متفاوت استفاده کردید که نه تنها فضا رو زیبا نمیکنه بلکه به سمت شلختگی هم میبره.

01977b17d067b7d0ac9fda24152d

اگه مبلتون زردِ میتونید فرشُ از رنگ هایی مثل طوسی، کرم، قهوه ای، سرمه ای، آبی نفتی، نسکافه ای، سبز، بنفش و نخودی انتخاب کنید. انتخاب فرش رنگارنگ در کنار مبل زرد هم انتخاب مناسبی است فرش هایی با طرح های هندسی با رنگ هایی مثل کرم و قهوه ای، طوسی و سفید، زرد و طوسی، بنفش و طوسی، سفید و مشکی بهترین ترکیب‌های رنگی در کنار مبل زرد است.

مبل زرد

برای دکوراسیون با مبل زرد میتونید فرشُ هم از خانواده زرد انتخاب کنید اما باید حواستون باشه فضا دچار یکنواختی نشه. برای این منظور میتونید رنگ فرش از تنالیته های دیگه زرد که متضاد با مبلتون هست انتخاب کنید.

اگر دوست داری یاد بگیر چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

مبل زرد

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها