|

راه هایی ساده برای داشتن موهایی زیبا

با رعایت هفت نکته ی ساده موهای سالم، زیبا و پرپشت داشته باش؛ بدون نیاز به هزینه بالا

How to Get Beautiful Hair Even Without Expensive Salon Treatments

همه ما به دنبال موهای سالم و زیبا هستیم که پر و درخشان باشند به همین خاطر هم به سراغ محصولات آرایشی و بهداشتی و یا سالن های زیبایی می رویم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ی ما به دنبال داشتن موهایی سالم و زیبا هستیم که پر پشت و درخشان باشند به همین خاطر هم گاه و بی گاه به سراغ محصولات آرایشی و بهداشتی و یا سالن های زیبایی می رویم؛ اما مسئله این جاست که می توان با هزینه ی کمتر و حتا صرف زمان کمتر همان نتیجه را به دست آور به شرط آن که زمان کوتاهی از روز خود را به روتین مراقبتی موی خود اختصاص دهیم.

منظور از روتین مراقبتی صرفا استفاده از برخی محصولات آرایشی و مراقبتیِ مو نیست بلکه بعضی از ترفندهای ساده و پیش پا افتاده نیز می توانند به طرز شگفت آوری در زیبایی و سلامت موی شما موثر باشند. حالا اگر شما می خواهید بدایند که چگونه می توانید موهایی سالم و زیبا و البته بلند و پر پشت داشته باشید آن هم بدون آنکه بیش از اندازه هزینه کنید حتما به خواندن ادامه دهید که این ترفند ها به کارتان خواهند آمد.

موهای سالم و زیبا

1.مرتب حمام کنید

مطمئنا بارها شنیده اید که می گویند شستن مکرر موها خوب نیست و می تواند به موهای شما آسیب برساند؛ بله بیش از اندازه شستن موها و استفاده مداوم از محصولات شیمیایی ابدا برای سلامت موهای شما خوب نمی باشد اما از طرف دیگر باید توجه داشته باشید که برای مثال اگر در جنوب کشور زندگی می کنید و در روزهای نیمه ی ابتدایی سال هوا بسیار گرم و سوزان است طبیعتا شما بیشتر از حد عادی عرق خواهید کرد و عرق کردن به خودی خود می تواند سلامت موهای شما را به خطر بیاندازد. اگر دوست دارید بدانید که عرق کردن زیاد چگونه می تواند منجر به آسیب به موهای شما و ریزش مو شود حتما اینجا کلیک کنید.

2.موهای خود را با حوله خشک نکنید

همان طور که می دانید زمانی که موهای شما خشک هستند در آسیب پذیر ترین حالت ممکن قرار دارند و بسیار مستعد شکست می باشند به همین خاطر خشک کردن آن ها با حوله می تواند باعث ایجاد شکستگی در ساقه شود بنابراین اگر می خواهید که آب اضافی موهایتان را بگیرید از یک پارچه نرم و صاف مانند تی شرت استفاده نمایید و موهای خود را فشار دهید اما آن ها را مالش ندهید.

موهای سالم و زیبا

3.موهای خود را با آب سرد بشویید

به گزارش شایانیوز، شستن موها با آب سرد می تواند منجر به بسته شدن کوتیکول های مو شود و به این ترتیب به محفوظ ماندن مواد مغذی در ساقه موها کمک می نماید. این کار باعث می شود که موهای شما صاف، نرم و براق باقی بماند.

4.موهای خود را درست شانه بزنید

شاید عجیب به نظر برسد و هرگز به آن توجه نکرده باشید اما برای شانه زدنِ موها یک روش صحیح وجود دارد که می تواند به سلامت و حفظ زیبایی آن ها کمک نماید. شانه زدن یک تکیه موها از ریشه تا نوک مو بسیار مستعد آسیب رساندن به موها می باشد، شما باید موهایتان را از ریشه تا نیمه ی ساقه به آرامی شانه کنید و سپس به قسمت انتهایی ساقه موهای خود بیایید. نهایتا وقتی که احساس کردید تمایم گره ها باز شدند از ریشه تا نوک موها را یک دست شانه کنید.

موهای سالم و زیبا

5.از سرم مو استفاده کنید

وقتی که موهای شما درخشان و براق هستند حتا در ساده ترین حالت هم زیبا و جذاب به نظر یم رسد. بنابراین اگر یم خوایهد که همیشه موهایی درخشان و سر زنده داشته باشید بهتر است که از سرم مو استفاده نمایید، البته نه به نقدار زیاد که باعث چربی موهایتان بشود.

6.از حالت دهنده های مو استفاده نکنید

برای آنکه موهایی زیبا و خوش حالت داشته باشید نیازی نیست که همیشه از لوازم حالت دهنده حرارتی یا غیر حرارتی مانند تافت و موس استفاده کنید. در نظر داشته باشید که لوازم گرمایی موهای شما را برای دفعات متعدد در معرض دمای بالا قرار می دهد و منجر به خشکی و شکنندگی آن ها می شود. محصولاتن آرایشی مو نیز به نوبه خود می توانند منجر به آسیب شوند بنابراین توصیه می شود که تعداد دفعات مصرف خود را کاهش دهید و اما اگر مجبور به استفاده شدید حتما در آخر روز آن ها را بشویید.

موهای سالم و زیبا

7.کراتینه درمانی را امتحان کنید

معمولا افراد برای کراتینه به سالن های زیبایی مراجعه می کنند اما با این حال اگر شما نمی خواهید که چنین هزینه ای را پرداخت کنید به شما توصیه می کنیم که در خانه از محصولات کراتینه استفاده نمایید، برای مثال استفاده از یک ماسک موی غنی از کراتینه می تواند حسابی موهای شما را سرحال بیاورد و آن ها را صاف و براق کند.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها