|

دستور پخت یک دسر ساده و خوشمزه

طرز تهیه لابا لابا؛ یه دسر خوشمزه و ساده که حسااابی دلبری می کنه

اگر تا حالا لابا لابا رو امتحان نکردید پیشنهاد می کنیم که حتما برای یکبار هم که شده این دسر رو امتحان کنید که فوق العاده ترد و خوشمزه است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دسر ها یکی از خوشمزه ترین و جذاب ترین بخش های وعده های غذایی هستند که طرفدار های زیادی هم دارند. یه دسر اگر خوب درست شه و مزه ی خوبی داشته باشه می تونه حسابی شما رو سر حال بیاره و لذت غذایی رو که قبل تر نوش جان کردید براتون دو برابر کنه.

اما یکی از معضلاتی که خیلی از ماها باهاش در گیر هستیم اینه که تعداد انواع دسر هایی که میشناسیم و می تونیم درست کنیم خیلی محدودا و برای همین هم بعد یکی دو بار درست کردن برامون تکراری میشند. خوشبختانه تو دنیای آشپزی همیشه دستورهای تازه ای هستند که ما هنوز امتحانشون نکردیم و اتفاقا خیلی هم خوش مزه و جذابند. یکی از این دسر های دوست داشتنی لابا لاباست که خیلی هم راحت و بی دردسر درست میشه و به مواد خاصی هم نیاز نداره.

اگر تا حالا لابا لابا رو امتحان نکردید بهتون پیشنهاد می کنیم که حتما برای یکبار هم که شده این دسر رو امتحان کنید که فوق العاده ترد و خوشمزه است.

مواد لازم برای لابا لابا:

آرد: 1 پیمانه

نشاسته ذرت: 1 و نیم پیمانه

آرد برنج: 1 و نیم پیمانه

شکر: 1 سوم پیمانه

تخم مرغ: 1 عدد

وانیل: نصف قاشق چایخوری

شیر: 1 پیمانه

روغن: 1 و نیم قاشق غذا خوری

نمک: مقدار لازم

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، همون طور که قبل تر هم اشاره کردیم درست کردن این دسر واقعا کار سختی نیست و زمان زیادی هم از شما نمی گیره پس خیلی به خودتون سخت نگیرید. کل درست کردن این دسر از دو مرحله ی اصلی تشکیل میشه.

تو مرحله ی اول آرد، نشاسته ذرت، آردبرنج و شکر رو به ترتیب با هم مخلوط می کنیم و هم میزنیم و بعد هم یه تخم مرغ داخشلون میشکنیم و به همراه شیر مجددا حسابی هم میزنیم تا خوب با هم مخلوط بشند و قشنگ به رنگ زرد در بیاد. بعد از اون هم نمک، وانیل و روغن به باقی مواد اضافه می کنیم و هم میزنیم. وقتی که موادمون کاملا با هم یکی شدند اون ها رو میریزیم داخل یک کیسه و سرش رو میبندیم تا بتونیم ازش به عنوان قیف استفاده کنیم و بعد هم میریم سراغ مرحله ی بعدی.

در مرحله ی دوم یک ماهیتابه نچسب رو روی اجاق گاز می گذاریم تا قشنگ داغ بشه و وقتی که تونستیم حرارت رو از سطح ماهیتابه کاملا حس کنیم با قیف، مطابق ویدئو مواد رو دایره وار وری ماهیتابه میریزیم. حواستون باشه نباید برای مدت زیادی مواد رو توی اون حالت بگذارید چند دقیقه کوتاه کافیه و بعد می تونید به کمک یک کفگیر صاف اون رو لوله و جمع کنید.

به همین سادگی لابا لابای شما آماده است می توین دبرای سرو کردنش از شیری، کرم شکلاتی یا هر چیز دیگه یا که دوست دارید استفاده کنید، مطمئنا عاشقش میشید.

ویدئو از صفحه: ashpazdoon

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها