|

دستور پخت کیک فنجانی با ماکروفر

طرز تهیه کیک فنجونی؛ یه دسر و عصرونه توووپ و دلبر که دیوونَت میکنه

Cup cake receipe without oven

براتون دستور پخت یک کیک فنجانی سوپر خوشمزه رو آوردیم که هم خوشمزه است هم بدون فر تو سه سوت آماده میشه؛ جون میده واسه عصرهای تابستون.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- حالا که تابستون داره از راه میرسه باید از همین حالا یه فکری برای عصرونه هایِ روزهای بلندش بکنیم که بدجوری می چسبند. همون طور که می دونید یکی از جذاب ترین عصرونه ها و دسر های دنیا انواع و اقسام کیک های شکلاتی هستند که حسابی هم طرفدار دارند و یکی دیگه از انواع عصرونه هایی که جون میده تو تابستون بریید سراغش بستنیه، خوشمزه ترین و دلبر ترین خوراکی ای که تا حالا اختراع شده. حالا با این همه تفاسیر فقط فکر کنید که ترکیب این دو جذاب دوست داشتنی چقدر خوشمزه و محشر میشه.

در ادامه ما براتون دستور پخت یه کیک فنجونی فوقِ جذاب رو تهیه کردیم که هر عشقِ آشپزی ای راحت می تونه اون رو درست کنه، مزیت این کیک هم نسبت به بقیه کیک ها اینه که نیازی به فر نداره و با ماکروفر درست میشه سرجمع هم یک ربع تا بیست دقیقه طول میکشه.

طرز تهیه کیک فنجونی

مواد لازم برای 4 فنجان کیک:

آرد: 1 لیوان

شیر: 3/2 لیوان

روغن مایع: 1 لیوان و نصفی

بیکینگ پودر: 2 قاشق غذاخوری

پودر کاکائو: 3 قاشق غذاخوری

شکلات تخته ای: 50 گرم ( 4 الی 5 تکیه  )

اگر دوست دارید می تونید برای داخل کیکتون از مغز گردو و یا مغز فندوق هم استفاده کنید تا جذاب تر بشه.

آماده سازی:

تو مرحله ی اول کاری که باید انجام بدید اینه که آرد و بیکینگ پودرتون رو با هم حسابی مخلوط کنید و بعد هم دو بار الکش کنید تا حسابی یک دست بشه و گوله گوله نباشه. تو مرحله ی بعد وقتی که الک کردن به پایان رسید اون ها رو به همراه شکر و پودر کاکائو توی یک ظرف بریزید و هم بزنید و کم کم روغن و شیر رو هم بهشون اضافه کنید؛ مجددا شروع کنید به هم زدن. توجه کنید که بهتره به صورت دورانی با همزن دستی هم بزنید.

وقتی که موادتون کاملا با هم یکی شدند شکلات تخته ای رو که ریز کردید به همراه مغذ فندوق، البته اگر دوست دارید، به اون ها اضافه کنید و داخل ظرف های فنجونی بریزید و نهایتا به مدت یک دقیقه با قدرت 900 وات اون ها رو داخل ماکروفر قرار بدید. البته اگر دوست دارید که کیکتون کمی خیس و نرم باشه بهتره که قدرت ماکروفر رو روی 850 تنظیم کنید.

به همین راحتی و سرعت کیک فنجانی های دلبر شما آمده شدند، وقتی که از ماکروفر خارجشون کردید می تونید قسمتی از کیک رو جدا کنید و به جاش یه اسکوپ بستنی بریزید، اما اگر دوست ندارید هم میتونید بستنی رو توی یک ظرف جداگانه در کنار کیک ها سرو کنید.

برای تزئین کیک ها هم که می تونید از شکلات مایع، میوه ها، اسمارتیز یا هر چیز دیگه ای که دوست دارید استفاده کنید.

فقط کافیه یک بار امتحانش کنید و بهتون قول میدیم که عاشقش میشید.

ویدئو از صفحه: tasty_maral

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها