|

اصولی کوسن بچین

یه مبل باید هم شیک باشه هم راحت؛ کوسن و دریاب هم خوشگله هم جووون میده واسه لَم دادن

how to chosse your cushions correctly?

ما چند تا نکته ی مهم در انتخاب کوسن رو یادآور میشیم که مطمئنا به کارتون میاد و میتونه کمک کنه تا زیبایی و جذابیت چیدمانتون رو افزایش بدید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای چیدمان منزل همون طوری که می دونید خیلی مهمه تزئینات و آیتم های جزئی رو با دقت انتخاب کنیم چون درسته که بهشون میگیم آیتم های جزئی اما اکر همین موارد کوچک نادرست و بی دقت انتخاب بشند می تونند فضای خانه شما رو آشفته و نامرتب کنند.

از طرف دیگه تزئینات به جا و دقیق می تونند به دکوراسیون شما عمق بدند و باعث افزایش جذابیت بصری اون بشند. در بسیاری از موارد شما می تونید با چند آیتم کوچک سبک و رنگ دکوراسیون خانه خودتون رو حسابی تغییر بدید. یکی از جذاب ترین و زیبا ترین تزئینات جانبی ای که شما می تونید برای خانه خودتون ازش استفاده کنید کوسن ها هستند. کوسن ها می تونند روح تازه ای به چیدمان شما بدند و باعث جذاب تر شدن دکوراسیون بشند.

کوسن

اما جالب بدونید علی رغم اینکه در شما در بیشتر خانه ها شاهد حضور کوسن ها هستید اما بسیاری از افراد بدون هیچ آگاهی ای به سراغ انتخاب کوسن برای دکوراسیون منزلشون میرند در حالی که برای یک چیدمان شیک و زیبا هیچ انتخاب سرسری ای نباید وجود داشته باشه.

به گزارش شایانیوز، در ادامه ما تصمیم داریم تا بهتون چند تا نکته ی مهم در انتخاب کوسن رو یادآور بشیم که مطمئنا به کارتون میاد و می تونه کمک کنه تا زیبایی و جذابیت چیدمانتون رو افزایش بدید.

1.دقت در انتخاب رنگ کوسن ها

کوسن ها هم درست مانند تابلو های رنگی به ما کمک می کنند تا رنگ ها و طرح های تازه و زنده ای رو به فضای خانه اضافه کنیم، به این ترتیب خیلی مهمه که توجه داشته باشیم رنگ کوسن ها رو با توجه به پالت رنگ ها درست انتخاب کنیم.

یک تکته ی مهم اینه که اصلا نیازی نداره رنگ کوسن یا پارچه اون کاملا شبیه به مبل شما باشه بلکه اتفاقا کمی تفاوت و تضاد می تونه کنتراستی زیبا و. چشم نواز ایجاد کنه؛ بنابراین شما باید توجه داشته باشید که رنگ کوسن ها رو با توجه به دیگر رنگ های به کار رفته در منزلتون مثل پرده، فرش یا حتا تابلو ها انتخاب نمایید. این که دوست دارید فقط از یک رنگ کوسن استفاده کنید یا چند رنگ به سلیقه خودتون بر می گرده.

دقت در انتخاب رنگ کوسن

2.دقت در انتخاب طرح کوسن ها

به همون اندازه ای که رنگ کوسن ها مهمند، طرح اون ها هم مهم هستند به ویژه اگر شما تصمیم دارید که از چندین کوسن با رنگ های ساده و ملایم استفاده نمایید. یک موضوعی که در انتخاب طرح کوسن می تونه بهتون کمک کنه سبک مبلمان شماست، برای مثال اگر شما مبلمان کلاسیک دارید، طرح های بته جقه دار، گلدار و طرح های دیگه از این دست می تونه انتخاب خوبی باشه.

آنچه که در رابطه با طرح کوسن ها خیلی مهمه اینه که بهتره همه ی اون ها رو طرح دار انتخاب نکنید چرا که باعث شلوغی فضا میشند و نکته دیگه این که هنگام چیدن حتما کوسن های طرح دار رو جلو تر از بقیه قرار بدید تا طرح روی اون ها و متفاوت بودنشون دیده بشه.

دقت در انتخاب طرح کوسن

3.دقت در انتخاب سایز کوسن ها

همون طور که می دونید کوسن ها سایز های مختلفی دارند و شما می تویند از چند سایز کوچیک و بزرگ به صورت همزمان برای دکور مبلمانتون استفاده کنید اما موضوعی که خیلی مهمه اینه که شما باید توجه داشته باشید سایز کوسن ها رو متناسب با سایز مبلتون انتخاب کنید، در واقع کوسن شما نه باید آنقدر کوچیک باشه که روی مبل شما گم بشند و نه باید آنقدر بزرگ باشه که دیگه فضایی برای راحت نشستند وجود نداشته باشه.

دقت در انتخاب سایز کوسن

4.دقت در انتخاب تعداد کوسن ها

یک نکته ی دیگه که در گزینه ی قبل هم اشاره ای به آن کردیم این است که شما نباید کوسن های خودتون رو جوری انتخاب کنید که فضای نشستن شما رو کم و کوچیک کنه، پس علاوه بر این که باید حواستون به سایز کوسن ها باشه باید توجه هم داشته باشید که از تعداد بالایی کوسن برای دکور کردن استفاده نکنید چون مجددا راحتی شما رو کم می کنند.

دقت در انتخاب تعداد کوسن

5. دقت در انتخاب جنس پارچه کوسن ها

با توجه به اینکه کوسن ها روی مبل قرار می گیرند و به این ترتیب خیلی توی دست و پا هستند مهمه که شما جنس پارچه کوسن ها رو از نوع با کیفیت و نرم انتخاب کنید تا هم جلوه ی خوبی داشته باشند و هم هنگام استفاده احساس راحتی و خوبی به شما بدند. معمولا پارچه های موجود در بازار از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی تولید می شوند، بهتره که شما توجه داشته باشید میزان الیاف طبیعی به کار رفته در پارچه کوسن بیشتر از الیاف مصنوعی باشه.

دقت در انتخاب جنس کوسن

به نظر شما کاربران شایانیوز چه نکته های دیگه ای هست که باید هنگام انتخاب کوسن به آن ها توجه کرد؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها