|

لیستی متفاوت از هنرنمایی ترانه علیدوستی

هفت فیلم سینمایی با ترانه علیدوستی؛ بهترین هایی که کمتر به آن ها توجه می شود

7incredible movies by Tarane Alidosti

وقتی نام ترانه علیدوستی به میان می آید ذهن ها به سمت فیلم های اصغر فرهادی هدایت می شود اما ما قصد داریم تا لیستی متفاوت به شما معرفی کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزها یکی از مهمترین و معروف ترین شخصیت های سینمایِ ایران که حسابی جنجال به پا کرده است ترانه علیدوستی می باشد که مطابق عادت این چند سال اخیر بر روی فرش قرمز جشنواره کن چون ملکه ای می درخشید. خب همان طور که می دانید جنجال ها و حواشی جشنواره کن کم نبودند، نه در سطح بین المللی و نه در سطح ایرانِ ما و بخش قابل توجهی از  جنجال های پیش آمده ی ناشی از کن در داخل کشور به ترانه علیدوستی بر می گردند.

هفت فیلم سینمایی با ترانه علیدوستی

باید اعتراف کنیم که جدای از تمامی حواشی و جنجال های پیش آمده، ترانه علیدوستی از جمله بازیگر هایی است که  فیلم های خوبی را در کارنامه ی کاری خود دارد که تماشای هر یک از آن ها می تواند بسیار لذت بخش باشد؛ به همین بهانه ما تصمیم گرفته ایم تا هفت فیلم سینمایی بسیار جذاب از این بانوی هنرمند را به شما معرفی کنیم. معمولا وقتی نام ترانه علیدوستی به میان می آید ذهن ها به سمت فروشنده، درباره الی و یا چهارشنبه سوری هدایت می شود اما ما قصد داریم تا لیستی کمی متفاوت تر از آنچه که در ذهن غالب افراد شکل می گیرد به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

1.من ترانه 15 سال دارم – 1380

از هرچه که بگذریم نمی شود از سینمایی من ترانه 15 سال دارم بگذریم، این فیلم اگر چه اولین بازی حرفه ای ترانه علیدوستی به حساب می آید اما به قدری جذاب و تاثیر گذار است و به قدری او در این فیلم خوش درخشیده است که حقیقتا نمی توان آن را از یاد برد. به علاوه نباید از این نکته قافل شویم که من ترانه 15 سال دارم، نه تنها توانست به یک موفقیت تجاری تبدیل شود بلکه بسیار هم مورد توجه منتقدین در جشنواره های مختلف بین المللی قرار گرفت و از آن استقبال شد.

هفت فیلم سینمایی با ترانه علیدوستی

2.شهر زیبا – 1382

درست است که گفتیم تصمیم نداریم تا به بازی های ترانه علیدوستی در سینمایی های اصغر فرهادی بپردازیم اما شهر زیبا از آن دست فیلم های سینمایی است که اگرچه در زمان خود به شهرت بالایی دست پیدا کرد و مورد توجه قرار گرفت اما در حال حاظر افراد بسیاری هستند که هنوز این فیلم را تماشا نکرده اند؛ باید بدانید که اگرچه زمان زیادی از اکران این فیلم گذشته است، همچنان ارزش تماشا کردن را دارد. بنابراین اگر هنوز این فیلم را تماشا نکرده اید به شما پیشنهاد می کنیم که به تماشای آن بنشینید.

هفت فیلم سینمایی با ترانه علیدوستی

3.کنعان – 1386

به گزارش شایانیوز، کنعان سینمایی ای که به خاطر موسیقی متنش، ساخته کریستوف رضایی، بسیار معروف است را می توان یکی از بهترین و جذاب ترین فیلم های ساخته شده به کارگردانی مانی حقیقی دانست و الحق که ترانه علیدوستی نیز به زیبایی هرچه تمام تر در این فیلم نقش آفرینی کرده است. کنعان درباره زندگی زوجی جوان است که در آستانه میان‌سالی و فهم جدیدشان از این دوره جدید زندگی قرار دارند و می‌خواهند زندگی مشترک پرمسئله ‌شان را خاتمه ببخشند. کنعان اگر چه در زمان اکران آن طور که باید و شاید مورد استقبال قرار نگرفت اما یکی از بهترین هاست.

هفت فیلم سینمایی با ترانه علیدوستی

4.شیرین – 1387

شیرین از آن دست فیلم هایی است که نمی توان راجع به آن خیلی چیزی گفت نه خوب است نه بد، نه تعریفی است و نه انتقادی، همه چیز به شما بر می گردد. شیرینِ عباس کیارستمی فیلمی است متفاوت و بدون کلام، البته اگر بتوانیم نام فیلم را بر روی آن بگذاریم. این فیلم توانست علی رغم تمامی نقد های منفی ای که دریافت کرد، نقد های مثبتی را نیز به دست بیاورد.

هفت فیلم سینمایی با ترانه علیدوستی

5.تردید – 1387

تردید را می توان یکی از موفق ترین و قوی ترین فیلم هایی دانست که ترانه علیدوستی در آن به ایفای نقش پرداخته است. حقیقتا واروژ کریم مسیحی با ساخت این فیلم توانست یک اثر ماندگار را در سینمای ایران به جا بگذارد، اگرچه که متاسفانه با وجود حجم بالایِ نقد ها و نظرات مثبتی که از طرف منتقدین دریافت کرد نتوانست در جلب مخاطب نیز موفق عمل کند و فروش خوبی را تجربه نکرد.

هفت فیلم سینمایی با ترانه علیدوستی

6.پذیرایی ساده – 1390

اصغر فرهادی تنها کارگردانی نیست که ترانه علیدوستی تجربه ی چند کار را با او دارد، مانی حقیقی نیز کارگردان محبوبی است که ترانه علیدوستی بازی های خوب و زیبایی را در کنار او به نمایش گذاشته است و قطعا یکی از آن ها سینمایی پذیرایی ساده می باشد. این فیلم اگر چه ساده به نظر می رسد اما حرف های زیادی در دل خود دارد که تماشای آن را بسیار لذت بخش می کند.

هفت فیلم سینمایی با ترانه علیدوستی

7.استراحت مطلق – 1392

استراحت مطلق یک درام اجتماعی واقعی است که با هنرنمایی بازیگرانی چون ترانه علیدوستی و رضا عطاران و کارگردانی عبدالرضا کاهانی به یک سینمایی قوی و موفق تبدیل شده است. استراحت مطلق داستان فروپاشی است، فروپاشی زندگی، اخلاق و هرچه که هست. عمیقا به شما پیشنهاد می کنیم که به تماشای این فیلم بنشینید.

هفت فیلم سینمایی با ترانه علیدوستی

به نظر شما کاربران شایانیوز چه فیلم های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

نویسنده: مروت سلیمی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها