|

اصول دکور کردن خانه با فرش گرد

می خوای شکل و شمایل خونَت خاص و خفن باشه؟ با فرش گرد یه دکور شیییک داشته باش

فرش ها می تونن زیبایی خانه رو افزایش بدن همچنین به راحتی به خانه شما شخصیت میدن اما باید بدونید که استفاده از چه فرشی در چه فضایی مناسبه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای یک چیدمان خاص و درجه یک باید ریسک پذیر باشید و دنبال آیتم ها و انتخاب های خاص هم برید، گزینه هایی که شاید توی کمتر خانه هایی دیده بشند اما باید توجه داشته باشید که دکور کردن خانه هم درست مثل هر چیز دیگه ای اصول خودش رو داره که باید بهش توجه کرد. یکی از موضوعاتی که چیدمان یک اتاق رو حسابی تحت تاثیر خودش قرار میده فرش است.

فرش ها می تونند زیبایی و جذابیت خانه شما رو به طرز باورنکردنی ای افزایش بدند به علاوه این که به راحتی به خانه شما شخصیت میدند و برای اون اصول و سبک تعیین می کنند شاید به همین خاطر هم هست که ما ایرانی ها از قدیم الایام به فرش توجه ویژه ای داشتیم و برامون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده.

دکور با فرش گرد

اما یکی از انواع فرش هایی که خیلی وقت ها بهش توجه نمیشه فرش های گرد هستند که علی رغم زیبایی و جذابیشون طرفدار زیادی ندارند. اما فکر می کنید که چرا؟ یکی از مهمترین دلایلی که افراد از فرش های گرد استفاده نمی کنند اینه که دکور کردن خانه با این فرش ها نیازمند دقت و توجه خاصی است یعنی در حقیقت مسئله اینجاست که ریسک پذیری بالایی داره چراکه اگر شما اون ها رو در فضایی نادرست و نا به جا استفاده کنید می تونند کل طراحی دکوراسیون شما رو یک تنه نابود کنند، برای مثال استفاده از فرش های گرد در سالن پذیرایی ای که مبل های سلطنتی و استیل دارند یک اشتباه بزرگ به حساب میاد.

به گزارش شایانیوز، اما به این معنال نیست که شما نباید از این فرش ها استفاده کنید بلکه باید بدونید این فرش ها در چه مکان ها و فضاهایی کاربرد دارند، پس به خوندن ادامه بدید تا ما بهتون بگیم.

1.ورودی خانه

یکی از بهترین فضاها برای استفاده از فرش گرد جلوی در ورودی خانه است به خصوص اگر خانه شما انقدری بزرگ باشه که بتونید با یک طراحی مناسب اون رو به یک لابی کوچیک تبدیل کنید؛ اما حتا اگر خانه شما ورودی مجزایی هم نداره به کمک پارتیشن، جا کفشی، آینه، ... و البته فرش گرد می تونید یک ورودی زیبا برای منزلتون بسازید.

طراحی ورودی خانه با فرش گرد

2.میز نهار خوری گرد

یکی دیگه از فضاهای بسیار مناسب برای فرش های گرد زیر میز نهار خوری های گرد است، این ترکیب به قدری متناسب و صحیحه که اصلا انگار این فرش ها برای این میز ها طراحی شدند. پس اگر میز نهار خوری گرد دارید حتما برید سراغ یک فرش گرد که می تونه جذابیت بصری اون رو افزایش بده.

طراحی اتاق با میز نهار خوری گرد و فرش گرد

3.مبلمان گرد و نیم دایره

این روز ها که مبل های راحتی و بزرگ حسابی طرفدار پیدا کردند قطعا انواع گرد و نیم دایرشون رو هم در مغازه ها دیدید. این دست از مبلمان هم درست مانند میز های نهار خوری گرد تناسب بسیار مناسبی رو با فرش های گرد ایجاد می کنند حتا بیشتر از فرش های مستطیلی. نکته ای که باید بهش توجه داشته باشید اینه که انتخاب سایز مناسب فرشی که قراره در سالن پذیرایی پهن بشه اهمیت بالایی داره، چه فرش گرد باشه چه هر شکل دیگه ای، توجه کنید که در بهترین حالت پایه های جلویی مبلمان شما باید روی فرش قرار بگیرند.

طراحی فضا با مبلمان نیم دایره و فرش گرد

4.ایجاد فضای جدا و دنج

اگر دوست دارید که یک گوشه از اتاق و یا خانه خودتون رو به صورت مجزا دکور کنید و حسی دنج و راحت به اون بدید فرش های گرد حسابی به کارتون میان به خاطر اینکه از لحاظ بصری، خیلی خوب می تونند فضا ها رو از هم تفکیک کنند.

ایجاد فضای جدا و دنج با فرش گرد

5.معماری منحنی

در بعضی از خانه ها به ویژه اون هایی که از متراژ بالایی برخوردارند بعضی از قسمت های خانه دارای معماری منحنی شکل می باشد، مثل سالن پذیرایی یا اتاق خواب و یا هر قسمت دیگه ای. مبلمان نیم دایره و به طبع فرش های گرد بهترین و شیک ترین گزینه برای چیدمان این دست از فضاها هستند.

طراحی معماری منحنی با فرش گرد

6.اتاق کودک

همون طور که قبل تر هم اشاره کردیم فرش های گرد برای ایجاد کردن فضاهای جدا خیلی مناسب هستند حالا جدای از گوشه های دنج و خاص سالن، اگر دوست دارید که در اتاق خواب خودتون و یا کودکتون یک فضای جدا برای مطالعه یا بازی درست کنید همچنان فرش های گرد گزینه ای بی نظیر هستند.

طراحی اتاق کودک با فرش گرد

به نظر شما کاربران شایانیوز از فرش های گرد در چه فضاهای دیگه ای میشه استفاده کرد؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها