|

طرز تهیه مرغ پرتقالی

از مزه تکراری مرغ خسته نشدی؟ این بار طعم متفاوت مرغ پرتقالی رو امتحان کن که عااالیه

خیلی از خانم ها معتقدند که وقتی مهمون دارند هیچ چیزی مثل مرغ نمی تونه به سفرشون جلوه بده، اما تا حالا شده از طعم تکراری یک غذایی خسته بشید؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای ما ایرانی ها مرغ از اون دست غذاهاییه که به هزار و یک روش طبخ و سروش می کنیم، حتا خیلی از خانم ها معتقدند که وقتی مهمون دارند هیچ چیزی مثل مرغ نمی تونه به سفرشون جلوه بده، اما سوالی که مطرح میشه اینه که تا حالا شده از طعم تکراری یک غذایی خسته بشید؟ یا مثلا  چند مهمونی پشت هم شام مرغ باشه و شما آرزو کنید که کاش یه غذای متفاوت جلوی روتون میگذاشتند؟

به نظر شما چطور میشه این مشکل رو حل کرد که هم مهمون راضی باشه هم صاحاب خونه؟ ما بهتون میگیم، با یه طعم جدید و جذاب از مرغ به اسم مرغ پرتقالی؛ پس به خوندن ادامه بدید که دستور پختش رو براتون آماده کردیم.

مواد لازم برای مرغ پرتقالی مخصوص 2 نفر:

سینه مرغ مکعبی خرد شده: 200 تا 250 گرم

آب پرتقال تازه و‌ از صافی رد شده: ۲ لیوان

پیاز بزرگ: 1 عدد

سیر له یا ریز خرد شده: ۲ حبه

زنجبیل تازه: ۱ قاشق چایخوری

زعفران‌ دم‌ کرده: 4/1 لیوان

نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان دلخواه

کره: ۱۰۰ گرم برای سرخ کردن مرغ ( البته شما میتونین از روغن ساده هم استفاده‌کنید )

آماده سازی:

درست کردن این غذا اصلا چیز خاصی نیست که بخوایم بهتون یاد بدیم هر خانم ایرانی ای خوب میدونه که چطور باید یه مرغ خوشمزه درست کنه. در واقع تقریبا تمامی مراحل مثل درست کردن یک وعده مرغ معمولی هستند به استثنای چند تا نکته ی ساده که ما بهتون میگیم، البته با نگاه کردن به ویدئو هم می تونید تمام مراحل رو ببنید.

تو مرحله ی اول پیاز داغ رو آماده می کنیم، بعد مرغ ها رو بهش اضافه می کنیم و به همراه سیر و زنجبیل تفت می دیم توجه کنید که باید در قابلمه رو بگذاریم تا خوب بپزه بعد از اون هم در مرحله بعد آب پرتقال رو به موادمون اضافه می کنیم و به همراه زعفران دم کرده اجازه میدیم که کمی دیگه روی شعله بپزه.

به همین راحتی و بی دردسری قراره که یه وعده غذایی خاص و دوست داشتنی داشته باشید و اما نکته هایی که باید حتما هنگام درست کردن این غذا بهشون توجه کنید:

اول این که درنظر داشته باشید دستتون توی پخت این غذا خیلی بازه یعنی اگر شما طعم شیرین دوست دارید میتونید از آب پرتقال شیرین و‌شکر استفاده کنید، اگر‌ طعم‌ ملس دوست دارید میتونید مقداری آلو‌ اضافه‌کنید و اگر هم طعم ترش دوست دارید با آب پرتقال خالی درست کنید.

دستور پخت مرغ-پرتقالی

دومین نکته مهم در تهیه ی این غذا اینکه آب پرتقال رو‌ بعد از اینکه گرفتین بلافاصله استفاده کنید اینکه در مرحله ی آخر بعد از اینکه از پخته شدن مرغتون مطمئن شدید، آب پرتقال رو‌ اضافه‌ کنید و اجازه بدید غلیظ ‌بشه در غیر این صورت سس پرتقالیتون تلخ میشه‌.

نکته ی مهم دیگه اینکه توی این غذا به هیچ عنوان از آب نباید استفاده بشه، مرغ رو‌ بعد از اینکه با پیاز و‌ مواد دیگه تفت دادید ‌درش رو ببندید و‌ اجازه بدید روی حرارت ملایم با آب خودش بپزه و‌ در آخر آب پرتقال و زعفران دم کرده رو‌ بهش اضافه کنید . دوستان توجه داشته باشید که آب پرتقال های صنعتی مناسب این غذا نیستند ، نهایتا همون طور که قبل تر هم اشاره کردیم صبر کنید تا سس پرتقال غلیظ بشه، در این‌ مرحله در صورت تمایل میتونید شکر اضافه کنید.

امیدواریم که از خوردن این غذای خوشمزه و دلبر حسابی لذت ببرید و نظرات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

ویدئو از صفحه: tasty_maral

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها