|

اشتباهاتی که نباید تکرار کرد!

اگه دنبال یه خونه خاص و دلبررری پرده رو دریاب؛ نکته هایی که تو چیدمان خونه خیلی مهمن

Curtain mistakes to avoid

پرده ها نه تنها برای زیبایی و دکور کردن خانه مهم هستند بلکه آنها در تنظیم نور طبیعی فضای خانه شما نیز موثر می باشند پس نباید از آنها غافل شد

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- زمانی که می خواهید فضای خانه خود را تغییر دهید و یک ظاهر جدید برای آن ایجاد کنید طبیعی است که در قدم اول به دنبال تغییر رنگ دیوار ها و یا فرش هایتان بروید، تاثیر این گزینه ها بر تغییر چیدمان و سبک دکوراسیون خانه انکار ناپذیر است اما آنچه که بسیاری از افراد معمولا در لیست اولویت های خود قرار نمی دهند پرده ها هستند، پرده ها از آن دست آیتم هایی هستند که به نظر چندان با اهمیت نمی باشند اما برای ارتقا فضای خانه شما به شدت مهم و حائز اهمیت هستند، آن ها می توانند شخصیتی تازه و جلوه ای نو و منحصر به فرد به خانه شما بدهند.

اصولی که در رابطه با پرده ها باید به آنها توجه داشت

پرده ها نه تنها برای زیبایی و دکور کردن خانه مهم هستند بلکه آن ها در تنظیم نور طبیعی فضای خانه شما نیز موثر می باشند. به این ترتیب خیلی مهم است که در هنگام انتخاب پرده دقت بیشتری به خرج دهید و حتا زمانی که شما خرید خود را انجام دادید این رود پایان نمی یاسد و همچنان موارد دیگری هست که اگر به دنبال خانه ای با دکوراسیون و چیدمان خوب هستید باید به آن ها توجه کنید.

بسیاری از افراد آن قدر که باید و شاید به پرده های خانه خود توجه نمی کنند و اغلب چندین اشتباه رایج وجود دارد که افراد به آن ها مرتکب می شوند. اگر شما دوست ندارید که جزو این افراد باشید به خواندن ادامه دهید که در ادامه ما چند مورد از معمول ترین و رایج ترین اشتباهات را با شما به اشتراک می گذاریم.

1.فراموش کردن کاربرد آن

پرده ها علی رغم زیبایی ای که دارند و جذابیتی که به سالن پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و یا هر فضای دیگری از خانه شما اضافه می کنند، یک آیتم کاربردی هستند مانند مبلمان. در حالی که پرده ها بهترین گزینه برای کنترل نور طبیعی خانه هستند، ابزاری برای حفظ حریم خصوصی نیز می باشند، به خصوص در خانه هایی که پنجره های متعدد و یا سراسری دارند. به این ترتیب هنگام انتخاب پرده باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که جنس و متریال مناسب برای فضایی که در نظر دارید چیست تا حریم خصوصی شما به خطر نیوفتد.

اصولی که در رابطه با پرده ها باید به آنها توجه داشت

2.اشتباه در اندازه گیری

اگرچه دقت در اندازه گیری پنجره ها و انتخاب سایز مناسب پرده برای آن ها امری بدیهی به نظر می رسد اما طراحان دکوراسیون داخلی بر این باورند که بسیاری از افراد در این کار دچار اشتباه می شوند. توجه داشته باشید که اگر پرده شما کوچک تر از پنجره باشد فضای خانه را نامرتب می کند وا گر هم بزرگ تر باشد انگار که فضا را در خود غرق می کند.

اصولی که در رابطه با پرده ها باید به آنها توجه داشت

3.اشتباه در نصب میله پرده

به گزارش شایانیوز، به همان اندازه که انتخاب طول مناسب پرده اهمیت دارد، مهم است که میله پرده ( چوب پرده ) را در جای مناسب و صحیح آن نصب کنیم. میله پرده باید در ارتفاع مناسب نصب شود، معمولا 3 تا 4 سانت بالاتر از قاب پنجره.

اصولی که در رابطه با پرده ها باید به آنها توجه داشت

4.اتو نکردن پرده ها

بسیاری از مردم اتو کردن پرده ها را کاری بی اهمیت و یا حتا عبث می دانند اما در حالی که بعضی از پرد ها اگر در صورت خیس بودن آویزان شوند چروک هایشان باز خواهد شد، برخی دیگر این طور نیستند و به این ترتیب نامرتب به نظر می رسند. پس اگر عادت دارید که پرده هایتان را خودتان بشویید و آن ها را به خشک شویی نمی برید حتما قبل از آویزان کردنشان آن ها را اتو بزنید، شاید بی اهیمت به نظر برسد اما زمانی که امتحانش کنید تاثیر آن را خواهید دید.

اصولی که در رابطه با پرده ها باید به آنها توجه داشت

به نظر شما کاربران شایانیوز چه نکات دیگری هست که هنگام خریدن و یا نصب یک پرده باید به آن پایبند بود؟ نظرات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

شهرزاد فدایی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها