|

عادت هایی که منجر به موهای چرب می شوند

چطور موهایی زیبا و درخشان داشته باشیم؟ با رعایت چند نکته ساده از شر موی چرب خلاص شو

5 HAIRCARE MISTAKES THAT MAKE YOUR HAIR LOOK GREASY

دست و پنجه نرم کردن با موهای چرب در فصل های گرم سال یک مشکل رایج به حساب می آید اما مرتبا شستن آن ها هم فایده ای ندارد و مشکل را حل نمی کند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا به حال پیش آمده که از چرب بودن موهایتان خسته شوید و آن ها کلافه تان کند؟ یا اینکه تنها چند ساعت بعد از دوش گرفتن احساس کنید که موهایتان دوباره چرب شده است و حس کثیفی دارد؟ موضوع این جاست که برخی از موها ذاتا چرب هستند و این افراد باید همیشه روندی خاص و متفاوت را برای شستشو و مراقبت از موهای خود طی کنند اما برخی از افراد موهایی چربی ندارند بلکه مشکل در نحوه شستشو و یا حالت دادن به موهاست که باعث چربی مفرط موی آن ها می شود.

دست و پنجه نرم کردن با موهای چرب در فصل های گرم سال یک مشکل رایج به حساب می آید به خصوص برای آن هایی که پوست سر چربی دارند اما مرتبا شستن آن ها هم نه تنها فایده ای ندارد بلکه می تواند مضر هم باشد. با این اوصاف چند تغییر عادت ساده در روند مراقبتی از موها می تواند تضمینی باشد برای اینکه موهایتان دیر تر چرب ششوند و شما را کمتر اذیت کنند.

1.استفاده نادرست از شامپو

بیش از اندازه شامپو کردن موها و یا به اندازه شامپو نکردن آن ها هر دو به یک اندازه می توانند برای مو بد باشند و باعث چربی آن شوند. به شما پیشنهاد می کنیم که هر چند سه یا چهار روز یکبار موهای خود را با شامپو دتاکس بشویید تا هم پوست سرتان و هم موهایتان کاملا تمییز شوند و چربی های اضافه آن ها از بین بروند.

عادت هایی که منجر به موهای چرب می شوند

2.استفاده زیاد از دوش آب گرم

به گزارش شایانیوز، مطمئنا بار ها و بارها شنیده اید که نباید از دوش آب گرم برای شستشو استفاده کنید. شستن موهایتان با آب داغ می تواند باعث خشکی پوست سر و درنتیجه تولید بیش از حد چربی برای جبران خشکی ایجاد شده شود. در عضو دوش گرفتن با دمای متوسط در تمام طول سال توصیه می شود و هم برای موها و هم پوست سر مفید می باشد.

3.استفاده از وسایل کثیف

آخرین باری که برس موهایتان یا دیگر وسایل آرایشی موهایتان را تمیز کردید به یاد دارید؟ اگر پاسختان به این سوال منفی است باید به شما بگوییم که این جا دقیقا همان اشتباهی ایست که شما مرتکب می شوید و منجر به چربی اضافی موهایتان می شود. ابزار ها و وسایل کثیف، کثیفی و آلودگی را به موها و پوست سرتان منتقل می کنند و باعث می شوند که آن ها سنگین و چرب به نظر برسند.

عادت هایی که منجر به موهای چرب می شوند

4.شانه زدن بیش از اندازه

هیچ کس از موهای گره خورده و نامرتب خوشش نمی آید درست است اما برس زدن و شانه کشیدن بیش از اندازه موها می تواند منجر به تحریک پوست سر و در نتیجه تولید چربی اضافی شود؛ به همین خاطر ما به شما توصیه می کنیم که هنگامی که موهای شما مرطوب است آن ها را با استفاده از یک شانه دندان پهن به آرامی از پایین شانه کنید و بعد هم به سمت بالا حرکت کنید. این کار نه تنها از شکستگی و بروز آسیب بر روی ساقه موهایتان جلوگیری می کند بلکه از ترشح چربی اضافی نیز می کاهد.

5.اتکای بیش از حد به شامپو خشک

یکی از محصولاتی که این روزها در فروشگاه های آرایشی و بهداشتی زیاد شده است و توجه بسیاری از افراد را نیز که موهای چربی دارند به خود جلب نموده شامپوهای خشک هستند. اما شما باید به این نکته توجه داشته باشید که این محصولات نه تنها شامپوهایی واقعی نیستند و هدف آن ها شستن و تمیز کردن مو ها نمی باشد بلکه یک محصول دیگر هستند که لایه ای اضافی را بر روی موهای شما می نشانند و نهایتا باید شسته شوند.

عادت هایی که منجر به موهای چرب می شوند

به نظر شما کاربران شایانیوز چه عادت های دیگه ای ممکنه چربی موها رو تشدید کنه؟ نظرات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها