|

چطور یه غذای دلبر و سنتی بپزیم؟

طرز تهیه قنبر پلو؛ این خوشمزه جذاب از دلِ شیراز تشریف آوردن!

ما تصمیم گرفتیم که تهیه یه غذای سنتی خوش طعم رو بهتون بگیم که متعلق به شهر شیراز است، اسم این غذای سنتی شیرازی قنبر پلو یا غمبر پلو است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای هر آشپزی مسلما درست کردن یه وعده غذای سنتی از جذاب ترین کارهاییه که می تونه انجام بده چون هم توی درست کردنش تنوع داره و هم توی مزه اش، به علاوه این که خاص بودن همیشه برای همه آدم ها جذابه و حس خوبی میده پس درست کردن یه غذای اصیل و سنتی که قرار نیست تو هر خونه ای و سر هر سفره ای پیدا بشه پر از احساس های خوب و دلنشینه.

خوشبختانه ما تو ایران کلی غذای سنتی و اصیل داریم که تا حالا نه تنها اون ها رو درست نکردیم بلکه حتا تا به حال امتحانشون هم نکردیم اما همه ی ما خوب میدونیم که اکثر این غذا ها به طرز باور نکردنی ای خوشمزه و دلبرند. برای همین ما تصمیم گرفتیم که در ادامه طرز تهیه یه غذای سنتی خوش طعم رو بهتون بگیم که به شهر زیبا و جادویی شیراز تعلق داره، اسم این غذای سنتی شیراز قنبر پلو یا غمبر پلو است.

طرز تهیه قنبر پلو

مواد لازم برای غذای سنتی شیرازی:

گوشت چرخ کرده: 300 گرم

پیاز: 2 عدد

رب انار: 2 قاشق غذاخوری رقیق شده

شیره انگور: به مقدار لازم ( اون هم در صورتی که دوست ندارید طعم غذاتون خیلی ترش باشه )

گردو: 70 گرم

برنج: 3 پیمانه

کشمش: نصف لیوان

نمک، فلفل، زرد چوبه، زعفران و روغن: به مقدار لازم

سیب زمینی: به مقدار لازم برای ته دیگ

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در مرحله اول گوشت چرخ کرده رو به همراه پیاز رنده شده و نمک و فلفل و زرد چوبه خوب ورز میدیم تا با هم یکی بشند و در مرحله بعد اون ها رو به شکل توپ های کوچیک قلقلی می کنیم. در مرحله ی بعدی کمی دیگه از پیاز ها رو که باقی مونده به همراه نمک و زرد چوبه و توپک های قلقلیمون تفت میدیم. حواستون باشه که نباید زیاد با قاشق هم بزنید به خاطر اینکه ممکنه توپک ها وا برند، پس فقط سعی کنید تابه رو تکون بدید. در مرحله سوم گردو، کشمش، رب انار، شیره انگور و زعفران دم کرده رو به تابه اضافه می کنیم.

طرز تهیه قنبر پلو

همون طور که از اسمش پیداست این غذا به شکل پلو سرو میشه پس باید به طور همزمان حواسمون هم به آبکش کردن و دم کرن برنج باشه. وقتی که همه ی موادمون درون تابه با هم ترکیب شدند اون ها رو به صورت لایه لایه به برنج آبکش شدمون اضافه می کنیم و روی گاز میکذاریم تا دم بکشه، تقریبا بعد از 45 دقیقه قتبر پلو سنتی شیرازی شما آماده است نوش جانتون.

امیدواریم که از این غذای خوشمزه و دلبر به قدر کافی لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها