|

همدان یه مقصد توووپ و خنک واسه سفر دو سه روزه خانوادگی؛ از اقامت تا جاذبه های دیدنی

اگر دنبال یک سفر خاطره انگیز با کلی ماجراجویی و لذت هستید که خیلی زیاد هم براتون خرج تراشی نکنه قطع به یقین باید اول از همه برید سراغ همدان.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از افراد برای سفر کردن نیاز دارند که از چند روز قبل حسابی برنامه ریزی کنند و سیر تا پیاز سفرشون رو حساب کتاب کنند، از زمان حرکت گرفته تا رستوران هایی که قصد دارند در اونها شام یا نهار بخورند، با این حال یک سری دیگه از افراد هستند که عاشق سفر های یک دفعه ای و بی برنامه اند، دوست دارند که بی هوا به جاده بزنند  ویک سفر پر ماجرا رو آغاز کنند.

حالا شما جزو هر کدوم از این گروه ها که هستید ما بهتون میگیم که همدان یک انتخاب فوق العاده است چه برای شمایی که می خواید یک مسافرت حساب شده داشته باشید و چه شمایی که دوست دارید برید تا ببینید چی پیش میاد. اول از همه این که باید اشاره کنیم با شروع فصل تابستون اگر چه از خیلی لحاظ ها مسافرت کردن کار راحتی میشه اما مسئله گرما شما رو خیلی محدود میکنه چون نمی تونید به هر شهر و دیاری سفر کنید، اما همدان از اون دست استانهاییه که اتفاقا فصلش بهار و تابستانه، مخصوصا برای اون هایی که سرمایی هستند و هوای سرد اذیتشون می کنه.

همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران

چرا باید بریم همدان؟

شاید براتون سوال شده باشه که چرا پیشنهاد ما به شما شهر زیبای همدانه، در قدم اول همون طور که اشاره کردیم همیشه برای سفر کردن آب و هوا گزینه ی خیلی مهمی به حساب میاد و مسلما سفر به یک شهر سردسیر توی هوای گرم تابستان گزینه بهتری است.

مزیت دیگه ی این شهر که میتونه دل هر کسی رو ببره اینه که سفر کردن به همدان چندان کار سختی نیست نه از بابت مسافت، نه از بابت اقامت و نه از بابت مهمان نوازی مردم مهربان و خوش روی اون که اصلا جای وصف نداره.

سفر از تهران به همدان چقدر زمان می بره؟

شما برای سفر به همدان گزینه های زیادی دارید از ماشین شخصی گرفته تا هواپیما اما از اونجایی که مسافت پیش رو خیلی زیاد نیست لزوما هواپیما بهترین گزینه برای سفر به حساب نمیاد. اگر مبدا حرکت رو میدان آزادی پایتخت در نظر بگیریم بدون توقف، شما حدودا 4 ساعت زمان نیاز دارید تا به میدان مرکزی شهر همدان یعنی میدان امام خمینی برسید، البته با اتومبیل شخصی. با این اوصاف همون طور که قبل تر هم اشاره کردیم قرار نیست که شما بیشترِ زمان سفرتون رو در راه سپری کنید. به محض اینکه از تهران خارج بشید و داخل بزرگراه تهران ساوه قرار بگیرید مسیری مستقیم و بدون پیچ و خمِ اضافی پیش روی شما خواهد بود.

به گزارش شایانیوز، اگر هم دوست دارید که در طول مسیر استراحت کنید و از قید و بند رانندگی کردن، بنزین زدن و موارد دیگه ای از این دست خلاص بشید می تویند با هزینه ای جزئی با اتوبوس عازم همدان بشید. در حال حاضر هزینه بلیت اتوبوس VIP از پایانه های تهران به مقصد همدان حدودا 1,200,000 ریال می باشد.

در همدان از کجا دیدن کنیم؟

شهر همدان یکی از پر جاذبه ترین و شگفت انگیز ترین مکان هایی است که می تونید بهش سفر کنید. همدان قدیمی ترین شهر ایران و از کهن ترین شهرهای جهان به حساب میاد و به همین دلیل هم هست که از اهمیت تاریخی بالایی برخورداره و از اون با عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران یاد میشه.

غار علیصدر:

مطمئنا بارها و بارها در رابطه با غار علیصدر و جذابیت محصور کننده ی آن شنیده اید، مسلما هر چه که از زیبایی این غار آبی گفته بشه گزافه گویی است تنها چیزی که می تونیم در رابطه با این جاذبه گردشگری به شما بگیم اینه که غار علیصدر در بیرون از شهر همدان قرار داره اما بازدید از اون برای هر مسافری که به همدان سفر میکنه حقیقتا واجبه.

همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران

آرامگاه ابوعلی سینا:

یکی از جذاب ترین ویژگی های همدان میدان های دیدنی آن است که میزبان بناهایی دیدنی و شاهکارهای معماری است و یکی از این میدان های بی نظیر میدان ابوعلی سیناست که آرامگاه ایشان نیز در اون قرار گرفته. میدانی که با درختان چنار و آبنماهایی به سبک باغ های اصیل ایرانی زینت داده شده. یکی از تالار های آرامگاه نیز موزه ایست که محل نگه داری اشیاء گران قیمت کشف شده از هزاره های دور و البته مجموعه ای نفیس از کتب خطی و آثار شاعر و عارف ایرانی ابوعلی سینا میباشد.

همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران

آرامگاه باباطاهر:

میدان دیگری که از بازدید آن نباید قافل شد میدان باباطاهر می باشد که آرامگاه شاعر بزرگ و دوبیتی سُرای معروف ایرانی، باباطاهر عریانی در آن واقع شده است. به قدری این آرامگاه زیبا و چشم نواز است که بدون شک می توانید مدت ها در این میدان وقت بگذرانید.

همدان

تپه و موزه هگمتانه:

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ای که باید به آن سر بزنید تپه های هگمتانه است، شهری که نخستین پایتخت ایران بوده و از معدود شهرهای باستانی جهان به حساب میاد که همچنان زنده باقی مانده است. آثار و اشیاء به دست آمده از حفاری و کاوشگری های هگمتانه نیز در موزه ای به نام موزه هگمتانه در معرض نمایش قرار گرفته است.

همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران

ما چهار مورد از مهمترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری همدان رو با شما به اشتراک گذاشتیم اما این مکان ها تازه آغاز سفر گردشگری شما به حساب میان و جاذبه های دیدنی و گردشگری همدان خیلی بیشتر از اینهاست که بتونیم در یک یا دو پاراگراف خلاصشون کنیم. باید بدونید که اگر هم اهل طبیعت گردی و مناظر طبیعی هستید باز هم همدان براتون جاذبه ها باور نکردنی ای خواهد داشت مثل دهکده گنجنامه و یا چشمه فرشه.

همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران

در همدان کجا اقامت کنیم؟

برای اقامت در همدان بسته به این که شما چه نوع اقامتی رو می پسندید کلی گزینه وجود داره اول از همه این که این شهر به قدری فضای سبز و طبیعت زیبا داره که اگر اهل چادر زدن و شب مانی در طبیعت هستید با خیال راحت یه فضای دنج و خوب برای خودتون انتخاب کنید البته کمی بیرون از شهر. اما اگر به دنبال یه اقامت راحت در هتل هستید هم همچنان گزینه های زیادی پیش روی شماست از هتل پنج ستاره باباطاهر گرفته تا هتل های سه ستاره و دو ستاره ای که قیمت های پایین تری رو ارائه میدند اما همچنان از تمام اصول اولیه ی هتل داری بین المللی برخوردارند، پس قرار نیست که شما با اقامت تو این هتل ها اذیت بشید.

برای مثال هزینه یک شب اقامت در یک هتل آپارتمان سه ستاره که به تمامی امکانات مجهز شده و در مرکز شهر هم قرار داره حدودا 4,000,000 ریال محاسبه میشه.

دو شب اقامت در هتل سه ستاره همدان برای یک خانواده 4 نفره چقدر می شود؟

اگر بخواهیم خیلی خلاصه اما کامل به شما بگییم که برای دو شب اقامت در یک هتل معقول و مناسب در مرکز همدان برای یک خانواده چهار نفره که با اتوبوس راهی این شهر زیبا شده اند چقدر بودجه لازمه، محاسبه هزینه ها با این صورت خواهد بود که:

چهار بلیط اتوبوس VIP از پایانه تهران در مجموع 4,880,000 ریال و دو اتاق دو تخته در هتل آپارتمان سه ستاره در مجموع 11,900,000 ریال محاسبه می شود.

با این اوصاف بدون احتساب هزینه خورد و خوراک، یک خانواده کوچک چهار نفره با 16,780,000 ریال می توانند سفری راحت و لذت بخش رو به همدان، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران داشته باشند.

همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها