|

عادت هایی که به موهایتان آسیب میرساند!

کارهایی که فکرشم نمیکنی موهات رو نابود کنه! خیلی ساده از ریزش و وزی موهات جلوگیری کن

برای داشتن موهایی سالم و زیبا بهتر است به دنبال راهکارهایی مفید و طبیعی باشیم که برای ما هم خرج کمی بتراشند و هم عوارض کمی داشته باشند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن موهایی زیبا، سالم، درخشان و پر پشت، چیزی است که نه تنهها خانم ها بلکه آقایان هم آرزوی اون رو دارند اما طبیعتا خانم ها به طبع علاقه ای که به بلند کردن موهاشون دارند بیشتر درپگیر این هستند که چطور سلامت و زیبایی موهاشون رو حفظ کنند و یا اینکه چطور می تونند کاری کنند که رشد موهاشون تقویت بشه و درنتیجه زود تر بلند بشه.

یکی از راهکارهایی که اصولا بسیاری از خانم ها به سراغ اون میرند پناه بردن به انواع و اقسام محصولات آرایشی و بهداشتی تقویتی و درمانی است؛ واقعیت ماجرا اینجاست که این محصولات درسته که می تونند به شما کمک کنند و تاثیر گذار باشند اما هم هزینه ی زیادی رو شامل میشند و هم از اونجایی که غالبا تشکیل شده از مواد شیمیایی هستند هر کدوم به نوبه خودشون عوارض جانبی ای خواهند داشت.

عادت هایی که به موهایتان آسیب میرساند!

با این اوصاف بهتر است به دنبال راهکارهایی باشیم که برای ما هم خرج کمتری بتراشند و هم عوارض کمتری داشته باشند، مثل رعایت کردن یک رژیم غذایی سالم و کامل که بتونه تمام مواد مغذی ضروری ای رو که موهای ما برای رشد بهتر و سالم تر له اونها نیاز دارند تامین کنه.

اگر چه به نظر نمیرسه اما همیشه به همون اندازه که انجام دادن بعضی از کارها می تونه برای سلامت و زیبایی ما تاثیر گذار باشه، انجام ندادن برخی کارهای دیگه هم هستند که می تونه تاثیرات شگرفی داشته باشه؛ در ادامه چند مورد از معمول ترین و ساده ترین عاداتی رو با شما به اشتراک می گذاریم که اجتناب کردن از اون ها می تونه به طرز غیر قابل باوری به سلامت موهای شما کمک کنه.

1.تماس ماسک مو و نرم کننده با کف سر

توجه داشته باشید که اگرچه استفاده از ماسک مو و نرم کننده ی مو توصیه می شود اما باید مراقب باشید که آن ها را فقط برای ساقه موهایتان استفاده کنید و از تماس آن ها با کف سر و ریشه ی موهایتان خودداری کنید چراکه باعث ضعیف شدن ریشه مو و نهایتا ریزش شدید مو می شوند.

2.شانه کردن موی خیس

موهای خیس آسیب پذیر و شکننده هستند از طرف دیگر به دلیل آنکه شسته شده اند به احتمال بسیار زیاد دچار گره خوردگی نیز می باشند بنابراین شانه کردن آن ها برابر با آسیب قطعی است. توصیه ما به شما این است که در قدم اول زمانی که در حمام هستید و هنوز شامپو بر روی موهایتان است سعی کنید که به آرامی گره آن ها را با انگشتانتان باز کنید و سپس وقتی که بیرون آمدید اجازه دهید تا موهیاتان ترجیحا به صورت طبیعی خشک شوند و بعد به سراغ شانه کردن آن ها بروید.

به گزارش شایانیوز، از طرفی دیگر پیشنهاد می شود که موهای خود را با برس های فلزی شانه نکنید چراکه باعث ریزش مو، وز شدگی و حتا مو خوره می شوند.

عادت هایی که به موهایتان آسیب میرساند!

3.خوابیدن با موی باز

شاید با خودتان فکر کنید که خوابیدن با موی باز به معنای استراحت دادن به موهایتان است اما ابدا این طور نیست، زمانی که هنگام خواب موهای شما باز هستند تماس آن ها با بالشت شما باعث ایجاد اصطکاک و له شدن مو می شود و به این ترتیب امکان بروز موخوره و البته گره بسیار زیاد می شود. جالب است بدانید که حتا نوع رو بالشتی شما نیز مهم است و بهتر است از روبالشتی های نرم وابریشمی استفاده نمایید که اصطکاک کمتری را ایجاد می کنند.

4.دکلره و براشینگ مداوم

درسته که دکلره کردن مو ها و براشینگ کردن اون ها باعث میشه که شما چهره ای متفاوت و زیبا داشته باشید اما موهای طبیعی شما هم زیبا هستند. دکلره کردن مداوم همچنین براشینگ کردن مداوم باعث بروز موخوره و پوک شدن مو می شود چراکه هر دو این عمل ها به فولیکول های موی شما آسیب می رسانند.

5.محکم بستن مو

سفت و محکم بستن مو ها علی رغم زیبایی ای که دارد می تواند باعث ضعیف شدن ریشه موهای شما بشود که طبیعتا نتیجه آن ریزش غیر طبیعی خواهد بود، از طرف دیگر اگر شما عادت داشته باشید که همیشه موهایتان را به یک شکل ثابت ببندید و بیارایید ساقه موهیاتان نیز از همان نقطه ای که غالبا کش مو و یا گیره موهای شما بر آن قرار می گیرد دچار شکستگی و ضعف خواهد شد.

عادت هایی که به موهایتان آسیب میرساند!

6.شستن مو با آب داغ

حمام کردن با آب داغ نه تنها باعث شل شدن پوست شما می شود بلکه به موهایتان نیز هم آسیب وارد می کند. اول از همه این که چربی طبیعی مویهاتان را از بین می برد و دوم باعث سست شدن بیش از اندازه موها می شود که نتیجه آن ریزش مو خواهد بود، همچنین آب داغ می تواند بروز مو خوره را محتمل تر کند.

به نظر شما کاربران شایانیوز، چه عادت های دیگری هستند که برای داشتن موهایی سالم و زیبا باید آن ها را ترک کرد؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها