|

دستور پخت قلیه ماهی

طرز تهیه قلیه ماهی یه خورشت خوشمزه و دلبر؛ برای اونایی که عشق جنوب و غذاهای جنوبین

به طرز عجیبی غذاهای محلی طعم و بوی اصالت، نوستالژی و سنت دارند برای همین هم همیشه خیلی می چسبند. یکی از این غذاهای دلبرِ جذاب قلیه ماهی است.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- درست کردن و تست کردن غذاهای محلی و سنتی لذتی وصف نشدنی داره. به طرز عجیبی غذاهای محلی طعم و بوی اصالت، نوستالژی و سنت دارند برای همین هم همیشه خیلی می چسبند. یکی از جذاب ترین غذاهای سنتی که احتمالا تاحالا بارها اسمش رو شنیدید حتا اگر امتحانش نکرده باشید، قلیه ماهی است، یه خورشت جنوبیِ که اصلش اینه که حسابی تند باشه و به همراه ماهی های جنوبی، سبزی معطر و تمبر هندی درست میشه. اگه تا حالا این غذا رو امتحانش نکردید یا اینکه تا حالا خودتون اون رو درست نکردید بهتون پیشنهاد میکنیم که دست به کار بشید چون این غذا واقعا خوشمزه و خاصه و شما عاشقش خواهید شد.

قلیه ماهی

مواد لازم برای 2 نفر:

ماهی بدون استخوان: 2 الی 3 تکه

گشنیز:  ۲۵۰ گرم

شنبلیله:  ۱۰۰ گرم

جعفری: ۱۰۰ گرم ( البته شما می تونید جعفری نریزید اما  برای لعاب بیشتر توصیه میشه )

سیر: 2 الی 3 حبه ریز یا له شده

تمر هندی: 1/4 بسته که پیشنهاد میکنیم حتما خارجی باشه

آب جوش: ۳ لیوان

نمک،فلفل قرمز و ‌سیاه و  زردچوبه: به مقدار لازم

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در مرحله اول میریم سراغ خرد کردن سبزی ها نکته ای که باید به اون توجه داشته باشید اینه که سبزی ها رو بیش از انداه ریز خرد نکنید. بعد سبزیها رو میریزیم توی قابلمه و سرخشون می کنیم تا حدی که تیره بشند. از طرف دیگه تمبر هندی رو به مدت یک ساعت میگذاریم داخل آب جوش تا کاملا رقیق بشه، حالا زمانی که سبزی ها به قدر کافی سرخ شدند تمبر هندی رقیق شده رو از صافی رد می کنیم و به اون ها اضافه می کنیم.

در مرحله بعد سه لیوان آب جوش رو به موادمون اضافه میکنیم، در قابلمه رو می بندیم و اجازه میدیم تا برای 40 دقیقه با دمای با شعله ملایم بپزد. در همین هنگام ماهی ها رو به مدت دو دقیقه در روغن داغ سرخ می کنیم و بعد داخل قابلمه سبزی ها قرار میدیم. توجه داشته باشید که بعد از این مرحله دیگه نباید ماهی ها رو تکون بدیم چون که امکان داره له بشند. سپس اجازه میدیم که برای 40 دقیقه دیگه موادمون روی حرارت بمونند و خوب بپزند.

در همین حین شما میتونید برید سراغ آماده کردن پلو و زمانی که خورشت و پلوتون آماده شدند می تونید قلیه ماهی جذابتون رو سرو کنید.

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از این غذای خوشمزه و خوش طعم جنوبی که مزه اش واقعا خاص و منحصر به فرده لذت ببرید.

ویدئو از صفحه: tasty_maral

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها