|

محرک های غذایی میگرن و پیشگری از آن

آیا خوراکی ها و آنچه می خوریم و می نوشیم می تواند منجر به سردرد شود؟!

7Foods That Trigger Headaches

هیچ چیز مانند سردرد پی در پی نمی تواند شما را مجبور کند تا به اتاقی تاریک و ساکت پناه ببرید، پس بهتر است دنبال راه های پیشگری از آن باشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هیچ چیز مانند سردرد های پی در پی نمی تواند شما را مجبور کند تا به اتاقی تاریک و ساکت پناه ببرید و از آدم ها دوری کنید. مهم نیست که شما از چه نوع سردردی رنج می برید همه ی آن ها دارای یک رشته مرکزی هستند که آن ها را با هم پیوند می دهد، محرک های درونی و بیرونی باعث می شوند بدن با دردی که در سر احساس می شود واکنش نشان دهد. این محرک ها می تواند از غذا، استرس، شرایط محیطی، هورمنی و یا برخی موارد دیگر ناشی شود.

خوشبختانه یا متاسفانه برخی از مواد غذایی و خوراکی ها به عنوان محرک های سردرد شناخته می شوند، پس اگر شما از آن دست افرادی هستید که بعد از خوردن بعضی از غذاها دچار سردرد می شودی باید بدانید که این اصلا امر غیر عادی ای نمی باشد. البته اگر چه برخی از غذاها و مواد خوراکی به عنوان محرک های میگرن و سردرد شناخته شده اند اما ممکن است این محرک ها برای تمامی افراد ثابت نباشد بنابراین بهتر است که شما لیستی از مواد خوراکی ای که مصرف می کنید تهیه نمایید و با توجه به رژیم غذاییتان مواد خوراکی ای را که می توانند سردرد های شما را تحریک کنند شناسایی نمایید.

با این وجود در ادامه ما چند نمونه از مواد خوارکی را که بنیاد ملی سردرد آن ها را فهرست کرده است با شما به اشتراک می گذاریم تا شاید پرهیز از مصرف آن ها بتواند باعث بهبود وضعیت سردرد های شما شود.

محرک های غذایی میگرن

هفت ماده ی غذایی و خوراکی ای که می تواند منجر به سردرد شود:

1.شکلات

تحقیقاتی که اخیرا در انجمن بین المللی سردرد صورت گرفته است حاکی از آن است که کاکائو می تواند از سلول های عصبی ای که باعث سردردهای میگرنی می شود محافظت کند اما با این حال نزدیک به 22 درصد از مبتلایان به سردرد شکلات را در فهرست مواد غذایی ای که باعث میگرن و سردرد می شود ذکر کرده اند بنابراین شاید بهتر است کگه در مصرف شکلات بیشتر دقت کنید. البته برخی از متخصصان براین باورند که بسیاری از افراد مبتلا به میگرن درست پیش از آن که سردرهای آن ها آغاز شود اشتها و هوس های غذاییشان افزایش میابد بنابراین میل به مصرف شکلات می تواند نتیجه میگرن باشد نه علت آن.

2.قهوه و کافئین

به گزارش شایانیوز، باید بگوییم که به قول معروف کافئین یک شمشیر دو لبه است به این معنا که مصرف مقدار مناسب آن می تواند به خلاص شدن شما از شر سردرد های میگرنی کمک کند، حتا در برخی از داروهای میگرنی نیز کافئین گنجانده می شود اما با این حال مصرف بیش از اندازه آن می تواند یک محرک سردر نیز باشد.

3.بستنی

بسیاری از افراد پس از خوردن بستنی دچار سردرد می شوند اما مسئله اینجاست که این سردرهای شدید بعد از خوردن بستنی در واقع واکنشی به سرما می باشد نه خود بستنی. غذاهای سرد به طور کل ممکن است برای افرادی که از میگرن رنج می برند یک محرک میگرن باشد اما غالبا این نوع از سردرد به سرعت از بین می رود. راه حل این است که بستنی و یا نوشیدنی های سرد خود را آرام تر و آهسته تر بخورید.

محرک های غذایی میگرن

4.مواد غذایی حاوی MSG

مونوسدیم گلوتامات( MSG ) یک نمک سدیم اسید گلوتامیک است که به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد اما علاوه بر آن در برخی غذاهای خاص نیز یافت می شود و در بسیاری غذاهای دیگر نیز به عنوان یک افزودنی وجود دارد. اگر چه خوردن MSG بی خطر در نظر گرفته می شود اما برخی از محققان بر این باورند که می تواند با حملات میگرنی مرتبط باشد. در حقیقت بنیاد امریکایی میگرن مدعی است که این ماده در 10 تا 15 درصد از مبتلایان به میگرن باعث بروز حملات میگرنی می شود.

5.غذاهای شور

غذاهای شور به ویژه غذاهای فرآوری شده نمکی که حاوی مواد نگهدارنده مضر هستند می تواند در برخی از افراد منجر به حملات میگرنی شود. به طور کلی مصرف سطوح بالای سدیم می تواند فشار خون را افزایش دهد و در نتیجه باعث سردرد و حملات میگرنی شود.

6.گوشت های فرآوری شده

گوشت های فرآوری شده مانند ژامبون، هات داگ، سوسیس ها و بیکن همگی حاوی مواد نگهدارنده ای به نام نیترات هستند که رنگ و طعم این گوشت ها را حفظ می کنند، اما متاسفانه این ماده ی نگهدارنده می تواند اکسید نیتریک را در خون آزاد کند که منجر به گشاد شدن رگ های خونی مغز می شود و به این ترتیب موجبات بروز سردرد های میگرنی را فراهم می کند.

محرک های غذایی میگرن

7.شیرین کننده های مصنوعی

بسیاری از غذاهای فرآوری شده حاوی شیرین کننده های مصنوعی می باشند که جایگزین های قندی می باشند که برای افزودن طعم شیرین اضافی به غذاها و نوشیدنی ها استفاده می شوند اما تا کنون برخی از مطالعات نشان داده اند که این شیرین کننده ها می توانند باعث بروز حملات میگرنی شوند.

پیشگیری:

هر حمله ی میگرنی می تواند آنقدر دردناک باشد که زنگی شما را مختل کند برای همین بهتر است همیشه به دنبال راه کار هایی باشید که بتوانند از بروز سردردهای شمکا جلوگیری کنند. خوشبختانه با اعمال برخی از تغییرات در شیوه و سبک زندگی خود می توانید به این امر کمک کنید.

  • به طور منظم غذا بخورید و هرگز وعده های غذایی خود را حذف نکنید
  • کافئین مصرفی خود را محدود کنید
  • خواب کافی داشته باشید
  • با استفاده از یوگا و مدیتیشن استرس های اضافی را از زندگی خود حذف کنید
  • مدت زمانی را که در معرض نور های خیلی روشن یا نور مستقیم خورشید هستید محدود کنید
  • به طور مداوم به صفحه تلویزیون و یا گوشی هوشمند خود نگاه نکنید
  • سعی کنید یک رژیم غذایی حذفی را امتحان کنید تا به شما در شناسایی حساسیت های غذایی ای که منجر به میگرن و سردرد می شوند کمک کند
  • ماساژ درمانی را امتحان کنید چراکه می تواند تعداد دفعات حملات میگرن را کاهش دهد
  • ویتامین B12 مصرف کنید چراکه می تواند به بروز سردرد کمک کند
  • منیزم مصرفی خود را افزایش دهید
  • ماساژ دادن نقاط فشار را فراموش نکنید، البته این مورد بیشتر در ابتدای آغاز سردرد جواب می دهد تا پیش از بروز آن

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها