|

ترفندای خونگی واسه تمیز کردن فر؛ با چند تا ماده دمِ دستی از شر چربی های روی فر خلاص شو!

یکی از دغدغه های خانوما اینه که چطور لکه های برجای مونده درون فر گاز رو از بین ببرن. اینجا دو ترفند خونگی واسه رفع این مشکل بیان کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فِر گاز از روزمره ترین وسایل آشپزخونه به شمار میاد که در طول روز به وفور واسه پخت غذا و کیک های متنوع از اون استفاده میشه. بی تردید خانومای خونه دار بعد از پختن غذاهای جورواجور با حجم زیادی از لکه در بدنه داخلی گاز روبه رو میشن که زیبایی آشپرخونه رو تحت الشعاع قرار میده.

از اونجایی که اغلب خانوما از چگونگی تمیز کردن فر گاز اطلاعی ندارن، مجبور میشن مدت های طولانی با همین فر سر کنن و حتی در بعضی مواقع بخاطر بوی بدی که فر در خودش داره، از پخت کیک و غذا در اون منصرف میشن. اینجا قراره روش هایی که به تمیز کردن فر گاز شما کمک میکنه و زیبایی چشم گیری رو به آشپزخونه شما هدیه میده، بیان کنیم. با ما همراه باشید.

تمیز-کردن-فر

با جوش شیرین و سرکه، فر رو عین روز اول تمیز کن!

یکی از روش هایی که باعث میشه آلودگی ها و لکه هایی که تو فر جا خوش کردن، به راحتی از بین برن استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه است که بسیاری از جاها جزو ترفندای جذاب و ساده خونگیه که برای تمیزی خیلی از سطوح میشه ازش کمک گرفت. برای اینکه تمیز کردن درون فر راحت تر باشه، ابتدا شبکه های فلزی داخل رو خارج کرده و با ترکیب به دست اومده تمیز کنین.

cleaning-oven

برای درست کردن شوینده خونگی باید جوش شیرین و سرکه رو درون یه کاسه ترکیب کنین. سپس پارچه یا اسفنج تمیزی رو به این مخلوط آغشته کنید.  در صورتی که میخواین درون فر گاز با سرعت بیشتری تمیز بشه، سعی کنین ترکیب جوش شیرین و آب رو به شکل خمیر درآرید تا با اسفنج بتونین به راحتی تمام درون فر رو عین روز اول تمیز کنین.

پس از اینکه مخلوط رو به تمام بدنه داخلی گاز زدید، حالا باید تا 12 ساعت منتظر بمانید تا تمام آلودگی ها از بین برن. موقعی که جوش شیرین به رنگ قهوه ای دراومد، زمانی است که شما میتونین به راحتی فر رو تمیز کنین و دیگه هیچ اثری از لکه های قبلی باقی نخواهد موند.

ovenclean3

6c1978ff-4079-4db1-b990-a9cb776ba744_l

لیمو رو واسه تمیز کردن فر دست کم نگیر!

یکی دیگه از روش هایی که برای تمیز کردن فر ازش استفاده میشه، کمک گرفتن از لیموئه. برای اینکه بتونین ظاهر زیبایی به فرتون ببخشین، لازمه لیمو رو نصف کرده و آب اون رو به طور کامل توی ظرف بریزین. اندکی صبر کنین تا لیمو خشک شود و سپس آن را در بشقاب بگذارید و 3/1 ظرف آن را با آب پر کنید.

اکنون ظرف حاوی آب و لیمو را درون فر کثیف قرار دهید و آن را به مدت 30 دقیقه با دمای 250 درجه حرارت دهید. زمانی که آب و لیمو به دمای مطلوب رسیدن، بخارات ایجاد شده باعث میشه آلودگی های درون فر مرطوب شوند و به راحتی بتوان آن ها را از بدنه فر حذف کرد. بدین منظور لازم است پس از سرد شدن فر به کمک اسفنج تمام کثیفی ها رو از بین ببرید.

lemon-peels-uses8

در صورتی که هنوز تعدادی از لکه های چربی روی بدنه چسبیده بود، از آب لیمو باقی مونده برای رفع آن ها کمک بگیرید. پس از اتمام مراحل تمیزکاری برای اینکه دود سیاه ایجاد شده از محیط آشپزخانه خارج شود، فن فر را روشن کرده و پنجره را باز کنید تا آشپزخانه ای جذاب تر از قبل با فر گازی تمیز داشته باشید.

فر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها