|

سلامت و زیبایی مو

ادعاهای غلطی که در رابطه با موهایمان باور کردیم! افسانه هایی قدیمی و کهنه

COMMON HAIR MYTHS YOU NEED TO STOP BELIEVING RN

برخی از عادات و باورها اگرچه برای ما نهادینه شده اند اما تاثیری در روند رشد و سلامت موهای ما ندارند و تنها افسانه هایی اند که ما پایبندشانیم

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فرقی ندارد که شما موهایی بلند و یا کوتاه دارید یا این که جنس موهای شما چیست، همیشه و در همه حال موها با مشکلاتی که خاص خودشان است دست و پنجه نرم می کنند. برای مثال شما ممکن است موهایی لخت و خوش حالت اما با پوست سر چرب داشته باشید و یا اینکه همیشه در حال دست و پنجه نرم کردن با موخوره و شوره سر باشید، در هر صورت برای این که بتوانید موهایی زیبا و سالم داشته باشید باید مدام به دنبال انجام راهکار های درمانی و روتین های مراقبتی ای باشید که برای موهایتان مفید هستند، اما آیا واقعا تمام چیز هایی که در رابطه با نگهداری از مو ها شنیده اید حقیقت دارند؟

شاید باور کردنش برایتان سخت باشد اما واقعیت این است که برخی از راهکارهایی که به آن ها پایبند هستید و گمان می کنید که موهایی زیبا و پر پشت به شما هدیه خواهند داد در حد و اندازه یک افسانه می باشند و قرار نیست که تغییری در وضعیت موهای شما ایجاد کنند.

در ادامه ما به شما چند مورد از معمول ترین ادعاهایی را که به احتمال بسیار زیاد به آن پایبند هستید معرفی می کنیم تا بدانید که قرار نیست تغییری در شرایط موهایتان اعمال شود و باید به دنبال راه حل های کاربردی و تاثیر گذار باشد.

ادعاهای غلطی که در رابطه با موهایمان باور کردیم!

1.کوتاه کردن موها باعث افزایش رشد آن ها می شود

مطمئنا همه شما تا به حال بارها شنیده اید که می گویند کوتاه کردن مرتب مو ها باعث می شود که رشد آن ها سرعت پیدا کند، اما چه خوشتان بیاید چه نه واقعیت این است که این ادعا صحیح نیست چرا که رشد مو ها از فولیکول های موجود در پوست سر صورت می گیرد پس ربطی به ساقه مو های شما ندارند. اما نمی توانیم انکار کنیم که کوتاه کردن مو ها و نوک گیری مرتب آن ها تاثیر قابل توجه و در خوری در حفظ سلامت و زیباییشان دارد؛ بنابراین دفعه دیگر که به کوتاه کردن موهای خود فکر کردید بدانید که این کار را برای زیباتر شدن و سالم نگه داشتن موهایتان انجام می دهید نه برای سرعت بخشیدن به روند رشد آن.

2.نباید از نرم کننده برای موهای چرب و نازک استفاده کرد

چربی موها به دلیل تولید بیش از اندازه سبوم در پوست سر اتفاق می افتد و نازک شدن تار های مو نیز غالبا یا به ژن فرد بر می گردد و یا ناشی از استفاده بی اندازه وسایل حالت دهنده حرارتی است اما در هر حالت هیچ یک از این دو موقعیت به معنای آن نیست که شما نمی توانید از نرم کننده برای درخشان کردن و حالت دادن به موهایتان استفاده کنید. تنها نکته ای که مهم است به آن توجه داشته باشید این است که باید از نرم کننده های شفاف کننده برای موهای چرب و نرم کننده های حجم دهنده باری موهای نازک استفاده نمایید. یک نرم کننده خوب می تواند موهای شما را آبرسانی و تغذیه نماید بنابراین لزومی ندارد که از آن ها استفاده نکنید.

ادعاهای غلطی که در رابطه با موهایمان باور کردیم!

3.فقط در شرایط خاص از سرمِ مو استفاده کنید

ممکن است بارها شنیده باشید که می گویند نباید از سرم های مو برای دفعات زیادی استفاده کرد و بهتر است استفاده از آن ها را به موقعیت های خاص مثل یک دورهمی دوستانه یا یک قرار مهم محدود کنید؛ اما آنچه که حقیقت دارد این است که سرم های مو فوق العاده هستند. آن ها موهای شما را صاف، براق و خوش حالت می کنند و بهتر است هر بار که موهای خود را می شویید کمی از آن ها را به موهایتان بمالید.

به گزارش شایانیوز، سرمِ مو نه تنها موهای شما را درخشان و خوش حالت می کند بلکه می تواند از آنها در برابر آلاینده های مضر نیز محافظت کند.

4.اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد خشک شود

توجه به این نکته بسیار مهم است؛ درست است که خشک شدن موها در هوای آزاد و استفاده نکردن از ابزار های حالت دهنده گرمایشی خیلی گزینه بهتری است اما نه در همه شرایط. برای مثال اگر شما عادت دارید که قبل از خواب دوش بگیرید، رها کردن موهایتان به همان حالتی که هستند اصلا ایده ی خوبی نیست به خاطر اینه که موهای شما نمدار هستند و رطوبت خود را به سطح بالشت شما پس می دهند و این امر می تواند دردسر ساز باشد برای مثال مدت زمانی که طول می کشد تا موهای شما خشک شوند افزایش می یابد و قرار گرفتن بیش از اندازه موها در معرض آب و رطوبت می تواند باعث تورم فولیکول های مو و آسیب به غشای مو شود که به مرور باعث تضعیف آن نیز خواهد شد.

ادعاهای غلطی که در رابطه با موهایمان باور کردیم!

شما کاربران شایانیوز تا به حال از روش های ذکر شده در بالا استفاده کرده اید؟ تجربیات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها