|

دکور خانه ای ایده آل

واسه چیدمان لوکس و دلبر ست کردن پرده خیلی مهمه؛ خونَت و اونجوری که دوست داری دکور کن

برای اینکه یک دکوراسیون خوب طراحی کنید و چیدمان خونتون کاملا متناسب و شیک باشه باید حواستون به اصول ست کردن و ترفند های مهم و کارآمد باشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در دکور و چیدمان خونه سه تا آیتم بسیار مهم وجود داره که هم خیلی توی چشم هستند و هم سبک و استایل خونه ی شما رو مشخص می کنند. این سه تا آیتم مهم عبارتند از فرش، مبلمان و نهایتا پرده. انتخاب فرش مناسب می تونه به خونه شما شخصیت بده و اون رو تبدیل به محیطی آرامش بخش و دوست داشتنی کنه. از طرف دیگه پرده ها شاید به نظر خیلی با اهمیت نباشند اما فقط کافیه تا تو انتخاب اون ها اشتباه کنید اون وقت می بینید که چطور می تونند کل دکوراسیون شما رو آشفته و نامتناسب کنند. در رابطه با مبلمان هم که اصلا دیگه نیازی به گفتن نیست چون مسلما خودتون هم می دونید که اولین چیزی که بعد از ورود به هر اتاق نشیمنی توجه رو جلب می کنه مبلمان است از رنگ و سبکش گرفته تا سایز و نحوه چیدمان اون ها.

برای اینکه یک دکوراسیون خوب طراحی کنید و چیدمان خونتون کاملا متناسب و شیک باشه باید حواستون به اصول ست کردن و ترفند های مهمی که به کار میان باشه برای همین هم ما می خوایم تا چند مورد از نحوه ست کردن مبلمان با پرده رو با شما به اشتراک بگذاریم که با رعایت کردن هر کدوم که دوست دارید می تونید همخوانی و زیبایی رو به دکوراسیون اتاق نشیمن خودتون اضافه کنید.

1.پرده با رنگ خنثی

به گزارش شایانیوز، رنگ هایی مثل کرم، طوسی و بژ در دسته ی رنگ هایی هستند که هم خنثی اند و با همه رنگی ست میشند و هم جزو رنگ هایی هستند که می تونند دکور خونه شما رو شیک و کلاس بالا کنند. اگر دوست دارید می تونید برای مثال از ترکیب دو رنگ گریژ و طوسی استفاده کنید.

دکور خانه ایده آل

2.رنگ های هم خانواده

یکی از راه های لوکس دکور کردن خونه اینه که از ترکیب رنگی های هم خانواده برای مبلمان، فرش و البته پردتون استفاده کنید. استفاده از رنگ های هم خانواده در طراحی داخلی می تونه دکوراسیون خونه شما رو لوکس تر نشون بده اما اگر قصد ندارید که بعد از مدتی دکور خونتون رو تغییر بدید پیشنهاد ما به شما اینه که از رنگ های هم خانواده ای که در طیف رنگی های خنثی هستند استفاده کنید تا شما رو خسته و دلزده نکنند.

دکور خانه ایده آل

3.رنگ پرده متناسب با رنگ مبل

یکی از راهکارهایی که جذابیت بصری بسیار زیادی رو در اتاق نشیمن شما ایجاد می کنه اینه که رنگ پرده رو هم رنگ مبلمان اما چند درجه روشن تر انتخاب کنید. این طوری هم پرده ی شما بیشتر به چشم میاد و هم از لحاظ بصری زیبایی چشم نوازی خواهد داشت.

یکی از انواع پرده هایی که اتفاقا خیلی هم مد هستند پرده های حریر دو رنگ و یا به اصطلاح آمبره است، این سبک از پرده هم شیک و جذابه و هم جلوی ورود نور طبیعی به داخل خونه رو اصلا نمی گیره اما برای انتخاب این پرده باید توجه داشته باشید که رنگ های اون حتما نزیک به رنگ مبلمانتون باشه.

دکور خانه ایده آل

4.ست پرده و آیتم های جزئی

یکی از شیک ترین و البته کم هزینه ترین ترفندهایی که می تونه چیدمان خونه شما رو تغییر مشهود بده و حال و هوای تازه ای رو ایجاد کنه ست کردن کوسن پرده و یک تابلو تزئینی است که می تونه نقاشی، عکس و یا هر نوع اثر هنری دیگه ای باشه، در هر حال این سبک از ست کردن همخوانی جذابی رو در چیدمان خونه شما ایجاد می کنه.

دکور خانه ایده آل

5.پرده با رنگ متضاد

برای ایجاد فضایی خاص و چشمگیر و حتا تا حدودی هنری می تونید از ترکیب رنگ های متضاد استفاده کنید. استفاده از پرده هایی که رنگی متضاد با مبلمان شما دارند باعث میشه که اون ها بیشتر به چشم بیان به علاوه این که رنگ و جلوه بیشتری به خونه شما اضافه می کنند اما در این سبک از دکور کردن حواستون باشه که نباید از هر رنگی که دوست دارید استفاده کنید و باید به پالت رنگی حتما توجه داشته باشید.

دکور خانه ایده آل

به نظر شما کاربران شایانیوز چه روش های دیگه ای هست که برای ست کردن پرده میشه ازشون استفاده کرد؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها