|

پیری زودرس با عادت های مضر

عادت هایی که چین و چروک روی صورت رو افزایش میدند؛ حواست به پوست خوشگلت باشه خانوووم

Habits That May Contribute to Premature Skin Aging

از کم خوابی گرفته تا استفاده نکردن از SPF کافی، ما عادت هایی رو به شما یادآور میشیم که می تونند پوست شما رو پیر و سن بالا نشان دهند.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- اکثر ما در طول شبانه روز کارهایی را انجام می دهیم که می توانند برای سلامتی و زیبایی ما خوب نباشند و منجر به پیری زودرس شوند. معمولا چین و چروک های پوست اولین نشانه ایست از روند بلا رفتن سن خبر میدهد. برای کند شدن و به تعویق انداختن این روندِ پیری ما همیشه به دنبال راهکار ها و درمان هایی هستیم که به کمکمان بیایند و پوست ما را شاداب تر و جوان تر نگه دارند و به همین خاطر هزینه زیادی را صرف خرید محصولات آرایشی و بهداشتی می کنیم.

نمی توانیم تاثیر محصولاتی را که روز به روز به بازار می آیند و وعده ی پوستی با طراوت و شاداب را به ما می دهند انکار کنیم اما نکته ای که بیشتر افراد آن را فراموش می کنند این است که برخی از کارهای ساده و عادت های روزمره ما به پیشرفت این روند دامن می زند و ما با رعایت کردن آن ها به تنهایی می توانیم به سالامت و زیبایی خودمان کمک کنیم. در ادامه چند مورد از عادت هایی  را که ممکن است به پیری زودرس پوست کمک کنند با شما به اشتراک می گذاریم.

عادت هایی که چین و چروک روی صورت رو افزایش میدند

عادت هایی که باعث چروک شدن پوست می شوند:

1.مالیدن مداوم چشم چین و چروک های دور آن را افزایش می دهد

بروز خطوط ریز و چین و چروک در زیر چشم بخشی از روند طبیعی پیری هستند اما مالیدن مداوم چشم ها می تواند باعث افزایش التهاب در زیر چشم و نهایتا افزایش چین و چروک در آن ناحیه شود. بیشتر مواقع علت این که افراد چشم های خودشان را بی رویه می مالند آلرژی است و طبیعتا با مراجعه به پزشک می توانید به خودتان کمک نمایید.

2.نداشتن خواب کافی کهولت یافتن پوست را سرعت می بخشد

خوابیدن یکی از مهمترین و حیاتی ترین نیاز های بشر است که ما غالبا آن طور که شاید و باید به آن توجه نمی کنیم. در شب پوست شما به مرحله ی بازسازی می رسد و به همین خاطر زمانی که شما شب ها به قدر کافی نمی خوابید و یا استراحت نمی کنید، بازسازی پوست شما مختل می شود و به مرور زمان تاثیرات کم خوابی بر روی پوست شما نمایان خواهد شد. به این ترتیب خوابیدن کافی و داشتن خواب با کیفیت هر دو از عوامل مهمی هستند که باید به آن ها توجه داشته باشید.

3.نی طر اح خطوط ریز دور دهان است

نی یکی از آن دست لوازمی است که شاید بعضی از افراد سال به سال از آن استفاده نکنند اما افرادی هم هستند که مدام نوشیدنی های خود را بوسیله نی می نوشند؛ نکته ی قابل توجهی که باید در نظر بگیرید این است که استفاده نی باعث فعال شدن عضلات دور لب می شود و هر چه بیشتر این ماهیچه ها را فعال کنیم، احتمال ایجاد چین و چروک در پوست بیشتر می شود. جالب است بدانید که به همین دلیل نیز است که افراد سیگاری معمولا در اطراف دهانشان چین و چروک دارند.

عادت هایی که چین و چروک روی صورت رو افزایش میدند

4.استرس پوست شما را پیر و پژمرده می کند

استرس یکی از مضر ترین اتفاق هایی است که می تواند برای سلامتی هر کس صورت بگیرد، استرس کورتیزول را آزاد می کند و به این ترتیب منجر به تجزیه کلاژن می شود که افتادگی پوست، چین و چروک و التهاب را در پی خواهد داشت. تحقیقات صورت گرفته نشان داده اند که استرس مزمن به دلیل افزایش سطح التهاب بدن می تواند روند پیری را تسریع بخشد.

5.اجتناب از ضد آفتاب به خاطر آرایش، پوست شما را ضعیف و مستعد چین و چروک می کند

هیچ چیزی به اندازه استفاده از کرم ضد آفتابی که سطح مناسب SPF را ارائه دهد نمی تواند از زیبایی و سلامت پوست شما محافظت کند در حقیقت طی یک مطالعه ی تحقیقاتی نشان داده شد که قرار گفتن در معرض اشعه ماورا بنفش مسئول 80 درصد علائم قابل مشاهده ی پیری صورت می باشد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر چه بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی دارای سطحی از SPF هستند اما غالبا آن ها نمی توانند جای کرم های ضد آفتاب را بگیرند و به این ترتیب محافظت کافی را هم برای پوست شما مهیا نمی کنند.

6.استفاده نکردن از عینک آفتابی برابر است با خطوط ریز دور چشم

به گزارش شایانیوز، عینک های آفتابی از چشم های شما در برابر اشعه های فرابنفش محافظت می کنند و همان طور که می دانید اشعه های UV می توانند به پوست ظریف اطراف چشم آسیب برساند و باعث بروز خطوط ریز چین و چروک در اطراف آن ها شود؛ پس با این اوصاف استفاده از عینک های آفتابی بسیار مهم می باشد.

عادت هایی که چین و چروک روی صورت رو افزایش میدند

به نظر شما کاربران شایانیوز چه عوامل دیگری می تواند روند پیری پوست را سرعت بخشد؟ نظرات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها