|

از پسماند قهوه چه استفاده ای میشه کرد؟

فواید و کاربرد های قهوه و پسماند آن چیست؟ معجزه ای به نام قهوه

قهوه یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین نوشیدنی ها در سرتاسر دنیا به حساب میاد که جدای از نوشیدن اون میشه کلی استفاده دیگه هم ازش کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قهوه یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین نوشیدنی ها در سرتاسر دنیا به حساب میاد که عمده شهرت و محبوبیتش برای بوی محشر و کافئین زیادشه که آدم رو سرحال و پر انرژی نگه می داره، اما قهوه علاوه بر این ها مزیت هایی هم برای سلامتی داره که شاید کمتر بهشون اشاره بشه مثل کاهش خطر حملات قلبی و یا کاهش ابتلا به زوال عقل؛ با این وجود تحقیقات صورت گرفته نشان داده اند که مصرف بی رویه اون هم می تونه به نوبه خودش برای سلامتی مضر باشه برای مثال نوشیدن بیش از اندازه قهوه می تونه خطر ابتلا به پوکی استخوان رو افزایش بده به خصوص اگر به همراه شیر مصرف بشه چرا که دفع کلسیم رو تسریع می کنه.

از پسماند قهوه چه استفاده ای میشه کرد؟

در کنار تمام مزیت ها و عوارضی که قهوه برای سلامتی انسان دارد باید توجه داشته باشید که قهوه فقط یک نوشیدنی نیست و می تواند کاربرد های قابل توجه دیگری نیز داشته باشد که شاید حتا شما تا به حال در رابطه با آن ها نشنیده باشید اما بسیار موثر هستند. قهوه چه به صورت خشک و چه به صورت پسماند می تواند در زندگی روزمره ما موثر و تاثیر گذار واقع شود اما چطور؟

1.پسماند قهوه برای خاک گلدان

یکی از کاربردی ترین ویژگی های قهوه استفاده از پسماند اون برای گیاهان است چراکه می تونه به عنوان یک کود باعث تقویت و استحکام ساقه بشه از طرف دیگر حشرات و جانور هایی رو که برای گیاه مضر هستند دفع کنه و چند مورد دیگه. با این حال نکته ای که باید به اون توجه داشته باشید اینه که همه ی گیاهان به کود قهوه واکنش مثبتی نشون نمی دهند در واقع تنها گیاهانی که خاک اسیدی دوست دارند می تونند با پسماند قهوه ارتباط خوبی برقرار کنند، چون قهوه باعث افزایش اسیدیته ی خاک میشه.

از پسماند قهوه چه استفاده ای میشه کرد؟

2.پسماند قهوه برای تمیز کردن شیرآلات

پسماند قهوه به خاطر دانه های ریزش دارای خاصیت سایندگی است و به همین خاطر هم می تونه برای تمیز کردن سطوح سخت به کمکتون بیاد، به علاوه این که به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی می تونه در ضد عفونی کردن سطوح هم موثر باشه. بنابراین شما می تونید از کمی تفاله قهوه برای تمیز کردن سینک، شیر آلات و حتا تابه ها و قابلمه هاتون استفاده کنید. اگر کمی نمک و مایع شوینده هم بهش اضافه کنید که دیگه معجزه ای رخ میده باور نکردنی.

3.قهوه برای بوگیریِ یخچال

همون طور که مطمئنا شما هم موافق هستید قهوه بوی بسیار مطبوع و فوق العاده ای داره که می تونه به صورت معجزه وار هر جایی رو با بوی خودش خوش بو کنه. اگر احساس می کنید که یخچال یا فریزرتون بوی خوبی نمیده میتونید قهوه خشک و یا پسماند قهوه رو امتحان کنید. تفاله قهوه به دلیل داشتن نیتروژن می تونه به از بین بردن بوی بد گاز گوگرد به هنگام ترکیب با گاز کربن موجود در هوا کمک کنه و باعث از بین رفتن بوی نا مطبوع موجود در یخچال بشه.

از پسماند قهوه چه استفاده ای میشه کرد؟

4.پسماند قهوه برای رفع سلولیت

سلولیت انواع مختلفی داره اما شایع ترین اون در اطراف ران و باسن اتفاق میوفته. شاید باور کردنش کمی سخت باشه اما شواهد نشون داده اند که استفاده از قهوه به عنوان اسکراب می تونه باعث کاهش و حتا در بسیاری از موارد رفع سلولیت بشه. این طور که به نظر میرسه قهوه باعث گشاد شدن رگ های خونی زیر پوست و بهبود جریان خون میشه که این مسئله در التیام سلولیت بسیار موثر است.

5.پسماند قهوه برای اسکراب صورت

اگر تا به حال از قهوه برای لایه برداری پوستتون استفاده نکردید باید بهتون بگیم که تاثیر اون معجزه وار است. اسکراب قهوه می تونه باعث شفاف شدن پوست شما بشه از طرف دیگه می تونه تیرگی زیر چشم رو از بین ببره و به طور کلی باعث روشن تر شدن پوست بشه. حتا در مواردی گزارش شده که اسکراب قهوه می تونه برای درمان آکنه و از بین بردن جوش هم موثر عمل کنه.

شما می تونید برای تهیه اسکراب قهوه از روغن نارگیل، ماست، بلغور جو دوسر، روغن زیتون، عسل، شیر و برخی مواد دیگر استفاده کنید، بسته به این که نوع پوست شما چیست و چه موادی با پوست شما سازگاری بیشتری دارند.

از پسماند قهوه چه استفاده ای میشه کرد؟

به نظر شما کاربران شایانیوز از قهوه و پسماند آن چه استفاده های دیگه ای میشه کرد؟ نظرات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها