|

بهترین های علمی تخیلی

هفت فیلم سینمایی علمی تخیلی که باید دید؛ بهترین هایی که هرگز قدیمی نمی شوند

فیلم های ژانر علمی تخیلی اصولا بهترین انتخاب هستند برای وقت هایی که شما به دنبال تجربه هایی ناب و تازه با چاشنی هیجان هستید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- یکی از جذاب ترین تجربیاتی که انسان ها اصوالا هنگام تماشای فیلم ها از اون لذت میبرند اتفاقات غیر معمول و غیره منتظره است که انسان را در شرایطی قرار می دهد که هرگز تجربه نکرده است و شاید هم هرگز تجربه نکند، در این بین، این حس و حال و این تجربیات، در سینمایی ها و فیلم های تخیلی، الخصوص علمی تخیلی به اوج خود می رسند و مخاطب را با موقعیت های چالش برانگیز و هیجانی رو به رو می کنند. احتمالا همین امر هم باعث شده که این ژانر به یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین ژانر های سینمای جهان تبدیل شود.

بدین ترتیب ما تصمیم گرفتیم تا هفت مورد از جذاب ترین فیلم های سینمایی در ژانر تخلیلی را به شما معرفی کنیم که ممکنه تا به حال تماشا نکرده باشید اما دیگه وقت آن رسیده که خودتان را مهمان تماشای چند فیلم خوب و درجه یک از این ژانر کنید.

1.ادیسه فضایی: 2001 – 1968

اگر اهل سینما و تلویزیون باشید قطعا نام استنلی کوپریک برایتان یک حکم است که صادر میشود تا یک فیلم را تماشا کنید و از آن لذت ببرید. ادیسه فضایی یک فیلم علمی تخیلی و حماسی است که بعد از گذشت این همه سال هنوز هم یک سینمایی فاخر به حساب می آید و تماشای آن ابدا خالی از لطف نیست.

امتیاز IMDb : 8.3/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 92/ 100

2001

2.ئی.تی موجود فرازمینی – 1982

بعضی از فیلم های سینمایی هستند که باید لقب شاهکارهای هنری را به آنها اختصاص داد، یکی از این شاهکارهای جاوید و درجه یک سینمایی ئی تی است که به کارگردانی استیون اسپیلبرگ به روی پرده نقره ای رفته و نه تنها توانسته جوایز بسیاری را به دست بیاورد بلکه حسابی هم مورد توجه منتقدین و مخاطبین قرار گرفته است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هزینه ساخت این فیلم حدودا ده میلیون و پانصد هزار دلار محاسبه شده در حالی که فروش گیشه آن هفتصد و نود و دو میلیون و نهصد هزار دلار تخمین زده شده است.

امتیاز IMDb : 7.9/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 99/ 100

T.E

3.پارک ژوراسیک – 1993

یکی دیگر از ساخته های بسیار درجه یک استیون اسپیلبرگ پارک ژوراسیک می باشد که برای اولین بار در سال 1993 به روی پرده سینما رفت و سپس نسخه های دیگر آن طی سال های بعد به روی پرده رفتند و آخرین نسخه آن که به نام دنیای ژوراسیک: قلمرو شناخته می شود در همین سال ( 2022 ) اکران شد؛ البته لازم به یادآوری است که تنها دو نسخه اول این مجموعه به کارگردانی اسپیلبرگ ساخته شده است.

امتیاز IMDb : 8.2/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 92/ 100

jurassic park

4.ماتریکس – 1999

به گزارش شایانیوز، ماتریکس به کارگردانی واچوفسکی ها بدون شک یکی از بهترین سینمایی های علمی تخیلی اما از نوع اکشن است که در سال 1999 به روی پرده رفت و سپس سه قسمت دیگر از آن نیز ساخته شد که قسمت چهارم به نام رستاخیزهای ماتریکس در سال 2021 اکران شد.

امتیاز IMDb : 8.7/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 88/ 100

the Matrix

5.آواتار – 2009

یکی از تاثیرگذار ترین فیلم هایی که تاکنون ساخته شده است سینمایی آواتار می باشد که اگر چه در ژانر علمی تخیلی است می تواند حتا تاثیری مشابه یک فیلم اجتماعی و یک درام بر بیننده بگذارد. جیمز کامرون کارگردان نام آشنای سینمای هالیوود آنقدر در این فیلم از خودش جسارت به خرج داده است که بدون هیچ ابایی به مسائل سیاسی و رویکرد انسان مدرن در رابطه با برخورد با طبیعت به وضوح اشاره می کند.

امتیاز IMDb : 7.8/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 82/ 100

Avatar

6.مریخی – 2015

اگر شما هم از طرفداران فضا و ناشناخته ها هستید بدون شک از تماشای فیلم های علمی تخیلی ای که در این باره ساخته می شود لذت می برید. مریخی یکی از منقلب کننده ترین فیلم های سینمای علمی تخیلی ایست که در این حوزه به کارگردانی ریدلی اسکات ساخته شده است و حس و حالی بسیار متفاوت از آنچه را که تا کنون در فیلم هایی از این دست مشاهده کرده اید به نمایش می گذارد.

امتیاز IMDb : 8.1/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 91/ 100

Marttin

7.ورود – 2016

سینمایی ورود به کارگردانی دنی ویلنوو یکی از تحسین شده ترین فیلم های علمی تخیلی ایست که تاکنون ساخته شده است و حسابی هم نظر مخاطبان را جلب کرده و رضایت آن ها را به دست آورده است. ورود بر خلاف اکثر فیلم های علمی تخیلی روند پر هیاهو و پرتنشی ندارد اما با این حال آنقدر جذاب و محصور کننده است که آن را تبدیل به یکی از بهترین ها کرده است.

امتیاز IMDb : 7.9/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 94/ 100

Arrival

به نظر شما کاربران شایانیوز چه فیلم های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها