|

فیلم های سینمایی ای که نباید از دست بدید

هفت فیلم سینمایی توووپ که تو تعطیلات عید قربان جون میده واسه تماشا با خانواده

برای گذروندن تعطیلات قطعا یکی از بهترین گزینه ها برای گذروندن وقت در کنار خانواده اینه که دسته جمعی به تماشای فیلم نشست اما چه فیلمی؟!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- توی تعطیلات یکی از بهترین تفریحاتی که میشه خانوادگی بهش پرداخت تماشای فیلم و سریال های مختلفه. تماشا کردن فیلم دورهم لذتی داره که نمیشه انکارش کرد. سخت ترین قسمتِ دسته جمعی فیلم تماشا کردن انتخابِ فیلمه، به خاطر این که هر کس سلیقه خودش رو داره و ممکنه سلایق با هم همخونی نداشته باشند؛ اما با این حال یک سری از فیلم ها و سریال های درجه یک هستند که کمتر کسی ممکنه از تماشا کردنشون لذت نبره. به این ترتیب انتخاب یک فیلم مناسب برای اوقاتی که قراره دورهم به تماشای یک فیلم بنشینید خیلی مهمه. از همین رو ما تصمیم داریم تا هفت فیلم سینمایی بسیار درجه یک با ژانر های مختلف از سینمای ایران رو بهتون معرفی کنیم که از تماشا کردنشون تو این تعطیلات و در کنار خانواده لذت خواهید برد.

1.قرمز – 1377

یکی از کارهای بسیار عالی فریدون جیرانی سینمایی قرمز است که در سال 77 به روی پرده سینما رفت این فیلم که دو بازیگر نقش اصلی اون هدیه تهرانی و محمد رضا فروتن هستند علاوه بر این که مورد توجه مخاطبین قرار گرفت از نظر مخاطبان نیز فیلم زیبایی بود و از آن نیز به خوبی استقبال شد. داستان فیلم در رابطه با زنی است به نام هستی که بعد از فوت همسرش با مردی به نام ناصر ازدواج می کند که با بیماری پارانوئید دست و پنجه نرم می کند و این تازه آغاز ماجرایی است که هستی در آن قدم گذاشته است.

هفت فیلم سینمایی برای تماشا کردن در تعطیلات عید

2.دوئل – 1382

دوئل از آن دست کارهایی است که در تاریخ سینمای ایران همیشه جاوید خواهد ماند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید دوئل در ساعت 88 و در بیست و دومین جشنواره فیلم فجر موفق شد تا هشت سیمرغ بلورین را بدست بیاورد. دوئل که به کارگردانی احمدرضا درویش به روی پرده رفت داستان یک گاو صندوق است که عده ای در بینابین جنگ تلاش میکنند تا آن را از مرز خارج کنند اما گاوصندوق در اروند غرق می شود و حالا بیست سال از آن ماجرا گذشته است.

هفت فیلم سینمایی برای تماشا کردن در تعطیلات عید

3.گیس بریده – 1385

یکی از ماندگارترین کارهایی که گلشیفته فراهانی در کارنامه کاری خود در ایران دارد سینمایی گیس بریده است که در سال 85 و به کارگردانی جمشید حیدری به روی پرده رفت. از دیگر بازیگران مطرح این سینمایی می توان به محمدرضا شریفی نیا و سارا خوئینی ها اشاره کرد. گیس بریده دررابطه با تعصبات بیجا و کورکورانه ایست که می تواند زندگی را بر آدم تلخ کند، هم بر خود شخص متعصب و هم بر اطرافیان او.

هفت فیلم سینمایی برای تماشا کردن در تعطیلات عید

4.زن دوم – 1386

سیروس الوند یکی از کارگردان های بسیار قابلِ سینمای ایران می باشد که از زمان قبل از انقلاب فعالیت هنری خود را آغاز کرد. یکی از فیلم های بسیار خوب او سینمایی زن دوم است که در سال 86  به روی پرده رفت. زن دوم یک داستان عاشقانه است، داستان عاشقانه ای که با ورود شخصیت هایی از گذشته، دچار فراز و نشیبی دور از انتظار می شود که مهتاب و بهرام را با اتفاقات و انتخابات سخت رو به رو می کند.

هفت فیلم سینمایی برای تماشا کردن در تعطیلات عید

5.جیب بر خیابان جنوبی – 1390

سینمایی جیب بر خیابان جنوبی که به کارگردانی سیاوش اسعدی به روی پرده رفت در زمان اکران با حواشی زیادی رو به رو شد اما جدای از آن بحث های گذشته باید بگوییم که این فیلم واقعا ارزش تماشا کردن را دارد و کار قابلی است. از بازیگران به نام و مطح این کار می توان به امیر جعفری و مصطفی زمانی اشاره کرد. داستان این فیلم در رابطه با تقدیر است، اتفاقاتی که برایشان برنامه ریزی نمی کنیم اما زندگی ما را از این رو به آن رو می کنند.

هفت فیلم سینمایی برای تماشا کردن در تعطیلات عید

6.بادیگارد – 1394

ابراهیم حاتمی کیا یکی از کارگردانان به نام و پر اثر سینمای ایران است که تا کنون جوایز و افتخارات زیادی رو هم در سطح کشوری و بین المللی به دست آورده، یکی از بهترین کارهای او در چند سال اخیر سینمایی بادیگارد است که هنرنمایی بی نظیر پرویز پرستویی، مریلا زارعی و بابک حمیدیان لذت تماشای آن را دو چندان می کند. بادیگارد در رابطه با باور هاست، باورهایی که حاضریم جان خود را برای آن ها بدهیم، اهمیتی ندارد که دیگران چه می گویند آن ها شخصیت ما را شکل داده اند.

هفت فیلم سینمایی برای تماشا کردن در تعطیلات عید

7.نهنگ عنبر 2 – 1396

در میان لیستی که ارائه شد بدون شک جای یک سینمای کمدی خالی است و ما آن را با نهنگ عنبر 2 پر می کنیم، سینمایی که به کارگردانی سامان مقدم برای دومین بار به روی پرده رفت و حسابی هم مورد توجه و استقبال مخاطبین قرار گرفت. ارژنگ بعد از چهل سال بالاخره رویا عشق قدیمی خودش رو به دست میاره و حالا طی یک سفر شاهد فلش بک آن ها به خاطرات گذشته هستیم.

هفت فیلم سینمایی برای تماشا کردن در تعطیلات عید

به نظر شما کاربران شایانیوز چه فیلم های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها