|

کرامبل یه شیرینی خوش طعم و کم خرج

طرز تهیه کرامبل سیب؛ یه خوشمزهِ جذاب که بد جوری دلبری میکنه

کرامبل یه شیرینی خوشمزه و ساده است که نه درست کردنش کار سختیه و نه به مواد اولیه خاصی نیاز داره اما از لحاظ طعم و قیافه، خوووب قدره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دسر ها و شیرین ها از جذاب ترین و خوشگل ترین خوارکی هایی هستند که میشه روی میز گذاشت و باهاش یه وعده عصرونه دلبر مهیا کرد و یا به زیبایی هرچه تمام تر از مهمون ها پذیرایی کرد. کرامبل یکی از جذاب ترین شیرین هایی است که در دنیا خیلی هم طرفدار داره و مهمترین ویژگی اون اینه که نسبت به باقی شیرینی ها و دسر ها مواد اولیه خیلی کم و ساده ای داره. ممکنه تا به حال این شیرینی جذاب رو نخورده باشید، پس اگر به امتحان کردن طعم های جدید و خوراکی های تازه علاقه دارید حتما کرامبل رو امتحان کنید که عاشقش میشید.

در ادامه ما برای شما طرز تهیه کرامبل سیب رو آماده کردیم که معروف ترین نوع کرامبل در دنیاست و البته که طعم بسیار فوق العاده ای هم داره که بدجوری به دل میشینه.

طرز تهیه کرامبل سیب؛ یه خوشمزه جذاب که بد جوری دلبری میکنه

مواد لازم برای کرامبل سیب:

سیب: 4 عدد

شکر: 1/3 پیمانه

دارچین: 1 قاشق مربا خوری

آرد: 1 پیمانه

مغز گردو: 1/4 پیمانه

پودر قند: 1/2 پیمانه

وانیل: 1/4 قاشق چای خوری

کره: 130 گرم

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، تو مرحله اول کاری که باید انجام بدیم اینه که سیب ها رو پوست بگیریم و خرد کنیم سپس اون ها رو به همراه 30 گرم کره و شکر داخل تابه بریزیم و اجازه بدیم در همون حالت بمونند تا جوش بیان؛ بعد از اینکه مواد داخل تابه جوش اومد مغز گردو و پودر دارچین رو به اون اضافه می کنیم و دوباره میگذاریم که برای ده دقیقه روی شعله باشند تا نرم بشوند.

طرز تهیه کرامبل سیب؛ یه خوشمزه جذاب که بد جوری دلبری میکنه

بعد از ده دقیقه تابه رو کنار میگذاریم تا سرد بشه و میریم سراغ باقی موادمون که قراره ازشون به عنوان لایه دوم استفاده بشه. تو این مرحله آرد، پودر قند و وانیل رو داخل یک کاسه میریزیم و 100 گرم باقی مونده کره رو هم به صورت خرد و نرم شده  بهشون اضافه می کنیم و با کمک چنگال، کره رو به خرد آرد می دهیم تا جایی که آرد به شکل خرده های نان در بیاد.

تو مرحله بعد کف ظرفی مورد نظرمون رو با کاغذ روغنی می پوشونیم و یک لایه از مواد کرامبل رو ته ظرف میریزیم و بعد هم مخلوط آردی ای رو که آماده کردیم روی سیب ها یا همون مواد کرامبل میریزیم. اگر دوست دارید می تونید این کار رو یک بار دیگه هم انجام بدید تا قطر شیرینیتون بیشتر بشه و حالت لایه لایه بگیره. سپس ظرفمون رو به مدت 30 دقیقه داخل فر با دمای 170 درجه سانتی گراد قرار میدیم، توجه کنید که فر رو باید از قبل گرم کرده باشیم. بعد از سی دقیقه می بیند که موادتون به رنگ طلایی در اومدند و این یعنی این که کرامبل های خوش طعم شما آماده هستند و می تونید اون ها رو نوش جان کنید.

به عنوان یه نکته به خاطر داشته باشید که اگر دلتون می خواد می تونید قبل از قرار دادن مواد داخل فر اون ها رو توی ظروف کوچک و یک نفره بریزید تا شیرینی هاتون به شکل کاپ کیک در بیان، این طوری پذیرایی کردن باهاش از مهمون ها راحت تر میشه. و نکته ی آخر هم این که اگر دلتون می خواد می تونید کراملبلتون رو به همراه یک یا دو اسکوپ بستنی سرو کنید.

طرز تهیه کرامبل سیب؛ یه خوشمزه جذاب که بد جوری دلبری میکنه

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از این شیرینی خوش طعم که مزه اش واقعا جذاب و دوست داشتنیه لذت ببرید.

عکس ها از صفحات: ashpazie-man- , zahra_sadeghi_m

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها