|

داستان هایی عاشقانه و ناب

هفت رمان عاشقانه مدل ایرانی که فکرشم نمیکنی داستانشون این باشه؛ بِپا باهاشون عاشق نشی!

شاید تا به حال رمان های عاشقانه را داستان های پیش پا افتاده و سطحی در نظر گرفته اید اما وقت آن رسیده تا با آثاری فاخر و ماندگار آشنا شوید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- وقتی صحبت از کتاب خواندن می شود درست مانند دنیای فیلم های سینمایی یکی از مهم ترین ژانر هایی که توجه را به خود جلب می کند ژانر رمان های عاشقانه است که در سطح ادبیات جهان آثار بسیار فاخری در این ژانر به رشته تحریر در آمده، ادبیات ایران نیز از قافله عقب نمانده و آثار خوب و قابل قبولی را در این ایست ارائه می دهد.

ممکن است با خودتان فکر کنید که خواندن رمان های عاشقانه چه اهمیتی دارد، یا مگر قرار است این رمان ها چه درسی به ما یاد بدهند، ممکن است کتاب های عاشقانه را آثاری با روایت های کم عمق، بی بنیه و قابل پیش بینی بدانید که خواند آن ها جز گذراندن وقت سود دیگری ندارد. نمی توانیم حضور رمان های زرد را که غالبا در ژانر عاشقانه هم هستند انکار کنیم اما حضور آن ها ابدا به معنای این نیست که تمامی رمان های در این ژانر آثاری بی کیفیت هستند که فقط به درد قشر خاصی از جامعه می خورند،؛ یک اثر خوب و فاخر سوای از ژانر و سبکش همیشه ارزش خواندن دارد و معمولا می تواند رضایت خواننده را جلب کند.

رمان های عاشقانه ایرانی

از آنجایی که ممکن است انتخاب چنین کتابی، در میان حجم زیاد رمان های عاشقانه ای که ممکن است در کتاب فروشی ها با آن ها رو به رو شوید، سخت و طاقت فرسا باشد، در ادامه ما به شما هفت رمان شاهکار و بی نظیر عاشقانه ایرانی را معرفی می کنیم که خواندن آن ها نه تنها خالی از لطف نیست بلکه شما را به دنیایی تازه می برد که شاید حتا بیرون آمدن از آن برایتان کمی دشوار باشد.

1.چشم هایش اثر بزرگ علوی

وقتی صحبت از یک داستان عاشقانه می شود بدون شک نادیده گرفتن چشم هایش عمل غیر ممکنی است. این رمان که برای اولین بار در سال 1331 منتشر شد یک داستان عاشقانه با درون مایه مسائل اجتماعی است که به خاطر تمام رمز و راز هایش، که در یک اثر عاشقانه غیر معمول به نظر می رسد، شما را مجبور می کند تا آخرین برگ کتاب بی تاب و نا آرام اما عاشق و چشم به راه به خواندن ادامه دهید.

رمان های عاشقانه ایرانی

2.شوهر آهو خانم اثر محمد علی افغانی

نخستین رمان محمد علی افغان در سال 1340 برای اولین بار به چاپ رسید، رمانی که بعد از گذشت بیش از نیم قرن هنوز هم یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین آثار ادبی ایران به حساب می آید. شوهر آهو خانم یک داستان عاشقانه است که مانند هر اثر دیگری که از نویسندگان ایرانی انتظار می رود درون مایه ای کاملا اجتماعی دارد که نمایشگر اوضاع زندگی بانوان جامعه کشور است آن هم زمانی که سعی می کنند خود را با شرایط پیش آمده وفق دهند. برخی این کتاب را اولین اثر فمینیستی ادبیات ایران به حساب می آورند. نهایتا باید بگوییم که شوهر آهو خانم یک داستان عاشقانه است که گاهی چشم هایتان را پر از اشک می کند و گاهی هم باعث بروز خشم و عصیان می شود اما هنوز یک عاشقانه است.

رمان های عاشقانه ایرانی

3.بار دیگر شهری که دوست می داشتم اثر نادر ابراهیمی

وقتی صحبت از داستان های عاشقانه به میان می آید قطعا جملات لطیف و عاشقانه نادر ابراهیمی بیش تر از هر چیز می توانند دلبری کنند. بار دیگر شهری که دوست می داشتم یک داستان عاشقانه است که برای اولین بار در سال 1345 به چاپ رسید و حکایتی است از عشقی عظیم اما بی سرانجام و ممنوعه است که ریشه می دواند در قلب دختر و پسری که علی رغم تمام مخالفت ها تصمیم می گیرند در کنار هم بمانند و زندگی خودشان را بسازند، و این تازه آغاز ماجراست.

رمان های عاشقانه ایرانی

4.بامداد خمار اثر فتانه حاج سید جوادی

بدون شک اگر اهل داستان های عاشقانه باشید نام رمان بامداد خمار را شنیده اید، کتابی که یکی از پرفروش ترین رمان های معاصر ایران به حساب می آید و برای اولین بار در سال 1374 به مرحله چاپ رسید و حسابی هم مورد توجه مخاطبین قرار گرفت. بامداد خمار روایتگر عشق دختری با طبقه اجتماعی بالا و از خانواده ای فرهیخته با پسری رعیت زاده است؛ شاید داستان تکراری به نظر برسد اما روند داستان به گونه ای پیش می رود که آن را از دیگر آثار این چنینی متمایز می کند.

رمان های عاشقانه ایرانی

5.عاشقانه های آرام اثر نادر ابراهیمی

یک عاشقانه آرام که در سال 1374 برای اولین بار منتشر شد را می توان شاخص ترین و برجسته ترین اثر نادر ابراهیمی به حساب آورد که بعد از گذشت سال ها هنوز هم یک عاشقانه آرام است که هر کسی می تواند آرزوی آن را داشته باشد. این رمان چنان ضرب آهنگ و روایت جذابی دارد که نمی شود از آن دل کند و زمین گذاشتن آن حقیقتا کار آسانی نخواهد بود.

رمان های عاشقانه ایرانی

6.منِ او اثر رضا امیر خانی

من او داستان عاشقانه ایست که رنگ و بویی متفاوت دارد، عاشقانه ای که با عرفان و سیاست در هم می آمیزد و شما را با بعد دیگری از داستان های عاشقانه آشنا می کند. منِ او روایتگر عاشقانه مردی است به نام علی که تا مطمئن نشدن از حقیقی بودن عشق خود نمی خواهد به ازدواج تن دهد.

رمان های عاشقانه ایرانی

7.سُلوک اثر محمود دولت آبادی

مگر می شود لیستی از رمان های برتر ایرانی داشت و نامی از محمود دولت آبادی به میان نیاید، سلوک فقط یک داستان عاشقانه نیست، سلوک یک نوع نگاه و یک نوع عقیده است نسبت به عشق نسبت به زنان. سلوک شما را با یک عاشق و فراز و فرود های او در این مسیر آشنا می کند، مسیری پر پیچ و خم که انتهای آن روی دیگر سکه است یعنی نفرت.

رمان های عاشقانه ایرانی

به نظر شما کاربران شایانیوز چه کتاب های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها